اخبار اداری و استخدامی

کار تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در هیات وزیران به اتمام رسیده است/ تشریح نحوه رسیدگی در مجلس

کار تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در هیات وزیران به اتمام رسیده است

شناسنامه قانون- عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: کار تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در هیات وزیران به اتمام رسیده است و دولت باید هرچه سریع‌تر به مجلس ارائه دهد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از خبرگزاری خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره تصمیم دولت درباره ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۲و برنامه هفتم توسعه اظهارکرد: آنچه مسلم است این است که براساس گفته دولت، سیاست‌های قانون برنامه هفتم توسعه، شهریورماه سال گذشته به دستش رسیده است و در همان نیز تدوین لایحه بودجه را شروع کرده است.

وی افزود: البته درحال حاضر جلساتی درحال برگزاری است تا بین دولت و مجلس توافقاتی انجام شود و از این معضل بتوانیم عبور کنیم. درحال حاضر زمان اجرای سیاست برنامه ششم توسعه به اتمام رسیده و دولت هرچه سریع‌تر باید برنامه هفتم توسعه را ابلاغ کند.

امیرآبادی ادامه داد: البته پیشنهاد بنده این است که دولت حکمی در لایحه بودجه قرار دهد که لایحه بودجه براساس برنامه هفتم نوشته شده و یا اینکه برنامه ششم توسعه را حدود ۷ماه تمدید کند تا بعد از تصویب لایحه بودجه از سوی مجلس، قانون برنامه هفتم توسعه از سوی دولت تدوین شود و در اختیار مجلس قرار بگیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: براساس آخرین اخبار، کار تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در هیات وزیران به اتمام رسیده است و باید هرچه سریع‌تر به مجلس ارائه دهد. البته هنوز مشخص نیست که زمان دقیق تقدیم لایحه بودجه به مجلس کی خواهد بود اما باتوجه به تعطیلی هفته آینده مجلس، باید هرچه سریع‌تر لایحه به مجلس تقدیم شود.

تشریح نحوه رسیدگی به لوایح بودجه سال ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه در مجلس

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره نحوه رسیدگی به لوایح بودجه سال ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابایی درباره زمان ارائه لوایح برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲، گفت: دولت سخت مشغول تصویب لایحه بودجه است و ما منتظر آن هستیم؛ براساس موضوعات مطرح شده در جلسه سران قوا، مقرر است امسال هم برنامه هفتم و هم بودجه ۱۴۰۲ بررسی شوند و به تصویب برسد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به دو مرحله ای شدن فرآیند بررسی بودجه، دولت باید به سرعت مرحله نخست بودجه که شامل ماده واحد، احکام، درآمدها و هزینه‌ها است را به مجلس تقدیم کند تا پس از بررسی در مجلس برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شود، پس از تحقق این مهم باید لایحه برنامه هفتم به مجلس ارسال و رسیدگی به آن در مجلس آغاز شود.

وی اضافه کرد: مجلس تا پیش از ارائه جداول بودجه سال ۱۴۰۲ یعنی مرحله دوم بررسی بودجه از سوی دولت، به برنامه هفتم رسیدگی می‌کند، به محض ارسال این جداول، ما جداول را نیز همزمان با برنامه بررسی می‌کنیم، امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال، بودجه سال آینده و برنامه را مصوب کنیم.

حاجی بابایی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۲ باید تحولی باشد تا همراه با برنامه هفتم اقتصاد مردم محور پیگیری شود، تصریح کرد: بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم باید تحول زیادی در مسائل اقتصادی در حوزه اشتغال، معیشت، مسکن و نیازهای اساسی ایجاد کند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره زمان ارسال لوایح برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲، گفت: هرچه زودتر این لوایح ارسال شود، بهتر است، در واقع هر روزی که به مجلس تقدیم شوند بررسی آن کلید می‌خورد.

وی تصریح کرد: مقرر بود لایحه بودجه سال آینده ۱۵ آذر به مجلس تقدیم شود اما برخی صحبت‌ها، ابهامات و دیدگاه‌ها موجب شد که این موضوع به تأخیر بیافتد اما خبرها حاکی از آن است که دولت به زودی بررسی بودجه را به پایان می‌رساند البته دولت لایحه برنامه را نیز همزمان بررسی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام