آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

نمایندگان مجلس بیش از سیصد پیشنهاد برای طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت داده‌اند

نمایندگان مجلس بیش از سیصد پیشنهاد برای طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت داده‌اند

شناسنامه قانون- یک نماینده مجلس در خصوص طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: اگرچه آزمون برای نیروهای فعلی برگزار نمی‌شود اما تطبیق با گزینش باید صورت گیرد. وقتی قرار است نیرو تبدیل وضعیت شود باید مراحل گزینش را بگذراند.

به گزارش شناسنامه قانون، حسین گودرزی (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) در خصوص وضعیتِ طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس گفت: کلیات این طرح تصویب شده و چون دو شوری اعلام شده، اکنون به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شده و قرار است نمایندگان در کمیسیون اجتماعی پیشنهادات را بررسی کنند تا طرح برای ورود به صحن علنی مجلس آماده شود.

گودرزی ادامه داد: مصوباتی که جنبه‌ی عمومی دارند و نهادهای مختلفی با موضوع مرتبط هستند، دو شوری اعلام می‌شوند تا نظراتِ این بخش‌ها و پیشنهادات شنیده شود. از طرفی نمایندگان مجلس بیش از سیصد پیشنهاد برای طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت داده بودند که همه‌ی اینها باید با دقت بررسی شود.

این نماینده مجلس درباره زمان احتمالیِ ورود طرح به صحن علنیِ مجلس گفت: احتمالا یک ماهه بررسی‌ها انجام می‌شود و بعد از آن طرح باید به صحن برگردد. کلیات این طرح تصویب شده و جای نگرانی وجود ندارد.

گودرزی در مورد احتمال برگزاریِ آزمون برای تبدیل وضعیتِ نیروها نیز گفت: برای نیروهای فعلی آزمون برگزار نمی‌شود اما افرادی که از این به بعد جذب می‌شوند باید از طریق آگهی و آزمون سراسری جذب شوند.

وی تاکید کرد: اگرچه آزمون برای نیروهای فعلی برگزار نمی‌شود اما تطبیق با گزینش باید صورت گیرد. وقتی قرار است نیرو تبدیل وضعیت شود باید مراحل گزینش را بگذراند. البته در مرحه گزینش، معنایِ عامِ گزینش مدنظر است و منظور گزینش عقیدتی نیست.

گودرزی در پاسخ به این سوال که اگر نیرویی نتواند از گزینش عبور کند چه سرنوشتی پیدا می‌کند، گفت: اگر بعد از گزینش، شرایط فرد با آن شغل تطبیق داده نشود، او به صورت عادلانه در جایی دیگر به کار گرفته می‌شود اما اگر نیرویی از این مرحله عبور نکرد، نمی‌تواند در جایگاهِ فعلی بماند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان تاکید کرد: همه‌ی این مسائلی که گفتم مصوبه‌ی کمیسیون است و احتمال تغییر در آنها وجود دارد؛ یعنی هم در کمیسیون و هم صحن مجلس این مصوبه می‌تواند تغییر کند.

48 دیدگاه

  1. فقط میتونم بگم واقعا دیگه خسه شدیم از این همه قانون و حرف‌های بر زمین مانده.چن ساله میخوان تبدیل وضعیت انجام بدن.اما فقط تندتند متن منتشر میکنن.باور کنین از خوندن این متن‌ها هم خسه شدیم.یکبار برای همیشه بگین نه تا از این همه وعده و فشار ذهنی خلاص بشیم.وسلام

  2. با سلام و احترام
    در خصوص طرح ساماندهی کارکنان دولت، بنده بصورت خرید خدمات مشاوره با جهادکشاورزی همکاری میکنم. با مدرک دکتری و ۱۰ سال سابقه مرتبط و رزومه کاری، لطفاً در این طرح نیز همان برخوردی که با نیروهای حجمی و شرکتی دارید با ما نیز داشته باشید. توقع تبدیل وضعیت داریم. حتی در طرح تبدیل وضعیت ایثارگران نیز ما را تبدیل وضعیت نکردند. لطفاً مشخص کنید اگر ما نیروی انسانی نیستیم پس چی هستیم که ما را در هیچ بخشنامه ای نمی آورند؟ چگونه مشاوری هستیم که تمام کارهای صغیر و کبیر اداره را به ما محول میکنند؟ با تشکر از حسن توجه شما

  3. سلام بنده کارمند وزارت کشور هستم بیست و سه سال است کار می‌کنم قراردادی با حقوق پنج ونیم میلیون تومان اینکه درهمان قسمت افرادی هستند ازجای دیگه مامور به خدمت باسابقه و کمتر و مدرک تحصیلی مثل من دوبرابر من و حتی بیشتر از من حقوق میگیره ولی کار کمتر آخه چرا ؟ این انصافه شما بگوئید بااین تورم چه کار کنم؟ ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام