اخبار اداری و استخدامی

شناور شدن ساعات کاری ادارات از اول مهرماه+ جزئیات

شناور شدن ساعات کاری ادارات از اول مهرماه+ اعلام جزئیات

استاندار تهران جزئیات شناورسازی ۲ ساعته فعالیت ادارات شهر تهران را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، محسن منصوری در مورد تصمیمات اتخاذ شده جهت تسهیل ترافیک استان با اشاره به هماهنگی صورت گرفته با معاون اول رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور جهت کاهش پیک ترافیکی مهرماه اظهار داشت: به منظور کاهش پیک ترافیکی مهرماه مقرر شد شروع کار ادارات و سازمان های شهر تهران از ساعت ۷ تا ۹ صبح به صورت شناور در نظر گرفته شده و مطابق این مصوبه تغییری در میزان حضور کارمندان در طول روز مطابق ضوابط و مقررات در محل کار ایجاد نخواهد شد و متناسب با ساعت ورود کارمندان به صورت شناور در محل کار، ساعت پایان کار در همان روز به صورت شناور تعیین می شود.

وی افزود: ساعت شروع خدمات رسانی بانک ها ساعت ۷ صبح و زمان حضور کارمندان در بانک ساعت ۶:۳۰ می باشد.

استاندار تهران در مورد ساعت فعالیت مدارس عنوان کرد: ساعت فعالیت شیفت صبح مقاطع متوسطه ۷:۳۰ و مقاطع ابتدایی شهر تهران ۸:۳۰ در نظر گرفته شد.

منصوری سپس گفت: ساعت شروع به کار شیفت صبح کارخانجات و کارگاه ها ۶ صبح تعیین شده که متناسب با آن سایر شیفت های کاری کارخانجات و کارگاه ها انجام می شود.

وی در مورد سایر مصوبات خاطرنشان کرد: هر گونه تردد، تخلیه و بارگیری کامیونت و کامیون از ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح ممنوع می باشد و پلیس راهور نسبت به اجرای طرح تشدید، برخورد و اعمال قانون با متخلفین توقف های غیرمجاز و سد معبر اقدام می کند.

استاندار تهران افزود: مقرر شد تا فرمانداران استان نسبت به پیگیری و ساماندهی سرویس مدارس در قالب کارگروه ماده ۱۸ و با هماهنگی ادارات کل آموزش و پرورش و سایر دستگاه های متولی اقدام کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این مصوبات برای مهرماه اعمال و بازخورد آن مبنای تصمیمات بعدی خواهد بود.

مصاحبه مدیرکل حمل و نقل عمومی:

مدیرکل حمل و نقل عمومی گفت: کلیات طرح شناور شدن ساعت کاری ادارات، تصویب و کارگروهی برای این امر تشکیل شد و قرار است ساعات کاری ادارات از ۷ تا ۹ صبح به‌صورت شناور باشد

شناور شدن ساعات کاری ادارات

مهدی گلشنی با اشاره به مصوبات شورای ترافیک استان تهران درخصوص کنترل ترافیک ماه مهر اظهار کرد: مقرر شد تردد کامیون‌ها و کامیونت‌ها از ساعت ۶.۳۰ تا ۹ صبح در سطح شهر تهران ممنوع باشد. هم‌چنین کلیات طرح شناور شدن ساعت کاری ادارات، تصویب و کارگروهی برای این امر تشکیل شد و قرار است ساعات کاری ادارات از ۷ تا ۹ صبح به‌صورت شناور باشد.

وی افزود: مدت اجرای طرح ترافیک نیز تا ساعت ۱۸ افزایش خواهد یافت و ساعت کار کارخانجات نیز تغییر خواهد کرد.

گلشنی تصریح کرد: با توجه به این که مدارس در دوسال گذشته به‌صورت غیرحضوری بوده و دانش‌آموزان پایه اول و دوم دبستان احتمالا آشنایی کامل با نحوه تردد و استفاده از سرویس مدارس نداشته باشند، آگاه‌سازی این دسته از دانش‌آموزان و والدینشان ضرورت مضاعف دارد.

وی تاکید کرد: خانواده‌هایی که خودشان فرزندشان را به مدرسه می‌رسانند از توقف در جلوی مدارس و پارک دوبله و ایجاد راه‌بندان خودداری کنند و در جای مناسب و مجاز نسبت به توقف اقدام کنند و اصرار نداشته باشند که تا جلوی مدرسه با خودرو تردد کنند.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق از آن دسته از اعضای ستاد استقبال از مهر که نمایندگانشان در مرکز کنترل ترافیک حاضر می‌شوند خواست تا نمایندگانشان در هفته‌های اول مهرماه تا روان شدن وضعیت ترافیک شهر در این مرکز حضور داشته و وضعیت ترافیکی را نظارت کرده و به‌موقع نسبت به خدمت‌رسانی اقدام کنند.

پیش‌بینی ترافیک شدید در هفته دوم مهرماه

در ادامه پوریا علیمردانی، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران با اشاره به پیش‌بینی ترافیک شدید در هفته دوم مهرماه به اطلاع‌رسانی راهکار‌های کنترل ترافیک از سوی رسانه‌ها و ضرورت همکاری و همراهی شهروندان تاکید کرد و گفت: تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و هدایت سفر‌های غیرضروریِ خود به بعد از ساعات اوج ترافیک، ضروری است و شهروندان باید برای وضعیت ترافیک فوق‌العاده مهر خود را آماده و همکاری کنند و تا جایی که امکان دارد از وسایل حمل و نقل عمومی، دوچرخه و پیاده‌روی استفاده کنند.

برچسب‌های ویژه سرویس مدارس هفته آینده رونمایی می‌شود

نماینده سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: برچسب‌های ویژه سرویس مدارس تهیه شده و هفته آینده رونمایی خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر این که خودرو‌های سرویس مدارس حتما باید دارای برگه معاینه فنی باشند، از ارسال فهرست اسامی رانندگان و مشخصات تاکسی‌های سرویس مدارس برای پلیس راهور خبر داد.

اختصاص دو خط ویژه معاینه فنی در دو مرکز شقایق و چمران

نماینده ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو‌های تهران نیز در این جلسه از اختصاص دو خط ویژه در دو مرکز شقایق و چمران برای پذیرش تاکسی‌های سرویس مدارس خبر داد و گفت: در سایر مراکز معاینه فنی نیز سرویس‌های مدارس می‌توانند با ارائه معرفی‌نامه از طریق صف‌های مراجعات مجدد، با سهولت و سرعت کار پذیرش خود را انجام دهند.

وی به انجام تبلیغات محیطی در مراکز معاینه فنی اشاره کرد و گفت: بنر‌هایی درباره ضرورت انجام معاینه فنی برای سرویس‌های مدارس منتشر شده و هم‌چنین درباره اهمیت این موضوع در رسانه‌های مختلف اطلاع رسانی شده و کارشناسان و مدیران ستاد به انجام مصاحبه و ارائه گزارش پرداخته‌اند.

نقشه وضعیت ترافیکی آنلاین در دسترس شهروندان خواهد بود

نماینده شرکت کنترل ترافیک نیز در این جلسه از فعال‌سازی ۹۳ درصد از دوربین‌های نظارتی و ۸۰ درصد از دوربین‌های ثبت تخلف و بهینه‌سازی چراغ‌های راهنمایی ۱۱۰ تقاطع خبر داد و گفت: تابلو‌های خبری به اطلاع‌رسانی درباره وضعیت ترافیک روزانه و پیام‌های ترافیکی خواهند پرداخت و نقشه وضعیت ترافیکی نیز به‌صورت آنلاین در دسترس شهروندان خواهد بود.

وی از اجرای سنجش سرعت متوسط خودرو‌ها در بزرگ‌راه‌ها و معابر تهران در آینده نزدیک خبر داد.

کاهش فاصله حرکت اتوبوس‌ها در ساعات تردد دانش‌آموزان

نماینده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز در این جلسه از به‌کارگیری اتوبوس مدرسه به عنوان سرویس مدارس خبر داد و گفت: در برخی خطوط و مسیر‌هایی که بیشترین ازدحام دانش‌آموزی یا دانشجویی وجود دارد، اتوبوس‌ها در نزدیکی مدارس و دانشگاه‌ها توقف خواهند داشت و سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها در این مسیر‌ها در ساعات تردد دانش‌آموزان، کاهش پیدا خواهد کرد.

وی نسبت به کنترل دستی چراغ‌های راهنمایی توسط پلیس راهور در برخی تقاطع‌هایی که در مسیر اتوبوس‌های تندرو هستند، انتقاد کرد و گفت: این امر باعث ازدحام اتوبوس‌ها و معطلی بیش از حد شهروندان و کاهش انگیزه آنان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می‌شود و علاوه بر بی‌نظمی در مسیر‌های ویژه اتوبوس، ترافیک را به معابر دیگر شهر هدایت می‌کند.

نماینده شرکت واحد اتوبوسرانی از اضافه شدن ۲۰ دستگاه ون به سرویس معلولین خبر داد و گفت: معلولین می‌توانند از طریق شماره تلفن ۶۳۰۵ از خدمات ویژه شرکت واحد استفاده کنند.

مطلب مرتبط:

12 دیدگاه

  1. ساعات کاری ادارات از ۷ تا ۹ صبح به‌صورت شناور باشد یعنی تا نه هم می توانی برید سرکار مشکل چیه؟؟ دوستان گویا متن را کامل نخوانده اند من با این طرح کاملا موافقم من با بچه کوچک کاملا می توانم خودم بچه را بفرستم و خودم هم تحویل بگیرم ساعت کاری هم تا 4 هست

  2. کارمند بانک که باید 6/30 سرکار حاضر باشد حداقل باید یک ساعت زودتر از منزل بیرون بیاید که میشه ساعت 5/30 صبح و همه که خودروی شخصی ندارند، با توجه به تاریکی صبح و نبود وسیله نقلیه عمومی قابل قبول ،خصوصا برای خانم ها خیلی سخت میشه ، استاندار متاسفانه چون بی تجربه هست درک درستی از این مسئله ندارد لطفا رسیدگی شود.

  3. با سلام مسئول محترم واقعا تاملی پشت این تصمیم هست شما با این کارتون مشکلات مردم را بیشتر میکنید کسانی که چند تا بچه تو مقاطع مختلف دارن چیکار کنند ساعت های مختلف اگر کارمند بانک باشند که دگر هیچ بدونید دارید با زندگی مردم چه میکنید بیش از این استرس به مردم وارد نکنید برای مردم این گرانی و تورم براشون بسه تا دیر نشده تجدید نظر کنید لطفا……………………..

    1. سلام بنده به شخصه با این طرح مخالف ام
      بچه های مقطع ابتدایی اکثراً با اولیاشون به مدرسه میرن؛این طرح برای اولیا کارمند قطعاً
      مشکل ساز خواهد شد.
      اگر تایم مدارس متوسطه و دانشگاه ها را به بعد از ظهر منتقل کنید معقول تر خواهد بود
      چون دانش آموزان و دانشجویان نیازی به همراهی والدین ندارند.باتشکر?

  4. با سلام،خود استاندار با خودروی دولتی و راننده تردد میکنه و اصلا معنی و مفهوم ساعات شبانه روز را نمیدونه، کارمند بانک که از اسلامشهر به میدان فردوسی باید بیاید چه ساعتی از منزل خارج شود و با چه وسیله نقلیه ای بیاد که 6/30 صبح به محل کار برسه؟ اگر خانم بود که چه بدتر!تکلیف بچه مدرسه ای بنده خدا چه میشه؟ لطفا مقامات با تجربه تر و مافوق ایشان در این خصوص تجدید نظر و ایشان را راهنمایی بفرمایند.تشکر

  5. کارمندان بانک چه گناهی کردن که ساعت شش و نیم سرکار باشند! اصلا چه ساعتی از منزل بیایند بیرون که این ساعت سر کار باشند به خصوص خانم ها و تکلیف بچه های مدرسه ای ایشان چه میشود؟

  6. شمارا به خدا مادروپدری که ساعت 7 صبح باید محل کارباشند . چه جوری بچه مدرسه ای ساعت هشت و نیم بره مدرسه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    صبح دیربریم ، بعدازظهرهم باید دیربرگردیم . بجه رو چیکارکنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    نه توو محل کارنظمی میمونه و نه تووخونه
    نه ذهن آرومی هست نه تمرکزی
    شما را به خدا یه کم با تامل بیشتر مسائل را بررسی کنید
    قراره گره گشا باشید نه گره کوربزنید .
    مدرسه ها قاعدتا باید قبل از ساعت کارادارات باشه مثلا هفت و نیم مدارس – هشت ادارات
    لطفا بازنگری کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام