آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

انعقاد قرارداد کار معین با کارشناسان بیمه کشاورزی در بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی

جهت تأمین نظر شورای نگهبان صورت گرفت؛ موافقت نمایندگان با مکلف کردن دولت جهت ساماندهی کارشناسان بیمه کشاورزی

شناسنامه قانون | IMAGE635144949195806601

نمایندگان مجلس فرآیند ساماندهی کارشناسان بیمه کشاورزی به صورت قرارداد کار معین جهت تأمین نظر شورای نگهبان را اصلاح کردند.

به گزارش شناسنامه قانون و به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۵ بهمن‌ماه(مجلس شورای اسلامی با اصلاحات طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی جهت تمأمین نظر شورای نگهبان با ۱۸۶ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

علی بابائی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در توضیح اصلاحات انجام گرفته پیرامون طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی گفت: شورای نگهبان بر اساس اصل سوم قانون اساسی ایراداتی به این طرح گرفت که کمیسیون در حضور نماینده شورای نگهبان و کارشناسان دستگاه‌های دولتی اصلاحاتی را در ماده واحده و تبصره‌های آن اعمال کرد.

ببینید: متن مصوبات ساماندهی کارشناسان بیمه کشاورزی

علیرضا سلیمی با اخطاری با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی در جریان بررسی اصلاحات طرح مذکور گفت: ایراد شورای نگهبان با توجه به بند (۱۶) سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر لزوم برگزاری آزمون جهت به کارگیری کارشناسان بیمه کشاورزی مرتفع نشده است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: اخطار وارد نیست زیرا ساماندهی به معنی استخدام نیست و این افراد بر اساس ساعت کار معین، طبق روال به کار گرفته می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام