اخبار اداری و استخدامی

شرایط شرکت معلمان غیررسمی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش تسهیل شد

شرایط شرکت معلمان غیررسمی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش تسهیل شد

شناسنامه قانون- شرایط شرکت معلمان غیررسمی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش تسهیل شد

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: محدودیت رشته برای معلمان غیررسمی به منظور شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش برطرف شد.

بیشتر ببینید: جزئیات اصلاحات شرایط شرکت معلمان غیررسمی در آزمون

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صادق ستاری‌فرد امروز در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره علمی پژوهشی فرهنگیان که در ساختمان مرکزی وزرات آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: تا امروز ۴۷۲ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزگاری ثبت نام کردند که نسبت به سال گذشته که ۱۶۰ هزار نفر بود رشد قابل توجهی داشت.

وی افزود: از روز گذشته محدودیت رشته‌ها برای افرادی که سابقه فعالیت آموزشی و تربیتی دارند حذف شد و این امکان فراهم شد تا تمام افرادی که در ساحت‌های آموزشی فعالیت داشتند بتوانند در آزمون شرکت کنند، این افراد با حداقل دو سال سابقه بدون توجه به رشته تحصیلی صرفاً با مدرک کارشناسی می‌توانند در آزمون ثبت نام کرده و شرکت کنند.

وی درباره ادامه همکاری نیروهای غیررسمی با آموزش و پرورش تصریح کرد: معلمانی داریم که غیررسمی به آموزش و پرورش کمک می‌کنند، بر اساس مجوز سازمان اداری استخدامی، تمدید قرارداد این گروه از معلمان برای سال آینده وجاهت ندارد بنابراین باید در آزمون استخدامی شرکت کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: گروه نخست معلمان دارالقرآن‌ها هستند، دوم معلمانی که سال‌ها در آموزش و پرورش بودند مانند معلمان خرید خدماتی، حق‌التدریسی، معلمان مدارس غیردولتی و مربیان مهدهای کودک و پیش‌دبستانی، سوم، تمام افرادی که سابقه فعالیت در مؤسسات آموزشی، فرهنگی و تربیتی دارند با ارائه هر مدرک کارشناسی می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

ستاری‌فرد ادامه داد: امروز آخرین فرصت ثبت نام است و دیگر تمدید نمی‌شود، آزمون استخدامی در تاریخ ۸ اردیبهشت برگزار می‌شود همچنین منابع آزمون اعلام شده و از سردرگمی افراد جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه آزمون دبیری هم بعد از آزمون آموزگاری برگزار می‌شود، گفت: پیشنهاد ما برای آزمون سراسری دانشگاه فرهنگیان جذب ۳۰ هزار دانشجو معلم است البته تلاش می‌کنیم تمام نیاز به نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین شود. همچنین دانشگاه فرهنگیان طی همراهی با سایر دانشگاه‌ها برای تامین معلم اقدام خواهد کرد و مقدمات کار فراهم شده و برخی دانشگاه‌های تراز برای برخی رشته‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام