آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

به دلیل تعاریف غیردقیق و دایره شمول دستگاه‌ها، داده دقیقی از تعداد کارکنان وجود ندارد

به دلیل تعاریف غیردقیق و دایره شمول دستگاه‌ها، داده دقیقی از تعداد کارکنان وجود ندارد/ آینده كشور، حكمرانی با حضور جدی و حداكثری نخبگان است

شناسنامه قانون- میثم لطیفی؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در نشست شورای اداری استان اصفهان که با حضور استاندار ، معاونان استانداری و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ۶ بهمن برگزار شد، گفت: «نظام مطلوب تصمیم‌گیری در نظام اداری کشور یکی از مسائل جدی است که با آن مواجه هستیم.»

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، لطیفی با اشاره به اینکه مسیری با عنوان جذب نیرو از جمعیت نخبگان در دولت سیزدهم ایجاد شده است، گفت: «این مسیر ایجاد شده تا نه تنها از طریق آزمون استخدامی و سهمیه ایثارگری، بلکه با حضور نخبگان بومی بتوانیم نیروهای متخصص را به ادارات و دستگاه‌های اجرایی وارد کنیم.»

وی ادامه داد: «از مولفه‌های نظام تصمیم‌گیری صحیح و کارشناسی این است که این نظام باید مبتنی بر داده‌های واقعی، هوشمند و براساس جنبه‌های مختلف، مبتنی بر نظریه حکمرانی ایرانی و اسلامی و پیامدسنج باشد.»

معاون رئیس‌جمهور عنوان کرد: «مشارکت عموم جامعه و مداخله ویژه نخبگان بایستی در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور لحاظ شود.»

داده دقیقی از تعداد کارکنان وجود ندارد

لطیفی با اشاره به اینکه در دولت داده دقیقی از تعداد کارکنان وجود ندارد، گفت: «گاهی اوقات تعاریف غیردقیق و گاهی دایره شمول مشخص نیست. نرخ جایگزینی کارکنان دولت را اگر مبنا قرار دهیم در سال ۷۰ هزار نفر است. در حالی که مطابق قانون برنامه ششم توسعه باید ۱۵ درصد اندازه دولت را کاهش دهیم اما اکنون تنها ۴ درصد کاهش داشته‌ایم.»

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: «ماهیانه بین ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان حقوق و دستمزد در دستگاه‌های اجرایی پرداخت می‌شود. در حوزه زیرساخت با مشکل مواجه هستیم. بهره‌وری در ۱۰ سال گذشته منفی ۹ دهم بوده است.»

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: «گریزی نداریم جز اینکه الگوی رزم را عوض کنیم. اگر با همین روش پیش برویم به نتایج مطلوبی دست نخواهیم یافت. آینده کشور به سمت الگوی حکمرانی با حضور نخبگان است لذا در جذب نیرو باید بر اساس این الگو و با حضور حداکثری نخبگان پیش رویم.»

وی عنوان کرد: «اجازه نداریم جذب نیرو را بدون دقت انجام دهیم چون جذب به معنای دست بردن در بیت‌المال است. در این خصوص باید با نگاه موشکافانه و کارشناسی رفتار کنیم.»

لطیفی در خصوص جذب نیرو توسط سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: «سازمان اداری و استخدامی کشور به سمت جذب نقطه‌ای نیرو است که البته امر ساده‌ای نیست. در این مسیر با چالش‌های فراوانی مواجه شدیم اما تجربیات بسیار خوبی به دست آوردیم که چراغ مسیر ماست.»

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور متذکر شد: «در خصوص جذب نیرو در آموزش و پرورش باید به سمت سیاست جذب نیرو از دانشگاه فرهنگیان پیش برویم.»

وی تصریح کرد: «در خصوص جذب نیرو در استان اصفهان آنجایی که با سیاست نقطه‌ای، متوجه شویم که نیاز اضطراری به جذب نیرو وجود دارد و مسیر بودجه باز است ورود می‌کنیم و امیدواریم این مسیر گره‌ها را باز کند.»

ساماندهی نیروهای مازاد را جدی بگیرید

لطیفی اضافه کرد: «بحث ساماندهی نیروهای مازاد را جدی بگیرید. آمادگی این را داریم تا هرجایی که دستگاه‌های اجرایی اعلام کنند ورود کنیم و برای جذب نیرو راهکارهای اساسی بیابیم.»

رئیس سازمان اداری و استخدامی جذب نخبگان را از فعالیت‌های مهم عنوان کرد و گفت: «در دولت سیزدهم مسیری با عنوان جذب نیرو از جمعیت نخبگان آغاز شده است تا نه تنها از طریق آزمون استخدامی و سهمیه ایثارگری بلکه با حضور نخبگان بومی بتوانیم نیروهای متخصص را به ادارات و دستگاه‌های اجرایی وارد کنیم.»

لطیفی خاطرنشان کرد: «امروز چالش‌های استان اصفهان آب و آلودگی هواست. در این راستا احداث نیروگاه خورشیدی می‌تواند هوای پاک را به مردم هدیه دهد که برای رسیدن به این مهم همت و اتحاد ویژه مسئولان استانی و ملی نیاز است.»

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
ایتا
eitaa.com/Shenasname
بله
https://ble.ir/Shenasname
سروش
splus.ir/Shenasname

4 دیدگاه

  1. حرفهای کلیشه ای و تکراری..
    آقاجان باشه!! “به دلیل تعاریف غیردقیق و دایره شمول دستگاه‌ها، داده دقیقی از تعداد کارکنان وجود ندارد”
    اما این ایراد کیه؟! این تعاریف غیر دقیق و دایره شمول مقصرش کی بوده؟! غیر از شما دولتی ها و حکومتی ها..

    مطلب خیلی خیلی مهمتر بعدی:
    منِ کارمند یه فوق لیسانس تو یه رشته معمولی با هوش متوسط ک قطعا جزو نخبگان نیستم ، مطمئن هستم توی این ساختار و تشکیلات دارم هرز میرم.. استفاده درستی ازم نمیشه..
    چون تا مادامی ک شما نخبه ها رو وارد کنی زیردست باشن و پَخمه هایی ک با رانت و لابی گری اومدن بالادست باز همون آش و همون کاسه ست.. حتی بدترم میشه..
    چون اون نخبه به همین راحتی تو کَتش نمیره مافوقش ک هیچی بارش نیست و از موضوع سر رشته نداره فقط بخواد پاراف کنه : وفق مقررات، جهت اقدام لازم و ..‌‌.
    دیدم ک میگم
    مافوقی ک بلد نباشه یه صفحه گزارش بنویسه چه به لحاظ فهم موضوع و چه بلحاظ جمله بندی و آئین نگارش، بره لای جرز دیوار بهتره

  2. سلام جناب لطیفی.البته استفاده ازنخبگان کار خوبی است.ولی شما فکر نمیکنید امثال بنده که بیش از20سال سابقه دارم ودرکار خودم نخبه هستم والان مسئول دفتر امورقرارداهای یک شرکت بزرگ تابعه وزارت نیرو هستم چکار باید بکنم.ایا کار شما که همه چانه میزنید که تکلیف قشر زحمت کش که واقعا حق شان تا الان تضییع شده به سرانجام نرسد.ایا حق اینها بیت المال نیست.چرا فرزندان ایثار گر را بدون ازمون استخدام رسمی کرده وبقیه را کنار میزنید.مگر ما در جنگ شرکت نداشتیم مثلا برادر بنده30ماه جبهه بوده وهیچ استفاده ای نکرده.چرا تبعیض؟مگر ما نیروی شرکتی چه میخواهیم انتطار داریم که قراردادی شده وحقوق که الان درصد زیادی را پیمانکار کم میکند.بدستمان برسد.اقای لطیفی اینها هم حق بیت المال هست.لطفا همکاری کنید تا مورد دعای ما ولطف خداوند قرار بگیرید. اول تکلیف کارکنان روشن کنید.بعدا .نیروی جدید نخبه.

  3. آیا تبدیل وضعیت نهضتی ها که اغلب مدرک غیر مرتبط یا حتی دیپلم وفوق دیپلم بودن ضابطه مند بود آیا تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر ضابطه مند بود که الان برای تبدیل وضعیت نیروی های شرکتی آنقدر سخت گیر شده ای آنموقع کجا بودی

  4. نخبه چه کسی است؟؟؟؟

    اگر پنج نخبه در دستگاه ها باشند کفایت می کند.
    چون نظر و ایده های راه گشا می دهند‌.

    این نیروهای پیمانکاری و حجمی و مزایده ای و قراردادی و … در دستگاه های اجرایی و خدماتی و ‌‌‌… هستند که کار روتین و اجرا کننده هایی برنامه ارائه شده را انجام می دهند.

    تمام این نیروها بیمه دارند شما به سوابق بیمه پردازی این افراد نگاه کنید و جذب کنیید و ببینید برای چند پیمانکار کار کرده اند.

    الکی به امید جذب نخبگان در حق قشر حق خورده ستم نکنید

    در دستگاه های اجرایی و کار سخت مثل پالیشگاه ها کار خانه ها دستگاه های دولت و شهرداری هزاران ناظر بدون نظارت و کارگران و کارمندان سخت کوش و بدون حقوق مناسب به صورت حجمی پیمانکاری پروژه ای کار می‌کنند. ساماندهی آنقدر سخت نیست به بیمه پردازی نگاه کنیید چه قدر ها که اخراج شدن که افراد با پارتی جای آنها را بگیرند و چه قدر ها که بدون آزمون و … وارد شدند و ناظر همان قشر کارگر و کارمند نیروهای پیمانکاری هستند

    متاسفیم با این همه توضیح باز سر خونه اولیم
    کار کردن برای مردم سخت نیست البته اگر این همه تغیر مدیریت نباشد

    مدیر اول می آید کاری انجام می دهد می رود مدیر بعدی می آید یک کار دیگر و اگر کار قبلی خوب یا بد باشد توجه نمی کند و کار خودش را انجام می دهد
    کارها خوب پیگیری ندارد و منظم نیست که سر انجام ندارد.
    کار ساماندهی به نتیجه ای نمی رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام