اخبار اداری و استخدامی

اخطار رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

اخطار رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

شناسنامه قانون- رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت نزدیک به یکسال است در بین صحن و کمیسیون ها در رد و بدل است، گفت: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به سرعت باید تعیین تکلیف شود.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از خانه ملت، مهدی عیسی زاده در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۳ دی ماه) مجلس شورای اسلامی طی اخطاری در صحن علنی ضمن تسلیت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، گفت: اخطار من مربوط به موضوع ساماندهی کارکنان دولت است. این موضوع درد دل همه نمایندگان مجلس بوده و باید تعیین تکلیف شود.

وی افزود: نمایندگان هر هفته وقتی به حوزه انتخابیه خود برمی گردند مردم موضوع ساماندهی کارکنان دولت را از آن ها می خواهند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: در حال حاضر نزدیک به یک سال است که موضوع ساماندهی کارکنان دولت در بین صحن و کمیسیون رد و بدل می شود با این حال بنده شنبه هفته جاری خدمت رئیس جمهور رسیدم و این موضوع را با وی مطرح کردم که ایشان هم گفتند موافق این مسئله هستند. همچنین بنده در دیداری که با رئیس مجلس داشتم ایشان هم موافق بررسی این طرح بودند.

عیسی زاده تاکید کرد: متاسفانه در یک اتاق دو مدل حقوق بگیر وجود دارد و این انصاف نیست که یک ملت معطل این موضوع باشند.

وی تاکید کرد: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت باید سریعا به صحن بیاید تا تعیین تکلیف شود. در حال حاضر برخی کارکنان وزارت بهداشت و آموزش و پرورش بلاتکلیف هستند و تقاضا داریم این موضوع هفته آینده به صحن بیاید تا تعیین تکلیف شود.

11 دیدگاه

  1. باسلام دوستان از سال 1383دریکی از ادارات دولتی مشغول بصورت قراردادی بودم و هستم واقعا در شرایطی که و در حقمان ظلم شده بدتر اینکه تا صحبت می‌کنی از حقت دفاع کنی ناراحتی برو نیرو زیاد حالا بماند ک در این مدت در دو اداره کار میکردم و بالاترین فرد اداره بدترین توهین ها را کردن تا حد ی که صاحب دو فرزند در روبروی آنها اشک ریختم چقدر خجالت دادن و خجالت کشیدم فقط بخاطر دو فرزندم تابه الان مانده ام

  2. به این روش میگن برده داری نوین . واسطه ( شرکت) از دولت پول می گیره، خیلی شیرین سود شو کم میکنه بعد حداقلشو میده به پرسنل . وو عین بی عدالتی اتفاق می افته . حالا همکار دولتی تمام مزایا حقوق و بن و… میگیره بعد به شرکتی ها میگن شما جزامی هستین به شما هیچی تعلق نمی گیره . موقع کارشد میگن حسن کاره – موقع مزد شد میگن حسن دزده … خدایا فقط توعادلی به دادامون برس …..

  3. همه رو خودشون با زور رابطه آوردن و نیروهای شرکتی هم در لحظه ورود حتی حاضر بودن ورود کنن و حتی مدتی حقوق نگیرن اما الان همه طلبکار هستن..

    بد به حال ما ک بدون رابطه جوانی خودمون رو دنبال آزمون استخدامی هدر دادیم و البته و بالاخره یکجا جواب داد و قبول شدیم..

    حداقل یه آزمون مهارت و شایستگی بذارید.. نه مثل قانون ایثارگری ک همه فله ای تبدیل وضعیت شدن.. اونم بدون آزمون.. اونم چی؟! یه کله رسمی شدن..

    البته به نظرم آزمون مهارت و شایستگی برای نیروهای رسمی هم باید باشه.. تعداد زیادی از نیروهای رسمی عملا کارایی لازم رو ندارن و صرفا بدنه دولت رو فربه و چاق کردن و از چابکی دولت کم میکنن.. واسه اونا هم فکری میشد بد نبود..

    1. شما از چابکی دولت میگی بیا بگو حقوق شرکتی رو پیمانکار از جیب مبارک میده ؟ یا حقوق شرکتی رو از دولت میگیره و ازش میزنه و مابقی اون رو میده به شرکتی؟ کسی ندونه فکر میکنه پیمانکار در راه رضای خدا از جیب خرج میکنه و اگه شرکتی ها استخدام بشن اونموقع از چابکی دولت کاسته میشه .

      1. متوجه نشدی!!
        من اصلا موافق وجود نیروی شرکتی نیستم ولی فلسفه وجود نیروی شرکتی از اول از کجا اومد؟!
        نیروهای شرکتی رو چه کسایی وارد بدنه دولت کردند؟!
        فرآیند تاسیس شرکتها و دریافت مجوز جذب نیرو چجوری بوده و رابطه مدیران این شرکتها با دستگاه هایی ک از نیروهای شرکتی استفاده میکنن چطوریه؟!

        من میگم چرا نیروی شرکتی ک بدون ضابطه وارد دستگاه دولتی شده باید بدون تعیین صلاحیت و آزمون ورودی پذیرفته بشه..

        منی ک سالها پشت خط موندم بعدش با آزمون ورود کردم و جوانی خودم رو از دست دادم چرا یهو باید از تبدیل وضعیت شرکتیها و ایثارگران رسمی شده بلحاظ سابقه عقب بمونم؟!
        من اگه فقط ۳ سال زودتر ورود میکردم صاحب خونه و ماشین میشدم..

        1. برادر من در هر صورت این نیروها ورود کردن به بدنه دولت و حتما حتما اون دستگاه این نیروها رو خواسته که الان مشغول کارن..
          پس الان بعد از 20 سال سابقه نمیشه به طرف گفت خداحافظ..
          اگرم سیستم غلط بوده نمیشه با زندگی این ها بازی کرد.. توی یه برهه ای مشغول به کار شدن.. حالا بگن بیا بعد 20 سال امتحان بده… اونم امتحانی که اول ورود به کار انجام داده. حالا بیاد دوباره فیزیک هسته ای رو تعریف کنه.
          یه ذره انصاف خوب چیزیه..
          میگن یه سوزن به خودت بزن…..

        2. تویی که سالها پشت خط موندی چه ربطی داره؟ مثلا من با سابقه بالای 15 سال رو باید اخراج کنن و تویی که چند سال پشت خط موندی استخدام کنن؟ حالا بحث تجربه پیشکش . در ضمن وقتی دولت داره از بیت المال حقوق پرداخت میکنه به پیمانکار تا بده به شرکتی؛ پس میتونه خودش بلاواسطه بده و همه میدونن بدون شرکتی نمیتونه خدمت ارائه بده

          1. من با آزمون استخدامی و بدون پشتوانه کسی ورود کردم.. با طی کردن تمام مراحل ۱-تحقیقات محلی ۲-مصاحبه و گزینش ۳-آزمایشات پزشکی ۴-عدم سو پیشینه
            شما رو چه با ۱۵ سال چه بیشتر هدیه کردن به مجموعه..

            من رو با خودت مقایسه نکن
            الان متوجه نمیشی
            شاید اگه بچه ت بره حسابی درس بخونه و تلاش کنه و به جایی نرسه اما ببینی بچه همسایه یا بچه همکارت ورود کرده به اداره و ارگانی تازه اون فشار و درد واست قابل هضم بشه..

        3. بزرگوار،با توجه به اینکه این نیروها متصل به بدنه دولت هستند و حقوق و مزایایشان از دولت حاصل می‌شود و تنها، شرکت‌های پیمانکاری هستند که بدون دادن هیچ‌گونه خدمات خاصی از قِبَل نیروهای شرکتی به سودی رسیده‌اند بنابراین تبدیل وضعیت نیروها هیچ بار مالی برای دولت ندارد

      2. نکته بعدی اینکه من حتی در مورد نیروهای رسمی هم گفتم ک بنظرم باید آزمون و سنجشی باشه تا هرکسی فک نکنه چون رسمی شده میتونه از زیر کار در بره..
        من خودم از پیمانی ورود کردم بعدش رسمی شدم..
        تو تمام مدل نیروهای شرکتی و قراردادی و پیمانی و رسمی حداقل توی تشکیلات خودمون نیروی نالایق و نیروی توانمند و متخصص مشاهده کردم.. باید فرصت ارتقا و تنزل همیشه و در هر لحظه وجود داشته باشه..
        بحث اصلی من سر عدالت هست..
        عدالت در جذب نیرو..
        عدالت در پرداخت حقوق و مزایا..
        عدالت در شرایط ارتقا و پیشرفت ..

    2. برادر من در هر صورت این نیروها ورود کردن به بدنه دولت و حتما حتما اون دستگاه این نیروها رو خواسته که الان مشغول کارن..
      پس الان بعد از 20 سال سابقه نمیشه به طرف گفت خداحافظ..
      اگرم سیستم غلط بوده نمیشه با زندگی این ها بازی کرد.. توی یه برهه ای مشغول به کار شدن.. حالا بگن بیا بعد 20 سال امتحان بده… اونم امتحانی که اول ورود به کار انجام داده. حالا بیاد دوباره فیزیک هسته ای رو تعریف کنه.
      یه ذره انصاف خوب چیزیه..
      میگن یه سوزن به خودت بزن…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام