آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

اولین جلسه ستاد تدوین برنامه هفتم توسعه برگزار شد

اولین جلسه ستاد تدوین برنامه هفتم توسعه برگزار شد/ مسئله محوری و برنامه محوری مهمترین محور های برنامه هفتم خواهد بود

شناسنامه قانون- رئیس سازمان برنامه و بودجه در اولین جلسه ستاد تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: برنامه هفتم، متحول و متفاوت از برنامه های قبلی و مبتنی بر شرایط کشور تنظیم می شود.

به گزارش شناسنامه قانون، اولین جلسه ستاد تدوین برنامه هفتم توسعه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و دیگر اعضا ستاد برنامه هفتم توسعه تشکیل شد.

سید مسعود میرکاظمی در این جلسه با بیان اینکه طی یکسال گذشته مباحث مفصلی در مورد برنامه هفتم در دو مجموعه تحقیقاتی سازمان برنامه و بودجه شکل گرفته است، افزود: با توجه به آسیب شناسی های انجام شده در مورد برنامه های قبلی بحث اصلی در برنامه هفتم این است که تدوین برنامه چگونه راهبری شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ستاد برنامه، اتمام تدوین برنامه هفتم در زمان معین است، تصریح کرد: برنامه هفتم، متحول و متفاوت از برنامه های قبلی و مبتنی بر شرایط کشور تنظیم می شود تا به بهترین شکل ممکن به اهداف تعیین شده نزدیک شود.

وی با بیان اینکه محور برنامه هفتم اقتصادی خواهد بود افزود: برنامه طوری تدوین شود که بهترین عملکرد اقتصادی قابل دستیابی باشد و در سایز حوزه ها نیز دستاوردهای خوبی کسب شود.

میرکاظمی با بیان اینکه احکام زیاد و اهداف زیاد هیچگاه موفق آمیز نیست افزود: مسئله محوری و برنامه محوری از نکات بارز برنامه هفتم خواهد بود.

وزیر اقتصاد هم با اشاره به اینکه وزارت اقتصاد آمادگی لازم برای کمک به تدوین برنامه هفتم را دارد ادامه داد: وزارت اقتصاد در شش محور، تامین مالی تولید،نظام مالیاتی، اصلاح نظام بانکی، بهره وری دارایی های دولتی، تسهیل کسب و کار و موضوع تورم آمادگی کمک به تدوین برنامه هفتم را دارد.

حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم گفت: سازمان برنامه کار سختی دارد و مجلس در کنار سازمان برنامه بودجه است تا کمک های لازم را جهت تدوین برنامه هفتم ارائه دهد.

گفتنی است در این نشست بررسی اجمالی از برنامه ششم توسعه و آسیب های آن صورت گرفت و اعضای ستاد دیدگاه های خود را در مورد موارد مختلف از جمله شاخص های کمی برنامه، سیاست کلی آمایش سرزمین، ارتقاء بهره وری،‌ و افزایش اختیارات استان ها مطرح کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام