اخبار اداری و استخدامی

بررسی مجدد محاسبات احکام جدید مستمری بگیران سایر سطوح (غیرحداقلی‌بگیران) به دستور مدیرعامل تامین اجتماعی

موافقت مدیرعامل تامین اجتماعی با بازنگری در احکام بازنشستگان/ آغاز جلسه فوری برای اعمال متناسب‌سازی در پایه مستمری

شناسنامه قانون | baznedhaste7

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی موافقت خود را برای رسیدگی فوری به اعتراض نمایندگان بازنشستگان در مورد اعمال نشدن مبلغ متناسب سازی در پایه مستمری اعلام کرد. 

به گزارش شناسنامه قانون، مقرر بود سازمان تامین‌اجتماعی جمعه (بیستم فروردین ماه)، پرداخت مستمری‌ها و متناسب‌سازی مرحله دوم را اجرایی کند که همزمان با این پرداخت‌ها و مطرح شدن اشکالاتی در پرداختی‌ها به سایر سطوح، با دستور مدیرعامل، این اقدام به منظور بازبینی موضوع و اطمینان از صحت محاسبات به تعویق افتاد.

همچنین گفته می‌شود، نتیجه بازبینی مجدد، ظرف بیست و چهار ساعت آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، به دنبال تصمیم سازمان تامین اجتماعی بر لحاظ کردن مستمری قبل از مرداد ماه سال 99  (مرحله اول متناسب سازی) در احکام بازنشستگان و مستمری‌بگیران و معیار قرارندادن متناسب سازی در افزایش سالیانه‌ی مبلغ مستمری، تشکل‌های بازنشستگی مراتب اعتراض خود را به سازمان اعلام کردند.

به همین دلیل مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، موافقت خود را برای رسیدگی فوری به اعتراض نمایندگان بازنشستگان اعلام کرد و از ساعاتی پیش جلسه‌‌ ویژه بازنگری در محاسبات مربوط به افزایش سالیانه مستمری به جریان افتاده است.

منابع آگاه به ایلنا گفتند که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی موافق این بازنگری است و توافق قبلی بر سر معیار قرار گرفتن مستمری قبل از مرداد 99 در متناسب سازی و اعمال نشدن افزایش ناشی از متناسب سازی در پایه مستمری مورد تایید وی نبوده است اما آنچه در عمل اجرا شد، نظر وی را تامین نکرده است و حالا به صورت فوری خواستار بازنگری در محاسبات و رعایت توافق خرداد ماه 99 شده است.

بر  اساس این توافق قرار بود که متناسب سازی جزئی از مستمری باشد و با افزایش‌های سالیانه همراه شود تا اثرات آن در ترمیم مستمری ملموس شود.

گفتنی است، احکام و فیش مستمری فرودین ماه ۱۴۰۰ مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی امروز صبح (جمعه/۲۰ فروردین) صادر شد که گفته می‌شود مبنای افزایش مستمری فروردین ۱۴۰۰، آخرین مستمری پیش از اجرای مرحله اول متناسب‌سازی است. این مرحله از متناسب‌سازی مرداد ماه سال گذشته به اجرا گذاشته شد. بازنشستگان در روزهای گذشته با احتمال مبنا قرار گرفتن مستمری تیر ماه، اعتراض خود را در اعلام کرده بودند. 

بیشتر بخوانید:

صدور احکام و فیش مستمری فروردین ۱۴۰۰ بازنشستگان تأمین اجتماعی

تصویب افزایش مستمری سال ۱۴۰۰ بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام