اخبار اداری و استخدامی

نظر شورای نگهبان در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران در بودجه ۱۴۰۰

نظر شورای نگهبان در خصوص احکام ایثارگران از جمله تبدیل وضعیت در بودجه ۱۴۰۰ چیست؟

شناسنامه قانون | recruitment news 1

امیرآبادی فراهانی، نماینده و رییس فراکسیون ایثارگران مجلس در خصوص آخرین وضعیت تأیید وضعیت احکام مربوط به ایثارگران از جمله حکم تبدیل وضعیت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در شورای نگهبان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شناسنامه قانون، شورای نگهبان در ایرادات ارسالی خود به مجلس شورای اسلامی، در خصوص مصوبه مربوط به استخدام و تبدیل وضعیت ایثارگران در بودجه ۱۴۰۰ اینگونه نظر داده است:

«۶-۲۰- در بند الحاقی ۱، اطلاق عدم لزوم شرایط سنی، تحصیلی و آزمون برای استخدام، مغایر بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی شناخته شد. همچنین در این بند، الزام به استخدام رسمی نیروهای کارگری، روزمزد و حجمی ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.»

بند الحاقی ۱ که مورد ایراد واقع شده است به شرح زیر است:

«بند الحاقی ۱- در راستای اجرای بند(ذ) ماده (۸۷) قانون برنامه ششم توسعه، دستگاههای مشمول ماده (۲) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب ۳ / ۴ / ۱۳۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی مکلفند، نسبت به استخدام و نیز تبدیل وضعیت استخدامی کلیه ی مشمولان ماده (۲۱) قانون قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که با عناوین مختلف در دستگاه­های موضوع قانون مذکور شاغل هستند و رابطه شغلی آنها به صورت پیمانی، قرارداد انجام کار معین یا شرکتی(از جمله کارگری، روزمزد، حجمی) می باشد و یا از محل اعتبارات جاری و تبصره ماده (۳۲) و ماده (۱۷) قانون مدیریت خدمات کشوری و اعتبارات طرح­های عمرانی و یا سایر عناوین از جمله حاکمیتی و تصدی گری موضوع بندهای (الف) و (ب) ماده (۴۵) قانون مدیریت خدمات کشور خدمت نموده و یا می­نمایند با طی مراحل گزینش (بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی و آزمون) به صورت استخدام رسمی اقدام نمایند. اعتبار مورد نیاز این حکم از محل ردیف -۵۵۰۰۰۰ در اختیار دستگاههای اجرائی ذیربط قرار می گیرد.

مسئولیت حسن اجرا و نظارت براین قانون به عهده سازمانهای برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور، بنیادشهید و امور ایثارگران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و عالی ترین مقام دستگاههای ذیربط می باشد.»

مطالب مرتبط:

– ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۱۴۰۰

قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور

1 دیدگاه

  1. با سلام استخدام ایثارگران یا فرزندان آنها ظلم بزرگی است در حق نیروهای شرکتی که در ادارات دولتی و بانکها مشغول به کارند و تحصیلات و سابقه بالایی دارند و این امر مغایر با مسلمان بودن وتساوی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام