اخبار اداری و استخدامی

در تعیین دستمزد باید شرایط کارگاه ها و بنگاه و قدرت خرید کارگران در کنار هم لحاظ شود

در تعیین دستمزد باید شرایط کارگاه ها و بنگاه و قدرت خرید کارگران در کنار هم لحاظ شود

شناسنامه قانون- نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار با بیان اینکه مذاکرات مزدی به آخر هفته موکول شد گفت: برای تعیین دستمزد باید شرایط کارگاه ها و بنگاه و قدرت خرید کارگران در کنار هم لحاظ شود. در عین حال، نماینده کارگران تأکید کرد که برای ما منافع کارگران بیشترین اولویت و اهمیت را دارد.

نماینده کارفرمایان: در تعیین دستمزد باید شرایط کارگاه ها و بنگاه و قدرت خرید کارگران در کنار هم لحاظ شود

علی اصغر آهنی ها, نماینده کارفرمایان در جلسه شورای عالی کار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ؛ با بیان اینکه تعیین حقوق کارگران به آخر هفته موکول شد گفت: جلسه دیشب جلسه خوبی بود و مذاکرات زیادی انجام دادیم اما به نتیجه نهایی نرسیدیم.

وی با بیان اینکه وزیرکار در جلسه به تعیین مزد در چارچوب قانون اشاره کردند گفت:اعداد و ارقامی که درباره سبد معیشت مورد بررسی قرار گرفت نیازمند بررسی مجدد است. وزارت اقتصاد و صنعت و معدن و تجارت گزارش هایی از تهیه سبد معیشت را ارائه کردند که شرکای اجتماعی به دنبال بررسی بیشتری برای به نتیجه رسیدن هستند.

آهنی ها تأکید کرد: دستمزد کارگران باید با تاکید بر اصل سه جانبه گری و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کارگاه ها و بنگاه ها و قدرت خرید کارگران تعیین شود.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از اشتغال در کشور را واحدهای خرد تشکیل می دهند اظهار داشت: با توجه به اهمیت اشتغال واحدهای خرد ضرورت دارد که تورم کنترل شود تا اشتغال و اقتصاد در کشور مدیریت شود.

آهنی ها گفت:حجم عمده اشتغال کشور متعلق به کارگاه های خرد و کوچک است. مشکل اصلی این است که حمایت از این بخش که بزرگ است, بسیار اندک است. به طور مثال تسهیلات بانکی تنها به ۵ تا ۶ درصد از این ۹۲درصد اختصاص یافته است. یعنی نظام بانکی در پرداخت تسهیلات با صنایع بزرگ همکاری دارد ولی حمایتی از صنایع کوچک نیست در صورتی که بخش عمده ای از اشتغال متعلق به صنایع خرد وکوچک است.ما به دنبال این هستیم که افزایش ها به نحوی باشد که روی زندگی مردم اثر مثبت بگذارد.

نماینده کارگران: برای ما منافع کارگران بیشترین اولویت و اهمیت را دارد

علی خدایی (عضو کارگری شورایعالی کار) در این رابطه گفت: در این نشست هیچ توافقی حاصل نشد؛ حتی هنوز نتوانسته‌ایم بر سر رقم سبد معیشت به توافق برسیم؛ متاسفانه اعداد و ارقامی که دولتی‌ها و کارفرمایان در نظر دارند، اصلاً مورد قبول ما نیست.

او افزود: قرار شد نشست بعدی شورایعالی کار تا پایان هفته جاری برگزار شود منتها قبل از آن، نشست کمیته دستمزد برای رسیدن به توافق بر سر رقم سبد معیشت برگزار خواهد شد؛ اول باید سر سبد معیشت به طور سه جانبه به توافق برسیم، بعد سراغ میزان افزایش دستمزد می‌رویم.

خدایی در پاسخ به این سوال که دورنمای مذاکرات را چطور می‌بینید و آیا اساساً توافق امکانپذیر است؛ گفت: گروه کارگری نهایت تلاش خود را اول برای حفظ منافع کارگران و در مرحله بعد، برای رسیدن به توافق با طرف‌های مقابل به کار خواهد گرفت. برای ما منافع کارگران بیشترین اولویت و اهمیت را دارد؛ در راستای این منافع، امیدواریم بتوانیم با شرکای اجتماعی به توافق برسیم.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام