در صورت تأیید نهایی اصلاحیه فوق العاده خاص، باید فاتحه نظام پرداخت و عدالت در پرداخت را خواند
در صورت تأیید نهایی اصلاحیه فوق العاده خاص، باید فاتحه نظام پرداخت و عدالت در پرداخت را خواند
شناسنامه قانون- رفیعزاده، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور: در صورت تأیید نهایی اصلاحیه فوق العاده خاص، باید فاتحه نظام پرداخت و عدالت در پرداخت را خواند
به گزارش شناسنامه قانون، سومین جلسه هم اندیشی معاونان توسعه مدیریت و منابع دستگاههای اجرایی با حضور رئیس سازمان اداری استخدامی و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور و مدیران توسعه مدیریت دستگاههای اجرایی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه که به میزبانی سازمان انرژی اتمی همچنان برگزار شد، اقدامات و برنامههای سازمان اداری استخدامی کشور برای ارتقاء نظام اداری از سوی دکتر علاءالدین رفیع زاده معاون رئیس جمهور و رئیس این سازمان تشریح و تبیین شد.
معاون رئیسجمهور در تشریح آخرین وضعیت فوقالعاده خاص گفت: دستورالعمل فوقالعاده خاص نهایی شده است.
وی در واکنش به مصوبه اخیر مجلس در خصوص اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی، برای تسری فوق العاده خاص به کلیه دستگاه های اجرایی گفت: تصویب دو فوریتی آن در مجلس با شیوه فعلی اگر با همین شکل اجرا شود، فاتحه نظام پرداخت و عدالت در پرداخت را باید خواند. زیرا ماده ۷۴ قانون مدیریت خدمات کشوری حذف شده و همه مشمول دریافت ۲۵ هزار امتیاز شدهاند.
رئیس سازمان اداری استخدامی کشور تصریح کرد: گزارش متقن و مستند و همراه آمار از سوی سازمان اداری استخدامی با مشارکت دستگاهها در باب چشم انداز وضعیت پرداختی به کارمندان تهیه شود تا بدانیم ادامه این شیوه چه اثری در سلامت سیستم اداری میگذارد. این گزارش پس از نهایی شدن در جلسه آتی معاونان به بحث و بررسی گذاشته شود تا بدانیم با چه راهکارهایی میتوان به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از کارمندان حمایت کرد.
توضیح رسول رضایی، کارشناس امور اداری و استخدامی:
در دستگاههای اجرایی که جدیداً و بر اساس تبصره (۱) الحاقی طرح مصوب جدید اضافه شدهاند، نه تنها منوط به «اقدام قانونی از سوی دولت» نشده است، بلکه خطکش جدیدی بهجای فرایندهای قانونی از جمله شورای حقوق و دستمزد پیشبینی شده است؛ یعنی «سقف اعتبارات مصوب بودجه سنواتی هر دستگاه». مشروح مذاکرات مجلس در حذف عبارت «با رعایت ماده ۷۴ قانون مدیریت خدمات کشوری» از متن اولیه طرح نیز مؤید این برداشت است؛ بنابراین، دستگاههای اجرایی که تا قبل از این اصلاحیه کلاً از حکم پرداخت این فوقالعاده خاص خروج موضوعی داشتند، در حال حاضر بدون اخذ تأییدیه از هیچ مرجعی مجاز به برقراری فوقالعاده تا سقف آن هستند.
همچنین، فرایند برقراری این فوقالعاده خاص در خصوص کارکنان شهرداریها که کاملاً شفاف است: «پرداخت این فوقالعاده با نظر وزیر کشور و متناسب با درجه شهرداریها امکانپذیر است.» در خصوص این کارکنان هم نیازی به تأیید دولت و شورای حقوق و دستمزد ندارد.
بهنظر میرسد صحبت رییس سازمان اداری و استخدامی کشور به دلایل زیر است:
۱- همانطور که قبلا بر اساس نظر معاون سرمایه انسانی آن سازمان اعلام داشته است و در مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی آمده است، این فوقالعاده ناظر به همه مشاغل در همه دستگاههای اجرایی به صورت یکسان نبوده است.
۲- اصلاحیه جدید علاوه بر اینکه موجبات ایجاد سه فرایند متفاوت در بین دستگاههای اجرایی را فراهم کرده است، دستگاههای بانفوذ و متمول از لحاظ بودجهای (که اکثراً در حال حاضر نیز دارای مقررات خاص استخدامی و اشل بالاتر حقوق هستند) را نیز بدون طی فرایند خاصی و صرفاً به تشخیص رییس آن دستگاه مجاز به استفاده از سقف این فوقالعاده کرده است.
در این ارتباط ببینید: مصوبه برقراری فوقالعاده خاص در کلیه دستگاههای اجرایی➕ متن منقح نهایی و نکات حقوقی
کتابهای استخدامی انتشارات آراه
کتابهای استخدامی سامان سنجش
کتابهای استخدامی از انتشارات معتبر را میتوانید از فروشگاه اینترنتی اداریها تهیه کنید.
مگه با پیام گذاشتن مشکل کارمند حل میشه خودشون مگه چیکاری میکنن که کارمند یا نظامی بدبخت که تو مرزها یا تو شهرها با جون خودشون بازی میکنن البته اینم عرض کنم هیچ کس با این حقوق درست حسابی تو شغل خودش خدمت نمیکنه این مشاغل باید بالا باشه بروز چوب این ناعدالتی را میخوریم آقایون دولتی ها اقاییونی که صاحب مملکتین میخوریم به حول قوه الهی
چرا باید نظامیها نگیرند بعداز سی سال بازنشست میشه پاداشی که بهش ميدند طبق آخرین حقوق پاداش ۲۲ سال خدمت را ميدند یعنی تو روز روشن ۸ سال پاداش را بهش نمیدند .پاداش پایان خدمت ۶۵۰ تومنه ولی یه نطامی وقتی بازنشسته میشه همونم بهش نمیدند ..اکثرأ هم مستاجر وتو شغل دوم مشغولند
باتوجه به نظام رتبه بندی معلمین و همچنین رفاهیات زیاد نیروهای نظامی از جمله تحویل مسکن و بن رفاهی و رستوران و ….. این فوق العاده نباید شامل آنها شود بلکه فوق العاده خاص به دستگاههایی پرداخت شود که حقوق و مزایای کمتری دارند .
با سلام 1-باید قانون خدمات کشوری که اجازه نمیده از رفاهی و اضافه کار و پاداش ماهذ بیمه کسر سود باید حذف شود چرا کارمندان نباید هماند قانون کار باسند یک کارمند موقع بازنشستگی با میانگین دوسال آخر با 18میلیون بازنشسته مشود ولی اونی که قانون کار هست با 50میلیون و بشتر
2-باید به همه کارشناسان دستگاه دولتی که خالا به غلت نبود پست یا عدم تطبیق مدرک تحصیلی که ایتخدامش با همان مدرک بوده بایستی بیشترین امتیاز شامل این افراد باشد و فاصله مدیر کل و رببس در پست آنها اختلافش پنج میلیون باسد تا عدالت برقرار شود
کارمندهایی که توی سیستم عمرشونو گذروندن هیچ، با این وضعیت دیگه هیچ نیروی درست و حسابی پاشو توی مشاغل دولتی نمیزاره. مجبور می شید افراد ناکارآمدی که هیچ کس نمیخوادشون جذب کنید.
طرف نگهبان بانک شده یکسال نشده یه خونه ۵میلیاردی ۳ خواب خریده.اونوقت یه معلم ۳۰سال خدمت با۵سرعائله تویه واحد تک خواب ۶۰ متری نفس میکشه نه زندگی.خاک تواین عدالت …
با سلام ، فوق العاده خاص را ، اکثر دستگاه های دولتی که قدرت بالایی دارند و درآمد خوبی به خزانه داری کل کشور واریز می کنند به کارمندان اون دستگاه ها داده شده ، فقط ، آموزش و پرورش و نیروهای نظامی و انتظامی داده نشده. چون تعدادشان بقول خودشان زیاد است و سودآوری ندارند