آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

نحوه تعیین مابه التفاوت حق بیمه یا کسور بازنشستگی برای نقل و انتقال به صندوق مقصد

نحوه تعیین مابه التفاوت حق بیمه یا کسور بازنشستگی برای نقل و انتقال به صندوق مقصد مشخص شد

شناسنامه قانون- متن اصلاحی ماده ۴ طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی و تجمیع سوابق بیمه ای اشخاص منتشر شد.

نحوه تعیین مابه التفاوت حق بیمه یا کسور بازنشستگی برای نقل و انتقال به صندوق مقصد

متن ماده ۴ اصلاحی این طرح که پس از ارجاع از صحن علنی در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسیده است به شرح زیر است:

«‌ماده ۴- صندوق مبدا مکلف است وجوه حق بیمه یا کسور بازنشستگی سال‌های قابل انتقال به صندوق مقصد را براساس آخرین نرخ سود اوراق مشارکت یکساله اعلامی از سوی بانک مرکزی در زمان درخواست، محاسبه و به روز رسانی ‌نموده و به صندوق مقصد پرداخت نماید. مابه‌التفاوت مربوط به وجوه حق بیمه یا کسور بازنشستگی بر اساس آخرین حقوق و مزایای مبنای برداشت کسور بازنشستگی یا حق بیمه در صندوق قبلی یا حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه در زمان تقاضا نزد صندوق مقصد (هر کدام که بیشتر است) ضرب در تعداد ماه‌های سنوات قابل قبول در صندوق بازنشستگی مقصد و بر اساس نرخ مورد عمل صندوق‌های بازنشستگی (قبل از تصویب این قانون) توسط صندوق مقصد محاسبه می‌گردد که پس از کسر وجوه منتقله از سوی صندوق مبدا از بیمه شده اخذ می‌گردد.

تبصره- اعتبارات لازم برای اجرای این قانون از محل منابع داخلی و سود سرمایه گذاری صندوق ها و سازمان های بازنشستگی و افراد ذی نفع تامین می شود و ایثارگران تابع قوانین و مقررات خاص خود می باشند.»

بیشتر بخوانید:

گفتنی است، در جلسه علنی روز چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه مجلس شورای اسلامی ماده ۴ طرح در خصوص نحوه تعیین مابه التفاوت حق بیمه یا کسور بازنشستگی برای نقل و انتقال به صندوق مقصد مورد بررسی قرار گرفت. در جریان بررسی این ماده نمایندگان پیشنهادات اصلاحی را در رابطه با این موضوع مطرح کردند که در نهایت با نظر رئیس مجلس و جهت بررسی بیشتر، ماده مذکور به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شد.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: اجازه دهید ماده (۴) به کمیسیون ارجاع داده شود تا ابهامات این ماده مرتفع شود. اگر این موضوع شفاف نشود مردم در انتقال بین صندوق‌ها اذیت می‌شوند و مشکلات جدی برای مردم پیش می‌آید لذا بر اساس ماده ۱۵۳ آیین‌نامه داخلی مجلس، این ماده به کمیسیون ارجاع داده می‌شود.

متن پیشین ماده ۴ ارجاعی اینگونه بود: صندوق مبدا مکلف است وجوه حق بیمه یا کسور بازنشستگی سال‌های قابل انتقال به صندوق مقصد را براساس نرخ سود اوراق مشارکت اعلامی از سوی بانک مرکزی محاسبه و به روز رسانی ‌نموده و به صندوق مقصد پرداخت نماید. مابه‌التفاوت مربوط به وجوه حق بیمه یا کسور بازنشستگی بر اساس آخرین حقوق و مزایای مبنای برداشت کسور بازنشستگی یا حق بیمه در صندوق قبلی یا حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه در زمان تقاضا نزد صندوق مقصد (هر کدام که بیشتر است) ضرب در تعداد ماه‌های سنوات قابل قبول در صندوق بازنشستگی مقصد و بر اساس نرخ مورد عمل صندوق‌های بازنشستگی توسط صندوق مقصد محاسبه می‌گردد که پس از کسر وجوه منتقله از سوی صندوق مبدا از بیمه شده اخذ می‌گردد.

همچنین در تبصره آن نیز آمده است: اعتبارات لازم برای اجرای این قانون از محل منابع داخلی و سود سرمایه گذاری صندوق ها و سازمان های بازنشستگی و افراد ذی نفع تامین می شود.

صفحات رسمی شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

1 دیدگاه

  1. تکلیف کسانی که کلی هزینه کردن و هنوز دارن اقساط انتقال صندوق را می پردازند چی میشه کاش همین الان یه فکری هم برای این افران کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام