اخبار اداری و استخدامی

آمادگی مجلس برای پیش‌بینی منابع مالی طرح ساماندهی کارکنان دولت در قالب بودجه سنواتی و برنامه هفتم توسعه

آمادگی مجلس برای پیش‌بینی منابع مالی طرح ساماندهی کارکنان دولت در قالب بودجه سنواتی و برنامه هفتم توسعه/ کارکنان برای رفع تبعیض در نحوه استخدام‌ها معطل تصمیم دولت مانده‌اند

شناسنامه قانون- عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، با اعلام آمادگی از سوی مجلس در خصوص پیش‌بینی منابع مالی لازم در قالب بودجه سنواتی و برنامه هفتم توسعه برای به سرانجام رسانیدن طرح ساماندهی کارکنان دولت تاکیدکرد که مجلس مصمم است چارچوب نحوه استخدام‌ها را در جهت رفع هر گونه تبعیض و بی‌عدالتی قانونمند کند.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حسین حاتمی عدم توجه مسئولان سازمان اداری و استخدامی کشور را مانعی در مسیر تسریع روند بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت دانست و افزود: ساماندهی کارکنان دولت و عدالت در پرداخت‌ها از وعده‌های آقای رئیسی بود و اراده مجلس یازدهم نیز بر این است که وضعیت استخدام‌ها را به نحو قابل قبولی ساماندهی و این طرح را به قانونی قابل اجرا تبدیل کند.

تاکنون همکاری مطلوبی از دولت برای ساماندهی کارکنان مشاهده نشده است

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون در لایه‌های مختلف استخدامی، تبعیض‌ در میزان پرداختی به کارکنانی مشاهده می‌شود که با مدرک تحصیلی و سوابق مشابهی در یک مجموعه واحد فعالیت دارند که این امر قطعا به انگیزه آنها برای ارائه خدمات با کیفیت خدشه وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: در مجلس در اصل ساماندهی کارکنان اجماع وجود دارد اما هر کدام از نمایندگان در رابطه با جزییات و مصادیقی که باید در این طرح لحاظ شود نیز نقطه نظراتی دارند که باید مورد بررسی قرار گیرد. از سوی دیگر کارشناسان سازمان اداری و استخدامی، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس هم در خصوص این طرح نظرات کارشناسانه‌ای دارند که باید در این طرح لحاظ شود.

مجلس بر ساماندهی نحوه استخدام کارکنان اصرار دارد

حاتمی خاطرنشان کرد: مجلس به ویژه کمیسیون اجتماعی بر ساماندهی کارکنان دولت اصرار دارد و مدت زمان طولانی را نیز به بررسی این طرح اختصاص داده است و در این فرآیند در چندین نوبت ایرادات آن را احصاء کرده است تا مواد و مصادیق آن به طور جامع مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: برغم تلاش‌های مجلس تاکنون هیچ همکاری مطلوبی از سوی دولت برای به سرانجام رسیدن این طرح مشاهده نشده است کما اینکه مسئولان سازمان اداری و استخدامی در جلسات شرکت نمی‌کنند یا با روحیه عدم همکاری حضور پیدا می‌کنند که دلیل آن را نمی‌دانیم.

آمادگی مجلس برای پیش‌بینی منابع مالی طرح ساماندهی کارکنان دولت

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: رویه‌ای که دولت برای استخدام کارکنان دارد اساسا با روح این طرح سازگاری ندارد و کارها را سخت کرده است اما اراده مجلس بر این است که چارچوب نحوه استخدام کارکنان دولت را در جهت رفع هر گونه تبعیض و بی‌عدالتی قانونمند کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر مسئولان سازمان اداری و استخدامی کشور به دلیل کمبود منابع مالی با این طرح مخالفت دارند می‌توانند به مجلس اعلام کنند تا با پیش‌بینی منابع مالی لازم در قالب بودجه سنواتی و برنامه هفتم توسعه از آنها حمایت کنیم.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

7 دیدگاه

  1. با سلام،
    جالب دستگاهی مبنای استخدام و بکارگیری خود را بر اساس اساسنامه ای که قبل انقلاب اسلامی تهیه شده و بر اساس قوانین مندرج در آن تصمیم گیری می شود که پایه و اساسی با قوانین خدمات کشوری حال حاضر ندارد.
    و خود را استثنا می دانند (ماده ۱۱۷، تبصره ۵ ) حتی نیروهای قراردادی خود را با استناد همین قوانین سالهای دور قضاوت و مستثنی کرده اند.

    ای کاش یکسان سازی در قالب یک قانون منسجم شود.

  2. طرف نمی تواند در آزمونهای استخدامی قبول بشود تبعیض نیست اونوقت اگر شرکتی و قراردادی بموند تبعیض هست . یه کارمند رسمی پدرش در میاد تا رسمی بشه اونوقت به راحتی قراردادی را رسمی کنند!!!!!!!!

  3. چراازنیروهای قراردادی به پیمانی تبدیل وضیعت ازطرف دولت اقدامی صورت نمی گیردتا بعدا مجلس برای فراهم کردن تبدیل وضیعت نیروهای شرکتی تعیین تکلیف کند

  4. سلام
    عنوان «طرح ساماندهی کارکنان دولت»
    یعنی آنکه طرح ساماندهی برای کارکنان دولت است
    یعنی آنکه برای کسانی است که سابقه خدمت در دولت دارد
    نه اینکه با استفاده از این عنوان کارمند وارد دولت کنید
    پس لطفاً بر اساس عنوان کار کنید، در غیر این صورت اگر هدف دیگر دارید عنوان را تغییر دهید.
    نشود به اسم کارکنان و به کام دیگران

  5. اصلا کد گارگاه محل کار واسه چیه شماره بیمه واسه چیه کد ملی هر شخص چی .اصلا چطوری هرماه مالیات حقوق میگیرن هرماه حق بیمه فرد کجا میره وبر چه اساسی میره اونوقت میگید نمیدونم چندتا نیرو هست!!

  6. باسلام مااموزش دهندگان بعداز 92خواهان تعیین تکلیفی واستخدامی بعد از 10سال خدمت خالصانه وباحق زحمه ناچیز وبیمه چند روز درماه هستیم هستیم درصورتی سواد اموز اماده در کلاس نداریم که باید باهزار بدبختی وسختی راه وتوسرخوری پیداکنیم.

  7. جناب ریس جمهور در روز پرستار گفتند هرکس در دولت وعده ای داده باید عمل کند .آیا شامل خودشان میشود که وعده ساماندهی کارکنان دولت داد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام