اخبار اداری و استخدامی

قالیباف از پایان تدوین پیش نویس برنامه هفتم در مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد

قالیباف از پایان تدوین پیش نویس برنامه هفتم در مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد

شناسنامه قانون- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در تلاش هستیم با هوشمندسازی فرآیند قانونگذاری و نظارت مجلس؛ مردم در این بخش مشارکت نمایند.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از صدا و سیما؛ آقای قالیباف امروز در جمع تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با تبریک و گرامیداشت فرا رسیدن روز دانشجو گفت: فلسفه روز دانشجو به همه ما یادآوری می‌کند که برای حفظ استقلال؛ هویت ملی و دینی و حراست از آب و خاک سرزمینی بنام ایران چه فداکاری‌هایی شده و این دستاورد‌ها تا چه میزان مهم و قابل قدردانی است.

وی؛ ایران را به برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در عصر حاضر؛ عزتمند و قدرتمند خواند و افزود: ملت ما به ویژه جوانان و دانشجویان قدر این دستاورد‌ها را به خوبی می‌دانند.

رئیس مجلس در ادامه، ریشه حوادث اخیر را موضوعات اقتصادی و ناکارآمدی‌ها دانست و خاطر نشان کرد: امروز باید درکنار هم بایستیم و مسایل موجود را با حکمرانی نو و تکیه بر باور‌های دینی و مردم باوری؛ حل و فصل کنیم.

وی همچنین با اشاره به فرآیند‌های حکمرانی نو گفت: در تلاشیم با هوشمندسازی قانونگذاری و نظارت مجلس؛ مردم در کار قانوگذاری و نظارت مستقیم دخالت کنند چرا که هر جا مردم درصحنه باشند موفق بوده و خواهیم بود.

آقای قالیباف ادامه داد: در حکمرانی نو باید نخبگان دانشگاهی همراهی کنند و جای چنین بحث‌ها و دیدگاه‌هایی در دانشگاههاست.

وی با اشاره به طرح سوالات نمایندگان دانشجویان در موضوع انتخابات گفت: همه سلایق باید در انتخابات مشارکت کنند و ما نمی‌توانیم دیگر سلایق را کنار بزنیم و نسبت به آینده ایران و خواسته‌های مردم بی اعتنا باشیم.

آقای قالیباف درخصوص قانون نظارت بر رفتار نمایندگان نیز گفت: مجلس براین قانون نظارت دارد و درعین حال، نمایندگان هم مطابق قانون اساسی اختیار اظهار نظر درباره همه مسایل کشور را دارند و در این زمینه مصونیت قضایی دارند.

رئیس مجلس همچنین از پایان تدوین پیش نویس لایحه برنامه هفتم در مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد.

وی در ادامه، اولویت مجلس یازدهم را نظارت بر قوانین ارزیابی کرد و گفت: مجلس در پاکسازی قوانین مزاحم و بی اثر با بهره گیری از ظرفیت برخی دانشگاه‌ها وارد مرحله اجرایی شده است.

آقای قالیباف همچنین در پاسخ به پرسشی در باره طرح شفافیت آرای نمایندگان و دیگر قوا و دستگاه‌ها گفت: این طرح در مجمع تشخیص مصلحت نظام درحال بررسی است و از آنجا که هنوز به سرانجام نرسیده ما در مجلس به زودی شفافیت آرای نمایندگان را اجرایی می‌کنیم.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

روبیکا: https://rubika.ir/shenasname
ایتا: eitaa.com/Shenasname
بله: https://ble.ir/Shenasname
سروش: splus.ir/Shenasname

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام