آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

نیروهای ایثارگر شرکتی به صورت کارگر رسمی تبدیل وضعیت می‌شوند

سرپرست بنیادشهید و امور ایثارگران لرستان گفت: پیگیر تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان شاهد، ایثارگر و جانبازان هستیم و به طور یقین با اجرای قانون و برای کمک به آنها از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

شناسنامه قانون | 728587

محمود زرین جویی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۰ نفر از فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان که در برخی از دستگاهای اجرایی لرستان به صورت شرکتی مشغول به کار هستند چند روز پیش، با توجه به استفساریه شورای نگهبان در خصوص تبدیل وضعیت شان اعتراض داشتند.

وی تصریح کرد: با توجه به بخشنامه و دستورالعمل اجرایی سازمان اداری و استخدامی کشور، ظاهرا نیروهای شرکتی نمی توانند تبدیل وضعیت به نیروی رسمی شوند و فقط به صورت کارگر رسمی تبدیل وضعیت می شوند چون کد شناسه کارمندی در ردیف ساختار تشکیلاتی آنها وجود ندارد.

وی اظهار داشت: این افراد باید اسامی خود را در سامانه کارمند ایران بارگذاری کنند تا تبدیل وضعیت کارگر رسمی شوند، اما آنان انتظار دارند که کارمند رسمی شوند، که به همین منظور سعید اوحدی رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران کشور به جد پیگیر این موضوع هستند تا با همراهی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی به نتیجه درستی برای این قضیه برسند.

زرین جویی ادامه داد: مسئولان بنیادشهید در کشور به جد پیگیر این موضوع هستند تا به نفع ایثارگران تغییر کند و می بایست بنیاد شهید کشور با نمایندگان مجلس شورای اسلامی این مساله را تجزیه و تحلیل کنند.

وی تاکید کرد: براساس قانون  ایثارگران در هر شرایطی که مشغول به کار در هر دستگاه اجرایی باشند می بایست پس از سه ماه تبدیل وضعیت شوند، البته ما به طور یقین هر قانونی وضع شود براساس آن اقدام می کنیم.

سرپرست بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: این افراد نگران تبدیل وضعیت به کارگر رسمی هستند چون اغلب آنها در بخش های خدماتی فعالیت دارند، نمی توانند به عنوان کارمند رسمی باشند اما باز با این وجود به جد پیگیر این وضعیت هستیم و مکاتباتی لازم را انجام می دهیم تا به نفع آنها و براساس قانون اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: این افراد تنها برای تبدیل وضعیت در دستگاه های اجرایی معترض هستند و اغلب آنها در استانداری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و دانشگاه علوم پزشکی فعالیت دارند و برخی از آنها ۱۰ سال مشغول به کار است که برای کاهش نگرانی آنها می گوییم که ما کنارشان هستیم و پیگیر می شویم تا این قانون که مصوبه مجلس است اجرایی شود.

مصوبه مجلس شورای اسلامی برای تعیین شرایط تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران از شرکتی، قرارداد معین و پیمانی به استخدام رسمی به تأیید شورای نگهبان رسید و یکی از مطالبات مهم و دیرینه ایثارگران محقق شد.

نمایندگان مجلس در آبان ماه در جریان بررسی موضوع مرتبط با استخدام رسمی ایثارگران با اصلاح طرح استفساریه بند «و» ماده ۴۴ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند که بر اساس آن تبدیل وضعیت مشمولان طبق قانون جامع ایثارگران از قراردادی به رسمی قطعی است.

این مصوبه پس از پیگیری‌های چند ماه اخیر فراکسیون‌های ایثارگران و شاهد در مجلس شورای اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به تأیید شورای نگهبان رسید.

در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر لرستان بیکار هستند.

استان لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید و دارای ۹۸ هزار و ۸۳۷ ایثارگر، ۲هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵درصد، ۶ هزار و ۳۷۹  جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد، ۲۶۳ جانباز ۷۰ درصد به بالا، همچنین ۸۳۷ نفر آزاده و ۶ هزار و ۲۵۰ فرزند شهید است.

⇔  کلیک کنید: اخبار تبدیل وضعیت ایثارگران و خانواده آنها  ⇔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام