اخبار اداری و استخدامی

ساعت کاری ادارات در تهران شناور می‌شود

ساعت کاری ادارات در تهران شناور می‌شود

شناسنامه قانون- در جلسه شورای ترافیک از اول مهرماه طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات، بانک ها و مدارس تصویب شد.

به گزارش شناسنامه قانون، محسن منصوری عصر یکشنبه در جلسه شورای ترافیک استان تهران گفت: همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها ترافیک تهران افزایش چشمگیری خواهد داشت که اجرای طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات، بانک ها و مدارس ضروری است.

وی افزود: جزییات این طرح پس از بررسی های لازم اعلام می شود اما آنچه که مسلم است ساعت کاری ادارت، مدارس و بانک ها حدود دو ساعت در ساعات آغاز و پایانی فعالیت خود بصورت شناور اجرا شود.

استاندار تهران ادامه داد: در گذشته موضوع جابجایی ساعت کاری ادارات انجام شده بود اما طرح شناورسازی برای اولین بار اجرا خواهد شد که جزییات این طرح پس از مشورت و تایید نهایی با دستگاه های بالادستی اعلام خواهد شد.

موضوع دورکاری دستگاه‌های دولتی از دیگر موضوعات قابل بحث این جلسه بود که البته این طرح فقط برای مهر ماه اجرا خواهد شد که در این طرح نیز ۲۰ درصد دورکاری در دستگاه‌های اداری و اجرایی اعمال شود تا از این طریق بتوان مدیریت ترافیک را انجام داد.

بیشتر ببینید: آیین نامه دورکاری

به گفته منصوری، قطعا با تشکیل کارگروهی جزئیات این دو پیشنهاد مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت تا در خصوص مدارس، دستگاه‌های اجرایی و اداری و بانک‌ها پیشنهادات مناسب احصا شود البته هر دو مسئله نیاز به تایید مراجع بالادستی دارد و باید با دستگاه‌ها و مسئولین تصمیم گیر هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد. همزمان با این موضوع کارگروه با بررسی ابعاد مختلف جزئیات را به همراه پیشنهادی مناسب در خصوص دورکاری و شناورسازی ساعات کار، ادارات، ارائه خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کنیم با اجرای این تمهیدات تا حدود ۳۰ درصد از مشکل ترافیک را حل و فصل کنیم. البته اقدامات بلندمدت نیز همچون نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه حمل و نقل ریلی باید دنبال شود و سرعت بگیرد.

14 دیدگاه

  1. واقعا در هیچ اداره و شرکتی نیاز به ۸ ساعت حضور فیزیکی در محل نیست . کما این که بسیار از کارها کلا نیاز به حضور ندارن و به صورت الکترونیکی و دورکاری قابل انجام هستن . با ۸ ساعت کار ۵ یا ۶ روز در هفته (بسته به نوع شرکت) واقعا فقط افراد دچار فرسایش میشن و کارآیی به مروز کم هم میشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام