نظر رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص تفاوت پرداخت بین کارکنان دستگاه های اجرایی
نظر رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص تفاوت پرداخت بین کارکنان دستگاه های اجرایی
شناسنامه قانون- جزئیات نظرات رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص تفاوت پرداخت بین کارکنان دستگاه های مختلف اجرایی اعلام شد
به گزارش شناسنامه قانون، علاءالدین رفیع زاده، معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با حضور در برنامه «صف اول» به پرسش ها درباره اقدامات و برنامه های سازمان اداری و استخدامی کشور پاسخ داد.
بخشی از این گفتگو بحث راجع به تفاوت پرداخت بین کارکنان دستگاه های اجرایی بود که در ادامه مشروح کامل این گفتگو آورده شده است.
سؤال: در ادامه فرمایش حضرتعالی این بحث نوع پرداخت، یعنی رویکرد دولت در پرداخت حقوق و مزایای کارمندان، این را هم الان ما یک کارمند داریم در یک سازمان یا یک وزارتخانه یا دستگاهی دارد به همان میزان ساعت کار دارد یک عددی میگیرد، یک کارمندی در دستگاه دیگری با همان شرایط دارد یک عدد دیگری میگیرد. رویکرد دولت چهاردهم برای اینکه هماهنگی نظام پرداخت را بتواند ایجاد کند، براساس تکالیف برنامه چه است؟
رفیع زاده: بند ۶ سیاستهای کلی نظام اداری مقام معظم رهبری را میخوانم، گفته است رعایت عدالت در نظام و جبران خدمات با تأکید بر عملکرد، توانمندی، جایگاه و ویژگیهای شغل و شاغل و تأمین حداقل معیشت با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی. تمرکز گذشته ما روی جایگاه و ویژگیهای شغل و شاغل بود، ما در سازمان دنبال این هستیم که این دو مفهوم عملکرد و توانمندی را درنظر بگیریم. یعنی بیاییم بر مبنای عملکردی که هر یک از کارمندان و هر یک از دستگاهها دارد توجه ویژهای به آنها کنیم، یعنی پرداختی بیشتری. متناسب با عملکرد بتوانیم حقوق بدهیم.
سؤال: براساس همان پیوست عدالت؟
رفیع زاده: بله، اولاً که واقعاً نمیشود این شرایط یکسان وجود دارد، منتها مستحضرید الان حدودی آمار بگویم، ما الان حدود ۵۵ درصد از دستگاههای ما مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری هستند، ۴۵ درصد مشمول قانون مدیریت نیستند. عواملی وجود دارد که آن عامل باعث میشود که این تفاوت در پرداختها وجود داشته باشد. مثلاً یکسری دستگاهها قوانین خاص دارند، با استفاده از این قوانین خاص دارند حقوق بیشتری میدهند. بعضی از دستگاهها توانمندی بیشتری در حوزه پرداخت دارند.
سؤال: نظر شما این است که همه اینها براساس آن اصولی که شما گفتید در سیاستهای کلی ابلاغی باید تنظیم شود؟
رفیع زاده: یکی از برنامههای تحول اداری ما این است که پرداختیها به سمت پرداخت مبتنی بر عملکرد ببریم. الان در چند دستگاهها هم پایلوت شروع کردهایم. تلاش میکنیم که این اتفاق بیفتد، من بگویم هیچ گلهای، بالاخره هر کاری کنیم یک گلهای وجود دارد. این دو مفهوم را اضافه کنیم ببریم به آن سمتی که واقعاً به عدالت نزدیکتر کنیم.
اکثر سازمانها حقوق ۱۵تا۲۰ تومنی میگیرن،امروز دیدم پتروشیمی برا خوداشون یک میلیارد عیدی مصوب کردن!!!!حقوق آنچنانی البته خدا کنه کارگرا و طبقه پایین این سازمان محروم نباشن..
واقعا علت این همه اختلاف چیه؟؟؟
البته اعتراض و التماس و خواهش و تمنا وداد و فریاد ما از این همه تبعیض و بی عدالتی ، این همه اجحاف ، ظلم آشکار ، حق کشی تا کنون به جائی نرسیده و نخواهد رسید . در وزارتی کارمندی ماهانه ۹۰ میلیون تومان می گیره ، منزل سازمانی رایگان ، آب و برق و تلفن رایگان خدمات درمانی رایگان ، غذای رایگان ، بن کارت ۱۷ میلیون تومنی ماهانه ، ترابری رایگان و ……… و دریک وزارتخانه دیگر ماهی فقط پانزده میلیون و دیگر هیچ . سالهای سال است که مسولین دم از رفع تبعیض و اصلاح نظام پرداخت کرده اند ، لکن هیچ اقدامی نکرده اند .
دستگاه هایی که به منابع انرژی و سرمايه کشور دسترسی دارن سفره بخور بخوره. اون دستگاه هایی که دسترسی ندارن مثل وزارت جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش و چندین دستگاه دیگر بخور نمیر.
احسنت
آخه منابعی که اونا ازش کسب درآمد میکنن ارث پدرشونه
حالا افرادی مثل من که در منابع آب استان لرستان با ۳۱ماه ایثارگری بازنشسته شدم با ماهی ۵میلیون ۳۲سال در منابع آب استان لرستان حق ما را چگونه جبران میکنیدعمر ی از ما بفنارفت