اخبار اداری و استخدامی

پیشنهاد به کمیسیون تلفیق برای افزایش پلکانی حقوق سال ۱۴۰۰ کارمندان دولت

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از تدوین و ارائه پیشنهادی به کمیسیون تلفیق مبنی بر افزایش پلکانی حقوق کارمندان دولت خبر داد و گفت: این پیشنهاد منجر به افزایش بیش از ۲۵ درصدی حقوق کارمندانی که دریافتی آنان زیر ۵-۶ میلیون تومان است، می‌شود.

عباس گودرزی

عباس گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه موضوع افزایش حقوق کارمندان همواره یکی از بحث‌های چالشی در لایحه بودجه به شمار می‌‎آید، اظهار کرد: این افزایش بودجه‌ها به هیچ عنوان تناسبی با تورم موجود در جامعه ندارد و همه ما شرمنده هستیم که نمی‌توانیم نیازهای مردم را با این افزایش بودجه‌‎ها تأمین کنیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امسال نیز دولت با توجه به منابع و مصارف خود ضریبی را برای افزایش حقوق کارمندان پیشنهاد کرده که افزایش حقوق ۲۵ درصدی را برای همه کارمندان در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: نکته مهم اینجاست که مبلغ دریافتی برخی از حقوق بگیران به قدری پایین است که این افزایش ۲۵ درصدی به هیچ عنوان خود را نشان نمی‌دهد؛ از طرف دیگر برخی حقوق‌ها نیز به قدری بالا است که این ۲۵ درصد تأثیر بسزایی در افزایش حقوق آن‌ها خواهد داشت و نتیجه اینکه شکاف طبقاتی در جامعه در این صورت افزایش پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: این نکته به این دلیل که در سالیان متمادی مورد توجه قرار نگرفته است منجر به اختلاف عمیق‌تر طبقاتی شده است لذا وظیفه داریم نسبت به کاهش این فاصله طبقاتی اقدام کنیم.

گودرزی با اشاره به مباحث صورت گرفته در کمیسیون اجتماعی مجلس درباره میزان افزایش حقوق‌ها، تصریح کرد: قصد داریم با پیشنهادی که به کمیسیون تلفیق ارائه می‌دهیم، روشی اتخاذ شود که حقوق‌های کمتر از ۵-۶ میلیون تومان، در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش حقوق بیشتری از  ۲۵ درصد داشته باشند تا با این روش پلکانی فاصله طبقاتی کاهش یابد.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: این پیشنهاد به سود حقوق بگیرانی که دریافتی آن‌ها زیر ۵ تا ۶ میلیون است، خواهد بود و در راستای تحقق عدالت و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام