آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

معاونت قوانین مجلس مرجع اعلام تاریخ اعمال رتبه بندی معلمان مهرآفرین است

معاونت قوانین مجلس مرجع اعلام تاریخ اعمال رتبه بندی معلمان مهرآفرین است

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به تصمیم اتخاذ شده در دولت مبنی بر تغییر تاریخ اعمال رتبه بندی معلمان طرح مهرآفرین، گفت: در این زمینه، معاونت قوانین مجلس مرجع اعلام تاریخ اعمال رتبه بندی معلمان مهرآفرین است.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره تاریخ در نظر گرفته شده برای رتبه بندی معلمان طرح مهرآفرین که از ۱ مهرماه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده، گفت: طی ۲ روز گذشته پیام‌های بسیاری از جانب معلمان طرح مهرآفرین مبنی بر اعتراض بر این تصمیم داشته‌ایم. در حالی که تاریخ اجرای رتبه بندی معلمان ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ در قانون در نظر گرفته شده است، تاریخ اعمال رتبه بندی برای معلمان مهرآفرین اول مهرماه دیده شده که جای تعجب دارد.

نماینده مردم نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه به این دلیل که در قانون ترمیم حقوق درباره مهرآفرینان نیز ماده‌ای قید شده تا “این گروه از معلمان بدون آزمون مشمول قانون رتبه‌بندی شوند”، احکام آن‌ها را نیز بر اساس نظر سازمان برنامه و بودجه به مانند ترمیم حقوق کارمندان سایر دستگاه‌ها از تاریخ اول مهرماه اعمال خواهند کرد در حالیکه تاریخ اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در این زمینه معاونت قوانین مجلس مرجع اصلی اعلام نظر است، افزود: پیش از تصویب لایحه ترمیم حقوق، هیأت تطبیق مصوبات به مشمولیت معلمان مهرآفرین در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان رأی داده بود، بنابراین قانون رتبه‌بندی و نظر هیأت تطبیق بر مصوبه ترمیم حقوق مقدم است.

وحیدی یادآور شد: در لایحه ارائه شده از سوی دولت در زمینه ترمیم حقوق هیچ ماده ای به معلمان طرح مهرآفرین اختصاص نداشت و نمایندگان مجلس در کمیسیون آموزش و کمیسیون برنامه و بودجه این موضوع را به لایحه ارائه شده افزودند، آن هم به این دلیل که این معلمان نیاز به آزمون نداشته باشند.

معاونت قوانین مجلس مرجع اعلام تاریخ اعمال رتبه بندی معلمان مهرآفرین است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه معاونت قوانین مجلس مرجع اعلام تاریخ اعمال رتبه بندی معلمان مهرآفرین است اضافه کرد: آموزش و پرورش به معلمان مهرآفرین مبلغی را بابت عدد حساب قانون رتبه بندی پرداخت کرده و این رقم قبل از لایحه ترمیم حقوق بوده است، بنابراین در حال حاضر نیز باید بر اساس نظر هیأت تطبیق مثل سابق عمل شود و اگر شبهه‌ای در این زمینه برای آموزش و پرورش وجود دارد می‌تواند از معاونت قوانین مجلس استعلام بگیرد.

تاریخ اصلاح نشود، طرح استفساریه به صحن می‌آوریم

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: در صورت نیاز کمیسیون آموزش و مجلس می‌تواند طرح استفساریه را در این زمینه آماده کند تا مشخص شود مقصود قانونگذار از رتبه بندی معلمان طرح مهرآفرین، اعمال رتبه بندی از همان تاریخی است که برای سایر معلمان قانون اجرا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام