آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

افزایش کمک معیشت رزمندگان معسر در سال ۱۴۰۰

حقوق رزمندگان معسر سال آینده به ۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان افزایش می‌یابد

شناسنامه قانون | 50520

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق رزمندگان معسر سال آینده به ۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان افزایش می‌یابد.

به گزارش شناسنامه قانون، ولی اسماعیلی اظهار داشت: در راستای لزوم افزایش حقوق رزمندگان معسر برنامه‌ریزی شده تا حقوق این قشر سال آینده دو برابر افزایش یابد و به همین منظور دولت مکلف شده تا مبلغ دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از سال آینده برای رزمندگان معسر در نظر بگیرد.

وی ضمن اشاره به عدم تحقق اجرای این طرح برای امسال خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر حقوق رزمندگان معسر دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده در حالی که اخیراً کم‌تر از یک میلیون تومانی دریافتی به رزمندگان ارائه می‌شد که رسیدگی به این موضوع و حل و فصل آن بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

اسماعیلی ادامه داد: در حالی که افزایش حقوق باید محقق می‌شد اما تاکنون در راستای اجرای این قانون اقدام مناسبی انجام نیافته و حدأقل حقوق به رزمندگان معسر پرداخت شده در حالی که باید افزایش ۲۵ درصدی داشته باشد که به همین منظور نیاز است برای سال آینده در این زمینه تصمیمات اساسی اتخاذ شود.

وی بیان کرد: اجرای این مصوبه به صورت کامل شدنی است و نیاز به برنامه‌ریزی‌های اساسی دارد که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ باید پرداخته شود که بدون شک در رفع مشکلات رزمندگان معسر می‌تواند نقش شایانی ایفا کند و برای بهبود وضعیت زندگی آنان تا حدودی تأثیرگذار باشد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌ریزی شده تا در راستای خدمات‌رسانی به رزمندگان معسر از تمام ظرفیت‌ها بهره‌گیری کرده و برای رسیدن به اهداف مورد نظر مجلس در کنار دولت ایفای نقش کرده و با رسیدگی به وضعیت اقتصادی تمامی اقشار جامعه رضایت آنان را فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام