اخبار اداری و استخدامی

افزایش امتیازات دوره های آموزشی قوه قضائیه+ تغییر مقررات اخذ رتبه پایه

افزایش امتیازات دوره های آموزشی قوه قضائیه+ تغییر مقررات اخذ رتبه پایه/ اجرای ساز و کارهای انگیزشی به منظور آموزش‌های موثر کارکنان قضایی و اداری

مدیر کل آموزش معاونت منابع انسانی و  امور فرهنگی قوه قضائیه از اجرای ساز و کارهای انگیزشی به منظور آموزش های موثر کارکنان قضایی و اداری خبر داد.

دکتر مهدی جوهری عنوان کرد: در بخش قضایی بر اساس تبصره 3 ماده 6 آیین نامه ارتقاء گروه های شغلی قضات مصوب ریاست محترم قوه قضاییه نیم گروه اضافه گردید.

وی افزود: قبلاً قضات محترم با گذراندن 300 ساعت آموزشی و ارائه رساله موفق به اخذ یک گروه می شدند و در حال حاضر و بر اساس این تبصره می توانند با گذراندن 800 ساعت آموزشی و بدون ارائه رساله پودمانی از دریافت یک گروه بهره مند شوند. ضمن اینکه با ارائه رساله نیم گروه دیگر به آنان اضافه می گردد به عبارت دیگر قضات محترم می توانند با شرایطی از مزایای یک و نیم گروه آموزشی و پژوهشی بهره مند گردند.

مدیر کل آموزش قوه قضائیه با اشاره به اقدام انگیزشی دیگری که در حوزه نشست های قضایی صورت گرفته، گفت: با اصلاح و بازنگری دستورالعمل نشست های قضایی مصوب سال 1395 و گسترش شمول آن به سازمان های تابعه از این پس در این نشست‌ها از نظرات جامعه حقوقی نیز بهرمند می‌شویم. لذا عنوان دستورالعمل نشست های قضایی به عنوان دستورالعمل نشست های قضایی و حقوقی اصلاح و توسط  معاون محترم منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ابلاغ گردید.

دکتر جوهری بیان کرد: با اعتبار بخشی بر این نشست ها به ازای هر جلسه به میزان ” 2 ساعت ” بعنوان ساعت آموزشی محاسبه می شود و سقف ساعات آموزشی از 40 ساعت به 48 ساعت افزایش می یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه اساس نشست های قضایی توسط دبیران هدایت می شود. یک حق الزحمه مناسبی برای دبیران که  معادل 2 ساعت آموزشی می باشد نیز لحاظ گردیده است.

دکتر جوهری گفت: سامانه نشست های قضایی فعال و دسترسی آن براحتی نه تنها برای قضات بلکه برای عموم آزاد (خصوصاً جامعه وکلا و دانشگاهیان) است و کاربران می توانند اختلاف نظرات مرتبط با موضوعات مورد نظرات خود را در کمترین زمان در این سامانه به نشانی “https://www.neshast.org” جستجو کنند.

مدیر کل آموزش قوه قضائیه همچنین با بیان توضیحاتی در خصوص اجرای سازکارهای انگیزشی در بخش اداری عنوان کرد: در بخش اداری نیز مشابه همین رویه در دست اقدام است. مضاف بر اینکه در حال حاضر همکاران اداری دارای مقاله حتی مقالات مستخرج از پایان نامه می توانند با هماهنگی واحد معادل سازی موفق به اخذ ساعت آموزشی شوند. وی همچنین خبر داد: در تلاش هستیم تا به ازای آن پرداخت غیر مستمر نیز در فیش حقوقی نیز منظور گردد.

دکتر جوهری درخصوص کارکنان ادرای دارای شرایط چهارگانه مندرج؛ گفت: سقف ساعات آموزشی سالانه قابل احتساب برای یک نوبت، بجای 100 ساعت آموزشی به 150 ساعت افزایش یافت.

شرایط چهارگانه کارکنان اداری اعم است از: 1) کارکنانی که در راستای قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، از شرایط استخدام ساعتی، مشاغل کارگری و … به استخدام رسمی قطعی تبدیل می شوند. 2) کارکنان ادرای دارای وضعیت استخدامی قراردادساعتی و مشاغل کارگری که به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شده و دارای سنوات لازم جهت احراز رتبه پایه می باشند. 3) کارکنان قرارداد کارمعین که تا پایان سال 1400 دارای سنوات کافی جهت احراز رتبه پایه می باشند. 4) کارکنان اداری که مشاغل آنان به سطح کارشناسی ارتقاء یافته است.

وی همچنین اعلام کرد: طبق آخرین مصوبه شورای آموزش اداری مصوب گردید، کارکنان رسمی، پیمانی و قرارداد کار معین با سنوان بیست سال و بیشتر که موفق به اخذ رتبه پایه نگردیده اند، علاوه بر احتساب کلیه ساعات آموزشی (اعم از آموزش و ICDL توجیهی)، ساعت مقرر برای کسب رتبه پایه برای آنان از 300 ساعت به 150 ساعت تقلیل یافت.

مدیر کل آموزش قوه قضائیه  در پایان سخنان خود همچنین از ادامه برگزاری کارگاه های مهارتی و تخصصی در حوزه پرونده های خاص مطابق برنامه های سند تحول قضایی و منویات ریاست محترم قوه قضاییه و معاون محترم منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه خبر داد و گفت: سرفصل های آموزشی دوره های جدید با موضوعات معدن، بیمه و جرایم پزشکی و دارویی در حال تدوین است.

اطلاع از تازه‌های قوانین و مقررات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام