اخبار اداری و استخدامی

سامانه وکالت تخصصی مرکز وکلای دادگستری قوه قضاییه/ دپارتمان اداری و استخدامی

سامانه وکالت تخصصی مرکز وکلای دادگستری قوه قضاییه رونمایی شد

شناسنامه قانون- آیین رونمایی از سامانه وکالت تخصصی با حضور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه برگزار شد.

به گزارش شناسنامه قانون و به نقل از میزان، حسن عبدلیان‌پور در آئین رونمایی از سامانه وکالت تخصصی، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده در دوره ریاست جدید بحث وکالت تخصصی بوده است که امروز کلید خوردن این فعالیت کار بزرگی است؛ به‌ویژه اینکه این طراحی به شکل بومی و در خود مرکز انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه امروز مرکز وکلا به این توان و قابلیت رسیده است که با اتکا به نیروها و ظرفیت‌های خود بتواند در بسیاری از موارد رفع نیاز کند، افزود: در آینده نزدیک تمام سامانه‌ها بومی و در خود مرکز مدیرت خواهند شد، تقاضا این است که دوستان به سمت قدم‌های بعدی بروند، باور داریم که می‌توانیم سایر نیازها را بسیار تخصصی و جزئی برآورده کنیم چراکه به نیازهای خود به شکل کامل واقف هستیم.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه تصریح کرد: این فعالیت را باید سرآغاز فعالیت‌ها و موفقیت‌های بعدی دانست. با تخصصی شدن امر وکالت بحث کاهش ورودی پرونده‌ها و اطاله دادرسی که معضل بزرگ سیستم قضائی است حل خواهد شد.

وی گفت: یکی دیگر از مزایای تخصصی شدن وکالت نیز می‌تواند این باشد که وکلا در تخصص ویژه و صنف خود مرجعان بیشتری خواهند داشت. به‌طورقطع تعریف چنین سامانه‌ای سرمایه‌گذاری در امر وکالت است نه هزینه که می‌تواند در حوزه معاضدت هم یاری‌رسان باشد.

عبدلیان‌پور اضافه کرد: درراه پیشبرد اهدافمان در صورت نیاز بدون تعصب از سایر ظرفیت‌ها نیز استفاده می‌کنیم. مرکز وکلا به‌عنوان یک بازوی اجرایی می‌تواند همراه همه دستگاه‌های اجرایی برای ورود و مساعدت در همه امور باشد.

گفتنی است در کل هفت دپارتمان اصلی به ترتیب اقتصادی، املاک و اراضی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فرهنگی و اجتماعی، اداری و استخدامی، کیفری و بین‌الملل و ۳۷ کمیته به‌صورت تخصصی در این سامانه تعریف‌شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام