اخبار اداری و استخدامی

افزایش حقوق ۱۴۰۲ کارکنان دولت بین ۱۵ تا ۲۵ درصد متناوب است

افزایش حقوق ۱۴۰۲ کارکنان دولت بین ۱۵ تا ۲۵ درصد متناوب است/ حداقل حقوق کارکنان و معافیت مالیاتی سال آینده ۷ میلیون است

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با توجه به آماده‌سازی لایحه بودجه، پیش‌بینی سال بعد این است که هفت میلیون تومان حداقل حقوق کارکنان دولت باشد و معافیت مالیاتی نیز همین رقم است. افزایش حقوق ۱۴۰۲ کارکنان دولت نیز به میزان ۲۰ درصد را داریم

به گزارش شناسنامه قانون، احسان خاندوزی امروز (سه شنبه) در ابتدای نشست خبری هفتگی خود با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی برای ورود یک جبهه سرما به کشور اظهار کرد: از همه مردم و مسئولان تقاضا داریم که با مدیریت مصرف و کاهش تقاضای گاز کمک کنند که گاز خانگی کشور بدون مشکل، این دوره را پشت سر بگذارد و مصرف گاز در روال تجاری و اداری به ماموریت خود ادامه دهد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در کشور در چند سال گذشته فراز و فرود داشته اما در دولت قبل به شکل متوسط با کاهش سرمایه‌گذاری روبرو بودیم و این مشکل ادامه‌ داشت تا اینکه دولت سیزدهم برای بهبود این وضعیت اقداماتی انجام داد که اوضاع را بهتر کرد.

افزایش حقوق ۱۴۰۲ کارکنان دولت بین ۱۵ تا ۲۵ درصد متناوب است

خاندوزی گفت: در حوزه عملکرد بودجه‌ای ۹ ماهه دولت ۹۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد داشتیم که ۸۸ درصد عدد مصوب است و نیز ۶۳ درصد بیش از رقم مشابه سال گذشته است که کمک می‌کند درآمد پایدار افزایش یابد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تحرکات خوبی در تولید و سرمایه‌گذاری انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به آماده‌سازی لایحه بودجه، پیش‌بینی سال بعد هم این است که هفت میلیون تومان حداقل حقوق کارکنان دولت باشد و معافیت مالیاتی نیز همین رقم است.

وی افزود: همچنین افزایش حقوق ۱۴۰۲ کارکنان دولت به میزان ۲۰ درصد را داریم که بین ۱۵ تا ۲۵ درصد متناوب است اما متوسط آن همان ۲۰ درصد خواهد بود.

بر اساس جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲، حداقلِ حقوق کارکنان دولت حدود ۲۵درصد افزایش خواهد یافت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، احکام لایحه بودجه 1402 از سوی دولت به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، این درحالی است که به‌دلیل الزام تصویب برنامه هفتم توسعه هنوز لایحه مذکور اعلام وصول نشده است، ازاین‌رو ممکن است بودجه سه‌دوازدهم برای ماههای نخست سال بعد از سوی مجلس تصویب شود و روند پرداخت حقوقها مانند سال جاری باشد.

پیش از این اعلام شده بود که متوسط افزایش حقوق کارکنان دولت سال بعد 20 درصد است، بر این اساس حداقل حقوق نیز 7 میلیون تومان لحاظ شده است، به این ترتیب حداقل‌بگیران در دولت، شامل افزایش بیش از 25درصدی حقوق خواهند شد.

 بر این مبنا مدیران ارشدی که حقوقهای بالا دریافت می‌کنند احتمالاً شاهد رشد 15درصدی حقوق خواهند شد، البته بر اساس لایحه دولت مسئله بهره‌وری نیز در مدل افزایش حقوقهای سال 1402 گنجانده شده است، به این ترتیب در حالی که متوسط افزایش حقوقها 20 درصد خواهد بود، این مدل افزایش حقوق، شامل یک بازه افزایشی بین 15 تا 25 درصد می‌باشد.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

5 دیدگاه

  1. آیا تنها راهش شکایته که کارمند به حقش برسه؟
    باید دستمزدها برابر با تورم اضافه بشه نه کمتر.
    در غیر این صورت باید ساعت کاری کارمندان کم بشه تا بتونم شغل دوم برای معیشتشون دست و پا کنم.

  2. تورم ۷۰ درصدی افزایش حقوق ۲۰ درصدی معافیت مالیاتی ۷ میلیونی خط فقر ۲۰ میلیونی واقعا چه تناسبی بین این ارقام هست!

  3. حداقل حقوق سال جاری 56 میلیون ریال به اضافه یک میلیون ترمیم حقوق و افزایش حق عائله مندی و اولاد بوده است که حدود همان هفت میلیون تومان می شود.
    یعنی برای سال آینده هیچ افزایشی در حداقل حقوق نداریم.!!!!!
    یا رؤسا از حقوق و مزایای کارمندان خبر ندارند یا ….

  4. با تورم سیصد درصدی اول سال و وسط سال که. درست فرمودید ۴۰ درصد افزایش هم کارایی ندارد ،سنگین تریم هیچی اضافه نشود

  5. فشار نیاد یه وقتی به دولت و مجلس..
    ما راضی نیستیم ها…
    همین الان با ۷ میلیون نمیشه زندگی کرد چه برسه چند ماه این طرف سال و ۱۲ ما هم اونطرف سال شما تورم رو در نظر بگیر به بیش از ۲۰۰ درصد میرسه..
    من الان چسبیدم به رادیاتور اداره ک اتاق رو گرم نمیکنه هیچ.. جون نداره تو این وضعیت ک چسبیدم بهش گرمم کنه..
    وضع حقوقم ک معلومه.. اونوقت من دل و دماغ دارم کار ارباب رجوع رو راه بندازم..؟!

شناسنامه قانون در تلگرام