آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

رسیدگی عادلانه به تخلفات اداری باعث حکمرانی پاکیزه و منتظم می‌شود

رسیدگی عادلانه به تخلفات اداری باعث حکمرانی پاکیزه و منتظم می‌شود

نشست مسئولان و روسای هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولت، در سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از روابط‌عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور، درابتدای این نشست که نماینده رئیس قوه قضائیه، دبیر و برخی از اعضای هیئت عالی نظارت بر تخلفات اداری در آن حضور داشتند، دکتر «بابک افقهی»، معاون مجلس، حقوقی و امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: مسئولیت هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری، انتظام‌بخشی به فعالیت‌های کارکنان دولت است.

تأکید بر رسیدگی عادلانه به تخلفات اداری

افقهی در ادامه با بیان اینکه نتیجه رسیدگی عادلانه به تخلفات اداری، حکمرانی پاکیزه‌تر و منتظم‌تر است، گفت: با توجه به اینکه بعضاً احکام صادره از سوی این هیئت‌ها در مراجع دیگر نقض می‌شود،لازم است چاره‌اندیشی دقیقی برای برطرف کردن این مشکل صورت بگیرد.

وی سپس افزود: اگر صدور احکام از سوی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری منجر به بازدارندگی وکاهش تخلفات نشود، مدیریت در اداره‌ها و سازمان‌های دولتی، دشوار خواهد شد.

بیشتر ببینید: قانون رسیدگی به تخلفات اداری (مصوب ۲۳/۹/۱۳۷۲ مجلس شورای اسلامی)

این گزارش می‌افزاید: در ادامه این نشست، «محمدرضا رحیم‌بخش»، نماینده رئیس قوه قضائیه؛ «محمدحسن ذیبخش»، رئیس هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری سازمان برنامه و بودجه کشور؛«مهدی یزدان‌پناه»، معاون حقوقی، مجلس و استان‌های سازمان اداری و استخدامی کشور؛ «علی دستافر»، دبیر هیئت عالی نظارت بر تخلفات اداری، و تعدادی از حاضران به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

صفحه شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام