آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

با موافقت رییس دیوان عدالت اداری، حق مرزی کارمندان احیا می‌شود

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس: حق مرزی ۸۸ هزار معلم احیا خواهد شد

شناسنامه قانون | 202105107601182649

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به نشست امروز خود با رئیس دیوان عدالت اداری و وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: با تصمیم مشترک امروز وزارت آموزش و پرورش و دیوان عدالت اداری مقرر شد حق مرزی ۸۸ هزار معلم احیا شود.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست امروز خود با رئیس و معاون دیوان عدالت اداری، عنوان کرد: حق مرزی شهرهای مرزی کارکنان دولت برابر مصوبه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری لغو شده بود که ۸۸ هزار معلم شامل این مسئله در آموزش و پرورش می‌شوند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته با نشستی که امروز با رئیس دیوان عدالت اداری و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد نهایتا مقرر شد وزارت آموزش و پرورش تقاضای بررسی مجدد احکام قانون خدمات کشور را داشته باشد تا شهرهای مرزی شامل مناطق کمتر توسعه تلقی شوند و حق مرزی برای کارکنان دولت محاسبه شود.

وی یادآور شد: این مهم نیازمند این است که ریاست دیوان عدالت اداری و قضات هیأت عمومی دیوان، نامه وزارت آموزش و پرورش در خصوص ماده ۹۱ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری را بپذیرند و نسبت به اصلاح آن اقدام شود و حق مرزی از احکام کارمندان دولت حذف نشود.

مقررات مرتبط: رأی ابطال مصوبه فوق العاده مناطق مرزی

وحیدی ادامه داد: بنابراین حق مرزی کارکنان دولت و معلمانی که در شهرهای زاهدان، بجنورد، اردبیل  و …. که مرکز ۱۸ استان را شامل می‌شوند، حذف نخواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: همچنین مقرر شد فردا(یکشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه) در صحن علنی مجلس و کمیسیون آموزش نامه‌ای در جهت حمایت نمایندگان از تصمیم دیوان عدالت اداری مبنی بر تجدید نظر در لغو حق مرکز مرزی ۱۸ استان  تدوین تا این مهم زودتر نهایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام