اخبار اداری و استخدامی

مصوبه کمیسیون اجتماعی برای وام ازدواج ۲۰۰ میلیون تومانی به زوجین در بودجه ۱۴۰۰

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از تصویب افزایش وام ازدواج به ۱۰۰ میلیون تومان در بودجه ۱۴۰۰ و تعیین مدت ۱۰ سال برای بازپرداخت آن در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

شناسنامه قانون | 6wD8fwGNpV1zO4i7ZAAAAABJRU5ErkJggg==

علی بابایی کارنامی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در بیان دستورکار نشست امروز (دوشنبه اول دی ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست ردیف‌های مربوط به تبصره 14 بودجه که به هدفمندی یارانه‌ها می‌پردازد مورد بررسی قرار گرفت و پیرامون منابع و مصارف سازمان هدفمندی یارانه‌ها و موضوعاتی که به این کمیسیون مرتبط است از جمله حوزه سلامت، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه که تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند و جداسازی ورودی مصارف و منابع سند حامل‌های انرژی از جمله آب، برق، گاز و …و واریز درآمد حاصل از آنها به حساب شرکت‌ها بحث و تبادل نظر شد.  

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حمایت از بیمه‌های اجتماعی همچون بیمه اقشار روستایی و حمایت از کارگاه‌های زیر 5 نفر که سازمان تامین اجتماعی برای آن 22 هزار میلیارد تومان درخواست کرد در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس بند الف تبصره 16 را نیز مورد بررسی قرار دادند و در نهایت بر اساس مصوبه این کمیسیون قرار شد وام ازدواج جوانان از 50 میلیون تومان به 100 میلیون تومان افزایش داده شود و مهلت بازپرداخت آن نیز از 5 سال به 10 سال تغییر داده شود که این مصوبه باید به تصویب کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 و صحن علنی مجلس هم برسد.

افزایش اعتبارات تسهیلات خوداشتغالی و کارآفرینی دستگاه‌های حمایتی در بودجه 1400

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: در این نشست تسهیلات خوداشتغالی و کارآفرینی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی هم مورد بررسی قرار گرفت و با پیشنهاد نمایندگان اعتبارات این بخش هم از 4800 میلیارد تومان به 8000میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست نمایندگانی از دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام