آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

تخصیص نیروی انسانی بومی مورد نیاز به بیمارستان های تازه تأسیس و مناطق محروم

تخصیص نیروی انسانی بومی مورد نیاز به بیمارستان های تازه تأسیس و مناطق محروم

شناسنامه قانون- نشست بررسی مسائل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه اداره و تأمین نیروی انسانی با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از معاونان و مدیران دو دستگاه، روز یکشنبه ۴ دی در سالن امیرکبیر سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از روابط‌عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه در دولت سیزدهم سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سطح جدیدی از همکاری با یکدیگر دست یافته‌اند، تصریح کرد: وزارت بهداشت از حیث نیروی انسانی، بعد از وزارت آموزش و پرورش، دومین وزارتخانه بزرگ دولت و دارای بالاترین بودجه‌ها است اما در عین حال از مشکلات مزمنی رنج می‌برد که در دوره جدید و با مدیریت دکتر عین‌اللهی می‌توان آن‌ها را درمان کرد.

وی اضافه کرد: ساختار وزارت بهداشت با استاندارد فاصله دارد و تفکیک وظایف حاکمیتی و تصدی‌گری به ‌خوبی صورت نگرفته است.

لطیفی تأکید کرد: جهت‌گیری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در موضوعات اساسی همچون پوشش خدمت، ضریب اشغال، فناوری‌های نوین در امر بهداشت و درمان مانند طبابت از راه دور (تله‌مدیسین)، پرونده سلامت، پزشک خانواده بسیار مهم است و باید مبنای تحول قرار گیرد. وزارت بهداشت به جای درمان باید توجه اصلی خود را معطوف به بهداشت کند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به خدماتی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه می‌شود، گفت: وزارت بهداشت ۷۷ خدمت اصلی ارائه می‌کند که ۶۶ خدمت قابل ارائه به صورت سامانه‌مند و بدون مراجعه است. عملکرد وزارتخانه در مکانیزه‌کردن کامل خدمات در سال‌های گذشته زیر ۱۵درصد بوده است که تأکید سازمان اداری و استخدامی کشور بر تسریع غیرحضوری‌کردن فرایندهای ارائه خدمات به کمک تشکیل یک کارگروه مشترک است.

تخصیص نیروی انسانی بومی مورد نیاز به بیمارستان های تازه تأسیس و مناطق محروم

وی در پایان بر «تخصیص نیروی انسانی بومی مورد نیاز به بیمارستان های تازه‌تأسیس و مناطق محروم» به عنوان اولویت مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در سالیان گذشته موضوع «سلامت» بوده است، تأکید کرد: تجربیات موفقی که در سال‌های گذشته، به‌ویژه در دوران کرونا به لطف الهی به دست آورده‌ایم را باید حفظ کنیم و ارتقا دهیم.

عین‌اللهی افزود: در دولت سیزدهم با تعداد زیادی پروژه نیمه‌تمام، به‌خصوص در جنوب تهران مواجه هستیم؛ بسیاری از پروژه‌ها نیز به پایان رسیده است اما با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم؛ البته همواره باید با نگاه حداقلی به مسائل نگاه کنیم تا با منابع محدود هم بتوانیم به مردم خدمت ارائه کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایجاد شبکه بهداشت با به‌کارگیری نیروهای بهورز را یکی از افتخارات کشور خواند و گفت: این شبکه که در حوزه پیشگیری و مراقبت‌های اولیه فعالیت دارد، در وضعیت حساسی است و بیش از پیش نیاز به توجه دارد.

در ادامه این نشست، معاونان دو دستگاه با طرح دیدگاه‌های خود به هم‌اندیشی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام