آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

رفع ایراد شورای نگهبان به ماده ۵ مکرر لایحه شوراهای حل اختلاف و استخدام کارکنان شورا

رفع برخی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه شوراهای حل اختلاف

عضو کمیسیون قضایی مجلس از رفع برخی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه شوراهای حل اختلاف در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: یکی از ایرادات اساسی در مورد ماده ۵ مکرر و استخدام کارکنان بود که قرار شد در نشست آتی کمیسیون تعیین تکلیف شود.

 آخرین جزئیات لایحه شوراهای حل اختلاف

به گزارش شناسنامه قانون، حسینعلی حاجی دلیگانی در تشریح دستور کار امروز (سه شنبه ۱۷ فروردین ماه) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه دو فوریتی شوراهای حل اختلاف با حضور مسئولانی از قوه قضائیه، شورای نگهبان، دادگستری و کارشناسانی از مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد و گفت: شواری نگهبان به ۱۷ ماده از لایحه ایراداتی گرفت که ایرادات ۱۴ ماده رفع و سه ماده آن مراعا ماند که در جلسه آتی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از ایرادات اساسی در مورد ماده ۵ مکرر لایحه و استخدام کارکنان بود که شورا آن را مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی دانسته بود.

بیشتر بخوانید:

قانون شوراهای حل اختلاف (مصوب ۱۳۹۹)

ایرادات شورای نگهبان در خصوص لایحه شوراهای حل اختلاف

وی ادامه داد: راهکارهایی برای رفع این ایراد توسط نمایندگان پیشنهاد شد از جمله اینکه به نحوی بخشی از منابع دو و نه دهم میزان اعتبارات بودجه کشور که سهم دستگاه قضا است و دولت به تعهدات خود در مورد آن عمل نکرده و آن را پرداخت نمی‌کند برای جذب کارکنان هزینه شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس یازدهم یادآور شد: همچنین پیشنهاد شد که بخشی از منابع جذب کارکنان شوراهای حل اختلاف را از محلی که برای استخدام کارکنان دفتری غیرقضایی دادگستری پیشنهاد شده تأمین کنند.

حاجی دلیگانی افزود: در نهایت قرار شد این موضوع توسط اعضای کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد و تعیین تکلیف شود.

مطالب مرتبط:

استخدام اعضا و کارکنان اداری و دفتری شوراهای حل اختلاف ظرف ۳ سال با آزمون داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام