آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

افزایش حقوق بالای 7 میلیون تومان 15 درصد باشد به ویژه برای هیئت علمی

افزایش ۵۰ درصدی قانون مدیریت باید برای تمام فرهنگیان اجرا شود

حاجی‌بابایی گفت:اجرای ۵۰ درصد افزایش فوق‌العاده شغل باید برای همه فرهنگیان به ویژه نیروهای خدماتی و اداری اجرا شود.

 

به گزارش خبرنگار‌ اجتماعی خبرگزاری تسنیم،حمیدرضا حاجی بابایی در جمع خبرنگاران گفت: پیشنهادی را با مشورت رئیس مجلس، رئیس سازمان برنامه وبودجه و رئیس کمیسیون تلفیق مطرح کردیم تا بودجه بر اساس اصل 85 قانون اساسی و آئین نامه داخلی به کمیسیون تلفیق واگذار شود و  این کمیسیون با اصلاحاتی آن را به روز کند تا  سریعتر در صحن علنی مصوب شود.

کف حقوق سه میلیون تومان باشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: پس از  مشاوره با رئیس مجلس و رئیس کمیسیون بودجه هماهنگ شد تا اصلاحاتی در بودجه به‌عمل آید که عبارت است از قانون بودجه با افزایش 50 درصد فوق العاده شغل کارکنان لشکری و کشوری وکف حقوق به 3 میلیون تومان افزایش یابد تا حقوق‌های پایین افزایش قابل توجهی داشته باشند و این سه میلیون شامل بازنشستگان لشکری و کشوری هم شود.

وی بیان کرد: از جمله اصلاحات پیشنهادی این است که افزایش حقوق بالای 7 میلیون تومان 15 درصد باشد به ویژه برای هیات علمی.

حاجی بابایی افزود: بر اساس اصلاحات پیشنهادی، حقوق‌های بین 3 میلیون و 7 میلیون تومان از درصد افزایش بالاتری برخوردار می‌شوند تا شکاف بوجود آمده بین حقوق های 3 میلیون تومان و حقوق‌های بالای 7 میلیون تومان برای کارکنان دولت جبران شود.

وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان

وی تاکید کرد: درخصوص بازنشستگان هم  پیشنهاد این است که اعتبار 6 هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان، به گونه ای اجرایی شود که تا حقوق 7 میلیون تومانی، همه بتوانند از همسان سازی حقوق استفاده کنند و این افزایش به سقف 15 درصد آنها افزوده شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: با توجه به اجرای ناقص نظام رتبه بندی و اعتراض فرهنگیان، اجرای 50 درصد افزایش فوق‌العاده شغل باید برای همه فرهنگیان به ویژه نیروهای خدماتی و اداری اجرا شود و به گونه‌ای برنامه ریزی شود که با صدور این حکم نسبت به  اجرای حکم رتبه بندی چیزی از احکام فرهنگیان کاسته نشود‌.

وی افزود: متاسفانه فرهنگیان با این فراز ونشیب دچار سختی‌هایی شدند که باید از طریق افزایش 50 درصد و سقف 3 میلیون و شکاف 3میلیون تا 7 میلیون تا حدودی جبران شود.

حاجی بابایی اظهار امیدواری کرد که در روزهای آینده شاهد اتفاقاتی باشیم که موجب آرامش خاطر کارکنان لشکری و کشوری و بازنشستگان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام