آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

ادامه رایزنی برای حل تبدیل وضعیت ایثارگران شرکتی با مجلس و قوه قضاییه

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران: رایزنی برای تغییر وضعیت کاری ایثارگران در حال انجام است

شناسنامه قانون | 2899157 562

اوحدی درباره مشکلاتی که در تغییر وضعیت کاری برخی از ایثارگران وجود دارد، توضیحاتی داد.

شناسنامه قانون- سعید اوحدی رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مصوبه‌ای را با عنوان استفساریه بند و ماده ۴۴ برنامه پنجم توسعه توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. این مصوبه به تایید قاطع شورای نگهبان رسید و ابلاغ شد. بعد از ابلاغ برخی یکسری ابهامات مطرح کردند و این ابهامات موجب شد تا سازمان امور اداری و استخدامی کشور بخش نامه‌ای را ارائه دهد و دیوان عدالت اداری هم یک نظر مشورتی دیگری را داد که می‌توانیم بگوئیم که ۹۰ درصد از مصوبه مجلس محقق شده است.

وی ادامه داد: رایزنی‌های جدی را با دیوان عدالت اداری، مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های اجرائی شروع کرده ایم و امیدواریم که بتوانیم این ۱۰ درصد باقی مانده از ابهامات را رفع کنیم، موضوع هم این است که در بند ذ ماده ۸۷ احکام برنامه ششم خیلی صریح مصادیق دستگاه‌های اجرائی و نوع قرارداد‌ها از جمله پیمانی، خرید معین، خرید خدمت و شرکتی را تعریف کرده است و ابهامات باقی مانده در بحث شرکتی است و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام است و با جایگاهی که مجلس شورای اسلامی دارد و تنها مرجع تفسیر قانون مجلس است.

اوحدی گفت: امیدواریم بتوانیم با ادامه رایزنی‌ها با مجلس، دستگاه‌های اجرائی و قوه قضائیه مشکل وضعیت کاری ایثارگران را به زودی بر طرف کنیم.

مطالب مرتبط:

خبر قالیباف از بررسی طرح‌های تبدیل وضعیت در خصوص ایثارگران، کارکنان شرکتی و قراردادی

– طرح استفساریه برای رفع ابهامات تبدیل وضعیت ایثارگران شرکتی در مجلس

– اصلاح ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران در بودجه ۱۴۰۰/ پیگیری استفساریه تبدیل وضعیت ایثارگران

اخبار تبدیل وضعیت و استخدام ایثارگران و خانواده آنها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام