آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

چه کسانی مشمول طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت قرار می‌گیرند؟

چه کسانی مشمول طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت قرار می‌گیرند؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، به تشریح جزییات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و افرادی که شامل آن می‌شوند، پرداخت.

به گزارش شناسنامه قانون، علی بابایی کارنامی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد انتشار اخباری مبنی بر اینکه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت تنها شامل نیروهای دستگاه‌های اجرایی می‌شود با بیان اینکه منظور از کارکنان دولت در این طرح به معنای عام آن است، گفت: دولت در این طرح بر اساس ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری به معنای عام مدنظر قرار گرفته است که شامل نیروهای فعال در نهادهای عمومی غیردولتی و سایر بخش‌های حاکمیتی نیز می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما در بند یک این طرح آورده‌ایم که نیروهای فعال در دستگاه‌هایی که مشمول ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه باشند از مزایای استخدامی مندرج در این طرح بهره‎مند خواهند شد کما اینکه در این زمینه با نماینده دولت نیز به توافق رسیدیم.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر قرار بود این طرح تنها شامل نیروهای دولتی شود، ارائه آن معنا و مفهومی نداشت، چرا که دولت بر اساس ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری می‌تواند نیروها را وارد قرارداد مستقیم کند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی حقوق و دستمزد، یادآور شد: آنچه مسلم است ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه چه به لحاظ ماهوی، چه شکلی و چه ناهماهنگی که در ساختار پرداخت حقوق و دستمزد وجود دارد باید مبنایی برای اجرای این طرح قرار گیرد، همچنین طبق تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ هم تنظیم روابط مزدی و دریافت حقوق نیروهای تمام شرکت‌های دولتی و خصولتی و حتی شرکت‌های زیرمجموعه شستا و تامین اجتماعی، صندوق‌های بیمه‌ای، بانک‌ها و زیرمجموعه‌های آنها باید در قالب مصوبات شورای عالی حقوق و دستمزد صورت بگیرد بنابراین تصمیمات اتخاذ شده در جهت ایجاد یک سیاستگذاری صحیح بر مبنای عدالت در قالب استفاده از پرداخت فوق‌العاده خاص به مدیران دولت بوده است و قطعا بخشنامه شورای حقوق و دستمزد نیز در این قالب و با یک رویه همگن ابلاغ می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بر همین اساس ساماندهی کارکنان دولت نیز به معنای عام مدنظر است و طرحی که پیرامون تحقق این امر ارائه شده است در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی است و سایر نمایندگان مجلس هم می‌توانند پیشنهاداتی که در این حوزه دارند را در زمان بررسی این طرح در صحن ارائه دهند.

215 دیدگاه

  1. میگن ساماندهی شامل کارگران استیجاری که با ده سال هم واسه دولت کار کردن نمیشه ..تو سخت ترین شرایط وکمترین حقوق نه عیدی نه پاداش عیچی پیمانکار نمیده خواهشا اطلاع رسانی کنید

  2. سلام من مدت پنج سال درمدرسه غیر انتفاعی تدریس می کنم بیمه هم ندارم ایا مشمول طرح ساماندهی کارکنان دولت می شوم

  3. جالب تر اینکه در بوشهرپرسنل پیمانی و رسمی آیتم های مثل مناطق مرزی و دور افتاده و یا بدی آب هوا دریافت میکنن و ما قرار دادی که شرایط سخت تر و به لحاظ ساعت کاری بیشتری داریم اما حداقل حقوق اداره کار دریافت میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام