اخبار اداری و استخدامی

موافقت رییس‌جمهور با استخدام ۱۲ هزار فرزند شهید و فرزند جانباز بالای ۷۰ درصد

موافقت رئيس‌جمهوري با درخواست سازمان اداري و استخدامي كشور براي استخدام ۱۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر

شناسنامه قانون | nameh ansari

به گزارش شناسنامه قانون و به نقل از روابط‌عمومي سازمان اداري و استخدامي كشور، معاون رئيس‌جمهوري و رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور طي نامه‌اي به رياست محترم جمهوري اسلامي ايران درخواست كرد باتوجه به بند (ج) ماده (۸۷) قانون برنامه ششم توسعه، نسبت به استخدام ۱۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر علاوه بر سهميه مقرر در ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رساني به ايثارگران اقدام شود.

استخدام اين تعداد از فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر از طريق برگزاري آزمون اختصاصي بين آن دسته از فرزندان كه فاقد شغل هستند، در تمام دستگاه‌هاي اجرايي اعم از مشمول قانون مديريت خدمات كشوري و دستگاه‌هاي غيرمشمول و داراي مقررات خاص صورت خواهد گرفت.

دكتر روحاني در پاسخ به درخواست رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور مراتب موافقت خود را به شرح زير ابلاغ كردند: «با استخدام ۱۲۰۰۰ نفر از فرزندان عزيز شهدا و جانبازان موافقت مي‌شود».

بديهي است؛ شرايط احراز و اولويت‌هاي فرزندان شاهد و جانباز مشمول اين مجوز با هماهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران و دستگاه‌هاي اجرايي از سوي سازمان اداري و استخدامي كشور ابلاغ و تلاش خواهد شد مراحل برگزاري آزمون و جذب اين افراد در دستگاه‌هاي اجرايي تا پايان سال ۱۳۹۹ انجام شود.

لازم به توضيح است؛ مفاد بند (ج) ماده (۸۷) قانون برنامه ششم توسعه دولت را علاوه بر اجراي ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رساني به ايثارگران و تبصره‌هاي آن و اصلاحات بعدي، به استخدام تمام فرزندان شهدا و فرزندان جانباز ۷۰ درصد و بالاتر در طول اجراي اين قانون مكلف كرده است.

مطالب مرتبط:

نیازسنجی و اعطای مجوز استخدامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد (۷۰%) و بالاتر

آزمون استخدامی فرزندان شهید و فرزندان جانباز بالای 70 درصد

استخدام فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد (70%) و بالاتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام