آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

افزایش حقوق مجدد کارکنان دولت و بازنشستگان در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

افزایش حقوق مجدد کارکنان دولت و بازنشستگان در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس لایحه دو فوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت را در هفته جاری بررسی می‌کنند.

به گزارش شناسنامه قانون، بر اساس دستور کار هفته جاری کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، اعضای این کمیسیون روز یکشنبه (۱۷ مهر ماه) ادامه طرح نظام برنامه‌ریزی و بودجه کشور را بررسی می‌کنند.

همچنین اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس سه‌شنبه (۱۹ مهر ماه) به بررسی لایحه دو فوریتی افزایش حقوق مجدد کارکنان دولت و بازنشستگان می‌پردازند.

بیشتر ببینید: دستور هفتگی ۱۶ تا ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی

افزایش حقوق مجدد کارکنان دولت و بازنشستگان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از لایحه افزایش حقوق مجدد کارکنان دولت و بازنشستگان را تشریح کرد.

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لایحه ۲فوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، اظهار کرد: این لایحه با قید ۲فوریت از سوی دولت به مجلس ارائه شده است بنابراین روز یکشنبه در جلسه علنی درباره فوریت آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع احتمالاً ۲فوریت این لایحه مورد موافقت وکلای ملت قرار می‌گیرد و پس از آن طرح جهت ارزیابی به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات به‌عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در جلسات روز یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه کمیسیون برنامه و بودجه به این لایحه رسیدگی خواهد شد، گفت: در نهایت گزارش نهایی کمیسیون روز چهارشنبه در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار می‌گیرد.

ارکانی درباره جزئیات لایحه افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، خاطرنشان کرد: بر اساس این لایحه ۳ هزار امتیاز برای ارزیابی کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و معادل ریالی این امتیاز هم برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت و همچنین ۲۱۰ امتیاز برای هیئت علمی و قضات به‌صورت ثابت در احکام کارگزینی آنها درج می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین بازنشستگانی که از صندوق‌های کشوری و لشکری و صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی حقوق دریافت می‌کنند طبق این لایحه مبلغ ۹۰۰ هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت.

نماینده مردم نیشابور در مجلس با تصریح به اینکه افزایش حقوق مجدد کارکنان دولت و بازنشستگان به‌عنوان حقوق ثابت برای مشمولان این لایحه در نظر گرفته خواهد شد، گفت: در صورت تصویب این لایحه در مجلس و تأیید آن از سوی شورای نگهبان، این افزایش حقوق از اول شهریور ۱۴۰۱ اعمال خواهد شد.

ارکانی با اظهار اینکه طبق این لایحه بین ۲ونیم درصد تا ۲۰ درصد حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان افزایش خواهد یافت، اضافه کرد: امتیازبندی‌ها نیز بر اساس سوابق کاری، مدرک تحصیلی و غیره در نظر گرفته خواهد شد و بنابراین ضریب افزایش حقوق‌ها متفاوت خواهد بود.

مشاهده جزئیات لایحه افزایش حقوق

صفحات رسمی شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

11 دیدگاه

  1. باسلام..آیا این طرح افزایش حقوق شامل کارکنان شرکتی شاغل درنهادهای رهبری (کمیته امداد) هن میشود؟؟؟لطفا کسی که میداند جواب بدهد باتشکر

  2. بنده پیر خراباتم که لطفش دائم است ورنه لطف شیخو زاهد گاه هستو گاه نیست، شکوهو جلال حکومتهای مردمی به رابطه مبتنی بر راستی ودرستیشان با مردمشان است،وقتی حکومتی اولین خشت کجش مبتنی بر خدعه ودروغ گذاشته شده باورش ابلهانه هست وختم به گورستان،واستعمار مشتاق استحمار بهترین گزینه را که همانا آخوندهای حقه باز حقیر تهی از شکوه شرافت وراستیو درستی بودند را برای تخریبو تباهیو تاراج ایران ثروتمند برخوردار از حکومتی ملی ومردمی پهلوی برگزیدند وتا کنون به نیات شومشان جامه عمل پوشاندند ،اما اکنون با جنبش سراسری داخلی وخارجی درمقابل جنایات ملاهای نابخرد ناگزیرند پشت به مزدورانشان کنند ،بدون شک جمهوری اسلامی محکوم به سقوط است.هیچیک از وعده هایشانرا باورنکنید

  3. کدام افزایش حقوق مجدد که کل ایران را بهم ریختید برابر قانون افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان ۳۸ درصد بود که دولت محترم و مجلس ۱۰ درصد صلاح دونستند حالا مبینن خیلی در حق کارکنان و بازنشستگان ظلم کردند میخواهند جبران کنن انهم ناقص باز قطره چکانی لطفا حق ما رابا همسانسازی و برابر رشد تورم اعمال کنید تا حق الناس به گردن کارکنان و بازنشستگان وخانواده آنها به گردن نداشته باشید چرا که خداوند متعال از هرچیزی بگذرد از حق الناس که شماها امروز مسئول وقدرت تصمیم گیری دارید نمیگذرد نمیگذرد یا حق

  4. جناب رضایی ما از روز اول در سایت و کانال شما که افتتاح شد عضو هستیم و همیشه نظراتمان گفته ایم و شما سانسور کرده اید. لطفا این کار را نکنید.
    این افزایش بازنشستگان به درد عمه همون برنامه و بودجه می خورد ما کشوریها را گفتند شما با این حقوقی که میگیرید با دو فوق لیسانس و ۲۵ سال مدیریت و … (حدود ۱۰ تومن) جزو دهک دهم هستید و یارانه ی شما قطع میشود از این طرف هم اینه لطفشان که قانون را اجرا نمی کنند و به قدر تورم افزایش نمی دهند ما دردمان را به که بگوییم از خودشان به خودشان شکایت ببریم. نه ما تمام افراد دخیل در این رابطه را به آنکه ترازوی عدالت را در دست داشته و روز قیامت بین ما داوری خواهد کرد، واگذار می کنیم.
    و الی الله المصیر.

  5. سلام ازدولت عزیزوخدمتگزارتشکرمیکنیم واززحمات فراوان وبی شائبه شان قدردانی میکنیم برای اضافه حقوق هم ممنون هستیم ،رئیسی عزیزملت راازجان ودل دوست داریم .

  6. افزایش شندرغاز مشکلی را حل نمکنند حقوق بازنشسته باید ۲۰میدیون با تا بازنشسته کشوری بتواند یک زندگی ساده را ه ببر حقوق۸میلیون اجاره خانه۷میلیون خرج روانه۳نف ر روزی۲۰۰هزار توانند ظلم بزرگی به بازنشستهکشوری است که مسئولین انجام دادن جای تاسف دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام