اخبار اداری و استخدامی

لایحه نظام رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان به تصویب دولت رسید

«لایحه نظام رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان» به تصویب دولت رسید.

نظام رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان

در جلسه بعدازظهر روز یکشنبه هیئت دولت، «لایحه رتبه بندی معلمان» به تصویب هیئت وزیران رسید.

به گزارش شناسنامه قانون و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، اعضای دولت «لایحه رتبه بندی معلمان» را به تصویب رساندند تا برای سیر مراحل قانونی، به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

توسعه مستمر و نظام مند صلاحیت های تخصصی، حرفه ای و تربیتی، افزایش کیفیت عملکرد معلمان و استقرار نظام پرداخت براساس تخصص، شایستگی ها و عملکرد رقابتی، از اهداف این لایحه است.

متن لایحه نظام حرفه‌ای رتبه‌بندی معلمان (پیش‌نویس)

دانلود

دیروز ۱۶ اسفند نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ با رتبه‌بندی و اعمال مدرک تحصیلی معلمان و پرداخت مطالبات معلمان مامور به مدارس خارج از کشور موافقت کردند.

در مصوبه مجلس موضوع بند “و” تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، به منظور رتبه‌بندی معلمان، اعمال مدرک تحصیلی معلمان، پرداخت مطالبات معلمان مامور به مدارس خارج از کشور، به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف یک میلیون و ۵۰۰ هزارمیلیارد ریال از محل ارائه حق‌الامتیاز، واگذاری سهام و حقوق مالکانه، واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و طرح‌های سرمایه‌گذاری متعلق به دولت و شرکت‌های دولتی و همچنین واگذاری اموال و دارایی‌های غیرمنقول مازاد تأمین نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام