آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

نظر معاونت قوانین مجلس، نظر نهایی مجلس در خصوص استفساریه تبدیل وضعیت ایثارگران است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به دنبال تفسیر معاون دیوان عدالت اداری نسبت به اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران، معاون قوانین مجلس با رد این تفسیرجدید، این قانون را لازم الاجرا دانست.

الزام به تبدیل وضعیت ایثارگران با رفع ابهام دیوان عدالت اداری

سعید اوحدی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره قانون استفساریه تبدیل وضعیت ایثارگران گفت: مجلس یازدهم به عنوان یک مجلس انقلابی این قانون مهم را بعد از سال‌ها انتظار که توقع داشتیم در مجالس قبلی به تصویب برسد، به صورت بند «و» ماده ۴۴ به تصویب رساند. براساس این قانون، موضوع تبدیل وضعیت فرزندان جامعه شاهد و ایثارگر به تصویب رسید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بعد از تصویب و تأیید شورای نگهبان، معاون دیوان عدالت اداری یک تفسیر را از این قانون داشتند که این تفسیر یک نگرانی را میان جامعه ایثارگری ایجاد کرد. نهایتاً طی روزهای گذشته معاون قوانین مجلس بعد از این استفساریه نظر نهایی مجلس را اعلام کرد و براساس این نظر، قانون مذکور دربرگیرنده قوانین قبل خواهد بود.

بیشتر ببینید:

نظر مشورتی معاونت قوانین مجلس در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران

نظر مشورتی دیوان عدالت اداری در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران

اوحدی تصریح کرد: هرچند که معاون دیوان عدالت اداری بر قوانین قبلی استناد کرده بود و با استناد به قوانین گذشته این قانون جدید را رد کرده بود. این در حالی است که قطعاً قانون جدید تفسیر کننده قوانین قبلی خواهد بود. لذا از نظر معاون قوانین مجلس این تفسیر معاون دیوان عدالت اداری رد شده و خلاف مقررات قانون گذاری دیده شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم براساس مصوبه مجلس و تأیید شورای نگهبان، شاهد انجام این قانون محرز مجلس و تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری باشیم. این قانون یکی از مطالبات اصلی ایثارگران بود و فصل‌الخطاب اجرای آن نیز تأیید مجلس و شورای‌نگهبان است.

اوحدی با تاکید بر اینکه امیدواریم همه نسبت به اجرای این قانون تمکین داشته باشند، ابراز داشت: در صورت عدم اجرای دستگاه‌ها نیز ما از طریق پیگیری‌های قانونی و حقوقی نسبت به عدم کم کاری دستگاه‌ها اقدام خواهیم کرد.

⇔  ببینید: اخبار تبدیل وضعیت ایثارگران و خانواده آنها  ⇔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام