آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

مراحل استخدام نخبگان در دستگاه های اجرایی کشور با سرعت و کیفیت مناسبی در حال انجام است

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان مطرح کرد: حضور مؤثر نخبگان در نظام حکمرانی کشور ضرورت دارد/ مراحل استخدام نخبگان در دستگاه های اجرایی کشور با سرعت و کیفیت مناسبی در حال انجام است

باقری‌مقدم گفت: بنیاد ملی نخبگان تمام ظرفیت‌های خود را برای تحقق اهداف تعیین شده در مصوبه دولت در حوزه استخدام نخبگان در دستگاه‌های اجرایی به کار بسته است.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست مسئولان بنیاد ملی نخبگان با مستعدان‌برتر اولین دوره جذب در دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان سازمان اداری استخدامی کشور به منظور پیگیری مسئله جذب نیروی مستعدبرتر و نخبه در دستگاه‌های اجرایی در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

ناصر باقری‌مقدم؛ قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به لزوم حضور مؤثر نخبگان در نظام حکمرانی کشور، گفت: خوشبختانه مراحل استخدام نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور با سرعت و کیفیت مناسبی در حال پیگیری و انجام است.

وی افزود: بنیاد ملی نخبگان تمام ظرفیت‌های خود را برای تحقق اهداف تعیین شده در مصوبه دولت در حوزه استخدام نخبگان در دستگاه‌های اجرایی به کار بسته است.

باقری‌مقدم با اشاره به لزوم پایبندی به قانون، ادامه داد: گرچه استخدام نخبگان در دستگاه‌های اجرایی مصوبه دولت و یکی از اولویت‌های بنیاد ملی نخبگان است اما این اولویت باید در چارچوب قوانین موجود در نظام اداری کشور به سرانجام برسد که البته برای بهبود کیفیت فعالیت‌ها، تعامل بسیار خوبی با وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: دو موضوع نگهداشت و پویایی نخبگان هدف بنیاد ملی نخبگان از اجرای آیین‌‎نامه جذب در دستگاه‌های اجرایی است؛ در بخش نگهداشت، سازمان‌ها و وزارتخانه‌های محل اشتغال این افراد، باید امکانات و شرایط مناسب را برای اشتغال مؤثر و فعالیت نخبگانی آنان فراهم کنند اما در بخش پویایی این خود نخبگان هستند که باید فعالیت نخبگانی انجام دهند چراکه نخبگی اساساً یک امر جاری و ساری است و یک صفت ذاتی یا یک ویژگی ژنتیکی محسوب نمی‌‎شود.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان یادآور شد: در موضوع نظام مسائل، برخی وزارتخانه‌ها پیشرفت بیشتری داشته‌اند و اطلاعات دسته‌بندی‌شده و شفافی از نظام مسائل خود دارند اما برخی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی دیگر، اساساً نظام مسائل خود را به طور دقیق نمی شناسند. در این موارد، خود شناخت و استخراج این مسائل نیازمند یک فعالیت نخبگانی در حوزه حکمرانی است.

باقری مقدم با اشاره به دو چالش اصلی مسکن و اشتغال مؤثر نخبگان، خاطرنشان کرد: با پایش انجام شده مشخص شد بزرگترین چالش نخبگان، موضوع مسکن و اشتغال تخصصی آنان است. در بخش مسکن از پنج راه مختلف تلاش می‌شود با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت و البته کمک از منابع دولتی، موضوع مسکن نخبگان حل شود. در این بخش، سازمان برنامه و بودجه تعامل بسیار خوبی با بنیاد ملی نخبگان داشته دارد و نتایج مطلوبی نیز حاصل شده است. در بخش اشتغال مؤثر نیز همکاری و تعامل مناسبی با سازمان امور اداری و استخدامی وجود دارد تا جذب ۱۰۰۰ نخبه در سال در دستگاه‌‎های اجرایی، به عنوان هدف اولیه محقق شود.

در بخش دیگری از این نشست، عباس ابراهیمی؛ معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: مجموعه بنیاد ملی نخبگان و سازمان اداری استخدامی به منظور تسریع در روند جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور در یک فضای تعاملی، همه ظرفیت‌های خود را به کار بسته‌اند.

علی سبحانی؛ نماینده سازمان اداری استخدامی نیز با اشاره به لزوم تسریع در روند جذب و بکارگیری نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور، گفت: بنیاد ملی نخبگان در فهرست اولیه ۱۷۵ نفر را به سازمان اداری استخدامی معرفی کرده که بدون فوت وقت، بعد از اعلام فراخوان، دوره‌های آموزشی و مهارت‌افزایی برای این افراد آغاز شد.

وی افزود: در این دوره‌ها تلاش می‌شود نخبگان معرفی‌شده از سوی بنیاد ملی نخبگان، نگاهی جامع و راهبری به اشتغال در دستگاه‌های اجرایی پیدا کنند. به همین منظور، برنامه‌های بازدید از وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف مانند وزارت نفت و نیرو برگزار شد تا این افراد اشراف کافی و دیدی کلان نسبت به نظام اداری حکمرانی کشور، چالش‌ها و اقتضائات آن پیدا کنند و پیش از جذب، ذهنیت مناسبی نسبت به این نوع اشتغال داشته باشند.

سبحانی در پایان اظهار داشت: تلاش بر این است که این دوره به صورت یک ضابطه برای دوره‌های بعد استفاده شود.

مطالب مرتبط:

5 دیدگاه

  1. سلام
    فقط برگزیدگان جشنواره های خوارزمی،فارابی،رازی و سلمان فارسی میتونن تو این فراخوان شرکت کنند؟یعنی من که رتبه اول نهمین جشنواره علمی در دانشگاه پیام نور هستم نمیتونم تو این فراخوان شرکت کنم؟این که خیلی ظالمانه است،من و امثال من هم خیلی زحمت کشیدیم،پس کی از ما حمایت میکنه؟تو رو خدا انصاف راهم رعایت کنید و صدای ما رو به گوش مسئولین برسونید تا بنیاد نخبگان یه فکری هم برای ما بکنه!!!،تو رو خدا نگذارید حق ما ضایع بشه،آیا پیام نـــــــــور اعتبار علمی نداره؟این همه زحمت؟این همه شب بیداری بی ارزش بوده؟آیا ما تو جامعه ای زندگی میکنیم که دم از عدالت علی(ع)میزنیم فقط!بخدا از سال ۹۰تا الان دنبال کارم ،سه تا فرزند دارم ولی هنوز بیکارم…امسال در سازمان امور مالیاتی در مرحله کتبی قبول شدم اما در مرحله ارزیابی تکمیلی به ناحق رد شدم و دیگه با ۳۹سال سن باید فاتحه استخدام شدن رو بخونم،،تو رو خدا به داد ما برسید.

    1. سلام
      نگران نباشید. طبق قانون جوانی جمعیت به ازای هر فرزند و همچنین همسر شما یک سال به سن استخدام شما (یعنی 4 سال) اضافه میشود. این جذب هیچ ارتباطی به نوع دانشگاه نداشته و دارای امتیاز بندی از سوی بنیاد هست. پیشنهاد میکنم دستور العمل و نمره دهی را مطالعه کنید.

    2. سلام دوست عزیز ارتباطی به جشنواره نداره مجموع امتیاز شما در بخش مقاله و فعالیت پژوهشی و حتی سوابق کار مرتبط هست جشنواره ملی هم فقط بخش خیلی کوچکی هست سامانه سینا نخبگان را مدام چک کنید فراخوان جدید قراره اعلام بشه پروفایل بسازید و مدارکتون بارگذاری کنید انشالله که امتیاز کافی رو دریافت میکنید

      1. سلام،من فقط رتبه اول جشنواره علمی هستم و معدل کارشناسی مدیریت بازرگانی ۱۷/۰۸،،سابقه کار و فعالیت پژوهشی و مقاله هم ندارم،تنها یک لوح تقدیر از جشنواره خوارزمی دارم در دوره دبیرستان بخاطر مقاله ای که ارائه دادم. مدارک هم بارگذاری کردم ولی تایید نشده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام