اخبار اداری و استخدامی

اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری مهمترین وظیفه کمیسیون اجتماعی است

طرح اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری

خبر مورخ 28 خرداد 1399

گودرزی: اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری مهمترین وظیفه کمیسیون اجتماعی است

نماینده مردم بروجرد در مجلس یازدهم، بابیان‌ اینکه نحوه جذب نیروی انسانی به شیوه‌های مختلف همچون رسمی، پیمانی، شرکتی و قراردادی یک ولنگاری در نظام اداری و استخدامی ایجاد کرده، رفع آن را در گروی اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری دانست که باید کمیسیون اجتماعی بدان ورود پیدا کند.

عباس گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در بیان مواردی که باید در اولویت دستورکار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گیرد، گفت: این کمیسیون متفاوت، متمایز و مستثنی از دیگر کمیسیون‌های مجلس نیست و باید تمام کمیسیون‌ها با یک نگاه تحولگرا به نحوی برنامه‌ریزی کنند که به صورت ماموریت‌محور به شکلی که هر کمیسیون در هر سال بتواند گزارش دهد که حداقل یک مساله از مسائل کشور را حل کرده است، فعالیت کنند.

کمیسیون‌های مجلس باید ماموریت‌محور و تحول‌گرا حرکت کنند

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر کمیسیون‌ها برنامه‌های ماموریت‌محور نداشته باشند و مولفه‌هایی همچون ترسیم چشم‌انداز با یک نگاه راهبردی، ارزیابی مستمر وضع موجود، تعیین وضعیت مطلوب و اینکه در گذشته کجا بوده‌‌ایم و چه هدفی را دنبال می‌کنیم را رعایت نکنند این دوره از مجلس نیز کارآمد نخواهد بود.

وی تصریح کرد: یکی از مباحث مهمی که باید در کمیسیون اجتماعی بدان ورود کنیم، اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری است که در آن هم به بازنشستگان، هم نظام اداری و هم سازوکار استخدامی پرداخته می‌شود و با این اقدام می‌توان این ولنگاری ایجاد شده در نحوه جذب نیروی انسانی به شیوه‌های مختلف و واژه‌های خلق‌الساعه اعم از رسمی، پیمانی، شرکتی، قراردادی، حجمی و آزمایشی را ازبین برد.

گودرزی اظهار کرد: وجود قراردادهای مختلف، انگیزه فعالیت را از نیروها می‌گیرد و منشا فساد، تبعیض و بی‌عدالتی و بسیاری از مشکلاتی است که گریبانگیر نظام اداری کشور شده است.

مجلس باید صندوق‌های بازنشستگی را تعیین تکلیف و آسیب‌شناسی کند

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مباحث مهم صندوق‌های بازنشستگی است که مجلس باید تعیین تکلیف کرده و برای آن برنامه ارائه داده و مورد آسیب‌شناسی قرار دهد، چرا که این موضوع می‌تواند تهدیدی برای کشور باشد که باید آن را به فرصت تبدیل کنیم. همچنین بودجه شرکت‌های دولتی در مجلس بررسی نشده است بنابراین افزایش نظارت بر شرکت‌های دولتی الزامی است و باید حتما سازوکار این شرکت‌ها را در کمیسیون مورد بررسی قرار دهیم و چنانچه نیاز به دخل و تصرف وجود داشته باشد، بدان بی‌توجه نباشیم.

نماینده بروجرد در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظاری که از مجلس یازدهم وجود دارد، این است که تحول ایجاد کرده و مسائل را حل کند، بنابراین باید در ساختارها ورود پیدا کنیم، ضمن اینکه وظیفه داریم در جهت اصلاح نظام اداری، استخدامی، بودجه‌ریزی و رفع معضل مهم آسیب‌های اجتماعی اعم از طلاق، اعتیاد، بیکاری و حاشیه‌نشینی که هر کدام کمرشکن بوده و می‌تواند تهدیدی برای کشور باشد با نگاه تحول‌گرا، عقلانیت، برنامه‌محوری و رویکرد راهبردی به نحوی حرکت کنیم که عملکردمان قابل اندازه‌گیری باشد و این مشی می‌تواند این مجلس را به مجلسی انقلابی و محبوب بین مردم تبدیل کند و اگر غفلت کنیم آنها ما را نخواهند بخشید.

مطالب مرتبط:

لایحه اصلاح و دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری

لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام