آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

تصمیم افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در شهریور نهایی می‌شود

تصمیم افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در شهریور نهایی می‌شود/ مردم یارانه نقدی را به کالابرگ ترجیح می‌دهند

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با بیان اینکه باید منابع افزایش حقوق کارمندان مشخص شود و نباید به افزایش پایه پولی و تورم منجر شود گفت: این موضوع در حال بررسی است و احتمالاً در شهریور در مورد آن تصمیم‌گیری صورت بگیرد.

به گزارش شناسنامه قانون، مسعود میرکاظمی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته در شرایطی دولت را تحویل گرفتیم که کشور در شرایط زیر صفر بود، یعنی منفی بود. ذخایر کشور بین ۳۰ تا ۷۰ در صد زیر حداقلی بود که نباید ذخایر در هیچ شرایطی از آن کمتر باشد.

رئیس سازمان برنامه به بدهی ناشی از اوراق مالی منتشرشده در دولت گذشته پرداخت و گفت: سال گذشته هر ماه ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق تسویه شد. امسال نیز ماهی ۱۵ هزار میلیارد تومان اصل و سود اوراق دولت قبل را تسویه می‌کنیم. اگر این بدهی نبود و می‌توانستیم برای پروژه‌های عمرانی اختصاص بدهیم نتایج بسیار قابل توجهی می‌گرفتیم. با این حال خدا لطف کرد و با وجود شرایطی که گفتم توانستیم سال گذشته ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به بودجه عمرانی اختصاص دادیم.

وی گفت: تلاش ما این است که به همان اندازه‌ای که پول در خزانه وجود دارد تخصیص صادر شود و اجازه نمی‌دهیم پایه پولی افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به سیاست ارز ترجیحی و افزایش قیمت‌های جهانی کالاهای اساسی عنوان داشت: سال گذشته در بودجه، ۸ میلیارد دلار برای ارز ۴۲۰۰ اختصاص یافته بود اما در عمل حدود ۱۷ میلیارد دلار اختصاص یافت. امسال حدود ۲۳ میلیارد دلار به یارانه‌های مختلف اختصاص می‌دهیم. بنابراین ما حمایت‌ها را بیشتر کرده‌ایم و از محل حذف ارز ۴۲۰۰، پولی نصیب دولت نشده است.

وی به رتبه بندی معلمان نیز پرداخت و اظهار داشت: هدف از رتبه بندی، افزایش کیفت آموزش و پرورش است. خود رتبه بندی هدف نیست. ما به صورت علی الحساب به ازای هر ماه یک میلیون و در مجموع ۱۱ میلیون تومان به حساب معلمان واریز کردیم. وقتی احکام معلمان آماده شد مابه‌التفاوت آن نیز پرداخت خواهد شد.

میرکاظمی در مورد تداوم پرداخت نقدی یارانه‌ها و موضوع کالابرگ نیز گفت: کالابرگ به این معنا نیست که کالابرگی صادر شود تا از طریق آن کالای اساسی خریداری شود بلکه به این صورت است که با فراهم شدن سازوکارها و طراحی سامانه‌ای خاص، پول یارانه مستقیم بعد از خرید کالای اساسی توسط مردم به حساب فروشنده واریز شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزد: قانون می گوید که یارانه به صورت کالابرگ باشد اما نظرسنجی‌های رسمی نشان می دهد که مردم می خواهند در استفاده از آن آزاد باشند. با این حال رسانه‌ها تلاش کنند این را روشن کنند که مردم کدام روش را می پسندند و کدام به نفع آنها است.

وی در مورد اجرای سیاستهای انقباضی برای جلوگیری از خلق پول و همزمان تاکید بر رشد اقتصادی ۸ درصد گفت: این سیاست‌ها به رکود اقتصادی منجر نخواهد شد زیرا ما داریم بودجه پروژه‌های عمرانی را می پردازیم. درواقع با ایجاد انضباط مالی و حذف اضافه پرداختها جلوی افزایش پایه پولی گرفته شود. رکود زمانی اتفاق می افتد که پولی اختصاص داده نشود که ما داریم اختصاص می‌دهیم و هزاران پروژه فعال شده است.

مطالب مرتبط:

72 دیدگاه

  1. 80 درصد حقوق کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با سابقه‌ی بالای ۱۵ – ۲۰ساله 6500000 تومان است.
    رفاهیات که نداریم و شدیدا دچار مشکلات معیشتی هستیم.کرامت ما به عنوان نیروی با سابقه و تحصیلکرده حفظ نمی‌شود.معیشت مهم‌ترین مشکل ماست. ما می‌دانیم این مشکل به راحتی حل نخواهد شد و نیازمند این است که دولت و مجلس به طور جدی فکری به حال معیشت کارکنان سازمان فنی و حرفه‎‌ای کشور بکنند. به امید تحقق شعار دولت عدالت محور

  2. سلام وخسته نباشید .بنده به این دولت وهیئت وزریران اعتراض دارم فقط حرف میزند فقط زورش به کارمندان وبازنشستگان میرسه حرف افزایش میشه اعتبار نیست ما از شما نمی گذریم خدا جای حق نشسته من کارمند ۲۷سال سابقه با هزار بدبختی ۱۴ میلیون دریافتی ولی کارمندان قراردادی ۱۸الی ۲۰ میلیون این عدالت شماست

  3. باسلام
    جناب آقای میرکاظمی و مسئولین ذیربط
    بنده کارمند بازنشسته شبکه بهداشت و درمان که در تیرماه سال ۱۴۰۰ بازنشسته
    شده ام ولی متاسفانه پاداش پایان خدمتم هنوز پرداخت نشده است.
    لطفا رسیدگی بفرمائید.

  4. متاسفانه آن چیزی که در مورد تورم و گرانی دیده می شود و انچیزی که رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور می گوید، هیچ تناسبی با هم ندارد.!!مثلا افزایش و یا ترمیم حقوق کارمندان و بازنشستگان که بصورت درصد ناچیز مطرح می شود و ایشان بخاطر کسری منابع پرداخت، دلیل افزایش تورم حقوق را بیان می کند ، جای سوال و تعجب نیست! که چرا برخی اقلام 4 الی 5 برابر افزایش داده شده مثلا قیمت مسکن یا لبنیات و ارزاق عمومی مردم طی یک سال اخیر واقعلا چقدر بالا رفته؟ ، تورم ایجاد نکرده؟!! اما طبق قانون باید متناسب با تورم ،حقوق پرداخت شود، چه کسی باید جواب بدهد . کدام منطق و قانون پیش می روید آیا شما بعنوان سکاندار مالی کشور برای این موضوع راهکار ندارید؟!!

  5. سلام آقای میر کاظمی من یک بازنشسته فرهنگی هستم ۳۱ سال کار کردم وسال ۹۹ بازنشسته شدم چرا رتبه بندی شامل ما نشد چراحق ما ضایع شد. این قانون برای چندسال پیش بود باید برای ماهم در نظر می گرفتید ما ۳۱سال عمرو جوانی ولذت وتفریحمون رو بخاطر آموزش وپرورش از دست دادیم این حق ما نبود چرا فرهنگیان که تاز ه ای اواخر وارد آموزش وپرورش شدند شامل رتبه بندی می شن ولی مانه این واقعا انصاف نیست

  6. سلام ترا بخدا چطور دلتان میاید ظلم به بازنشستگان لشکری میکنید که جوانی خود را در مناطق عملیاتی حال نصفه جانی داریم آنهم نصف حقوق بایستی صرف درمان کنیم و حقوق که اندازه یک مستخدم اداره ای دریافت نمی کنیم هزینه ناشی از شیمایی گرفته صدای گلوله و توپ سرما گرما و تمام محرومیت حق مارا به شاغلین امروز پرداخت میکنید ایا این ظلم قانونی خودتی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام