اخبار اداری و استخدامی

دولت در پی بازنگری در نوع استخدام کارکنان دولت با رویکرد عدالت در پرداخت‌ها است

حسینی در گرگان: دولت در پی بازنگری در نوع استخدام کارکنان دولت با رویکرد عدالت در پرداخت‌ها است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: دولت در پی بازنگری در خصوص وضعیت استخدامی کارکنان دستگاههای اجرایی با رویکرد عدالت محوری است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان ، معاون امور مجلس رئیس جمهور در گرگان گفت: رئیس جمهور سازمان امور استخدامی کشور را مامور ارائه نظام جامع بر نوع استخدام کارکنان دولت کرده است تا نظام پرداخت هماهنگ در آن دیده شود.

سید محمد حسینی افزود: دولت به دنبال بازنگری در وضعیت استخدامی تمامی نیروها اعم از شرکتی، قراردادی ،پیمانی،خرید خدمات و حتی ساعتی است تا عدالت در پرداخت ها رعایت شود.

او گفت : در این زمینه مجلس نیز طرحی در دست بررسی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی دارد.

بیشتر ببینید: طرح ساماندهی نيروهای طرف قرارداد با شرکت‌های پيمانکاری تأمين نيروی انسانی

معاون امور مجلس رئیس جمهور ادامه داد : با توجه به اینکه این لایحه بار مالی ایجاد می کند باید با دقت و بررسی بیشتری تهیه و تنظیم شود.

مشاهده فیلم خبری در صفحه اینستاگرام

او همچنین با اشاره به ایجاد وزارتخانه تجارت و خدمات باررگانی و تفکیک امور بازرگانی از وزارت صمت گفت: دولت نیز با تفکیک این امور و ایجاد وزارتخانه موافق است و در حال رفع ایرادات شورای نگهبان با همراهی مجلس است.

43 دیدگاه

  1. سلام لطفا فکری هم به حال نیروهای قرارداد معین بکنید با اینکه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند ولی مزایای قانون کار را دریافت نمی کنند و حقوق و مزایایشان از نیروهای رسمی و پیمانی هم رده خودشون هم کمتر است؟؟؟ یا تبدیل وضع شوند و یا مثل سابق همان تابع قانون کار . از این بینابینی فقط ضرر است که نصیبشان می شود. و دوم اینکه با توجه به طرح فرزنداوری و حمایت از آن توسط دولت کریمه ، چرا چنین حمایتی مشمول خانم های شاغل نمی شود ؟؟ چرا خانم های شاغل حق اولاد دریافت نمی کنند در حالیکه که مسئولیت 9 ماه بارداری و نگهداری و تربیت کودک را علاوه بر مسئولیتی که در اداره برعهده دارند ،انجام می دهند . حال اینکه هیچگونه حمایتی از آنان نمی شود و یک کارمند خانم دارای فرزند بایک کارمند آقا با کار یکسان در اداره به خاطر حق اولاد و عائله مندی که اقایان دریافت می کنند کلی تفاوت احکام دارند و این تبعیض با عث می شود خانم های شاغل باوجود سختیها و مشکلات فرزند اوری و عدم کوچکترین حمایتی از سوی اداره ،تمایلی برای داشتن فرزند نداشته باشند . لطفا رسیدگی گردد .

  2. به نظر بنده نظام هماهنگ نباید صرفا به تبدیل وضعیت قراردادها محدود شود بلکه در نظام هماهنگ می بایست به طور دقیق و تخصصی شاخص گذاری شود تا بر مبنای شاخص های مشخص شده همه کارکنان دولت و نهادها حقوق بگیرند به عنوان مثال کارشناس حسابداری در تمام دستگاه های اجرائی باید یکسان حقوق بگیرند و فقط آیتم هایی شبیه حق اولاد ، بدی آب و هوا ، ایاب و ذهاب و از این قبیل متغیر باشد ولاغیر
    چه معنی دارد که مثلاکارشناس حسابداری در جهاد کشاورزی 7 تومان حقوق بگیرد و در شرکت برق 13 تومان حقوق بگیرد ؟؟؟

  3. سلام. اینجانب در سازمان وابسته به وزارت جهاد کشاورزی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی حقوق و فوق دیپلم مدیریت در شغل تخصصی اداره حقوقی با بیست سال سابقه تامین اجتماعی که شامل ۸ سال به صورت شرکتی و ۱۲ سال قرداداد دولتی پیمانی , با این شرایط بد معیشتی , گرانی و تورم متاسفانه ۶ میلیون و پانصد هزار تومان دریافت دارم, آیا عدالت و شان و منزلت یک کارمند با این سابقه حفظ شده….
    تبعیض و بی عدالتی چرا… آیا نباید اصلاح شود تا بخشی از دغدغه های امثال بنده با ۳ نفر عائله کمتر شود

  4. جناب معاون مجلس ریاست جمهوری این مصوبات عدالت محور ابلاغی شما الان کاری کرده نیروی قراردادی با مدرک زیر دیپلم وبا سابقه کمتر از من کارشناس عالی با ۲۶ سال سابقه در پست معاونت اداره دریافتی بیشتری دارد حقوق من ۱۰ درصد افزایش یافت حقوق ایشان ۵۷ درصد من نه حسودم نه زیادی خواه اگر عدالت محوری احتمالا یک مقدار محورتان انحراف دارد اصلاح بفرمایید

  5. با سلام..حراستی هایی که در وزارت خانه هایی مثل شرکت نفت وگاز وغیره کار می کنند اکثرا کارشناسی به بالا هستند اگر آقایان تصور می کنند که این نیروها بی سواد یا کم سواد هستند کاملا در اشتباه هستند اگر این شغل را انتخاب کرده اند .یا پارتی نداشته اند یا اداره لازم دانسته در حراست نگهبانی بدهند حتی افرادی را داریم که دکترا دارند ونگهبانی می دهند وهمین افراد چندین دوره تخصصی درشناخت ملزومات وقطعات تخصصی را دیده اند آقایان فکر نکنند فقط خودشان با سوادند. به آنها هم پیش نهاد نگهبانی داده شده شاید فکر کردند منزلت اجتماعی ندارد در صورتی که سخت در اشتباهند هر شغلی که با زحمت نان در بیاورید .

    1. خیلی متاسفم برای پزشکانی که مجبورند نگهبانی بدهند،،،
      با چه امید و انگیزه ای ،سخت ترین مراحل و دروس دانشگاهی رو طی نمودند که پزشک بشوند ،و گاها بعضی هاشون بخاطر اینکه از در اتاق عمل بیان بیرون و به همراهان بیمار بگن ،،،متاسفم و با چهره غمگین رد بشن ،پزشک شدند، چطور این همه ،امید و احساس رو نادیده میگیرید و پزشکان محترم رو در جایگاه نگهبان می گمارید،،خیلی عذرخواهی و عرض ادب خدمت همه پزشکان و اساتید خوب و محترم، صرفا جهت رفع خستگی و استرس، من ارادتمند همه اساتید و بزرگان مخصوصا پزشکان محترم هستم، دستان شما را میبوسم،تشکر،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام