اخبار اداری و استخدامی

سرپیچی از اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران جرم است

سرپیچی از اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران جرم است/ انفصال از خدمت در انتظار مسئولان متخلف

اقبال شاکری

عضو هیات رییسه فراکسیون ایثارگران مجلس، با بیان اینکه دستگاه‌ها حق ندارند از اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران استنکاف ورزند تاکیدکرد که هر گونه سرپیچی از اجرای این قانون جرم محسوب می‌شود و برای مسئولان متخلف انفصال از خدمت اجرا خواهد شد.

به گزارش شناسنامه قانون، اقبال شاکری در مورد انتقاداتی پیرامون عدم همکاری دستگاهها در اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران، گفت: بنده تعدادی نامه استانداران را دیدم که نشان میدهد این قانون به آنها ابلاغ شده است و آن‌ها نیز به دستگاه‌های ذیربط اعلام کرده‌اند که اطلاعات را جمع آوری کنند و برای اجرای این مصوبه مجلس آماده باشند.

ببینید: ابلاغیه‌های قانون تبدیل وضعیت ایثارگران

افراد از دستگاه‌های متخلف به دیوان عدالت اداری و مجلس شکایت کنند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دستگاه‌ها حق ندارند که از اجرای این قانون استنکاف ورزند و رییس جمهور هم موظف است آن را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کند و هر گونه سرپیچی از توجه به این قانون جرم محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: عدم اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران قانون‌شکنی محسوب می‌شود، بنابراین تمام دستگاهها موظف به اجرای آن هستند و چنانچه خلاف این امر اقدام کنند افراد باید به دیوان عدالت اداری شکایت کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: مسئولانی که قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را اجرا نکنند، مجرم هستند و باید انفصال از خدمت برای آنها اجرا شود، هر چند تاکنون خلاف این مهم به مجلس شورای اسلامی گزارش نشده است اما گزارش‌هایی داشته ایم که نشان می‌دهد برخی مسئولان در اجرای این قانون اما و اگر می‌آورند.

عضو هیات رییسه فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: افراد می‌توانند گزارش عملکرد دستگاه‌ها را در اجرای این قانون به مجلس شورای اسلامی ارسال کنند تا از دستگاه مربوطه گزارش بخواهیم و اگر محرز شود که قانون را اجرا نکرده‌اند اسامی آنها را به دستگاه‌های نظارتی اعلام خواهیم کرد.

پرسش‌های متداول

۱- ✔️ شرایط تبدیل وضعیت موضوع (و) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم توسعه چیست؟

✔️ پرسش و پاسخ مربوط با عنوان « متن بند (و) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم توسعه با اصلاحات و الحاقات » را ببینید.

۲- ✔️ مشمولان مطابق ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران چه کسانی هستند؟

✔️ پرسش و پاسخ مربوط با عنوان « ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران چیست؟ » را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام