اخبار اداری و استخدامی

ثبت‌نام ۲۲۰۰ متقاضی در سامانه شناسایی برای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی

ثبت‌نام ۲۲۰۰ متقاضی در سامانه شناسایی برای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی/ دور بعدی‌ ثبت‌نام ظرف ۱۰ روز آینده خواهد بود

مدیرکل دفتر پایش و شبکه‌سازی سرآمدان و نخبگان گفت: بعد از آغاز به کار سامانه شناسایی و جذب نخبگان و استعدادهای برتر، نزدیک به ۲۲۰۰ نفر از متقاضیان برای بررسی پرونده ثبت‌نام کردند. مرحله بعدی ثبت‌نام احتمالاً ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده خواهد بود.

دکتر “محمدحسین جهانگیری” مدیرکل دفتر پایش و شبکه‌سازی سرآمدان و نخبگان در بنیاد ملی نخبگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد:‌ در شیوه‌نامه شناسایی و جذب نخبگان و استعدادهای برتر در دستگاه‌های اجرایی کشور ذکر شده است که اگر دستگاهی ظرفیت به‌کارگیری نیروهای رسمی و پیمانی را ندارد حداقل از ظرفیت نیروهای قراردادی می‌تواند استفاده کند و درواقع جذب نیروها به صورت قراردادی مازاد بر نیروهای رسمی و پیمانی است. در این شیوه‌نامه قید شده است که نخبگان می‌توانند به صورت‌های مختلف از جمله پیمانی و رسمی، قراردادی، پروژه‌ای و حتی به صورت امریه‌ سربازی به‌کارگیری شوند.

وی گفت: ما یک مصوبه‌ای درباره جذب و به کار‌گیری نخبگان در دستگاه‌های اجرایی داشتیم که مزایای آن از مصوبه اخیر بنیاد ملی نخبگان در سال ۱۴۰۰ بسیار کمتر بوده است و موضوع نگه‌داشت آن نیز در مصوبه سال ۱۳۹۰ تعیین و تکلیف نشده بود اما در مصوبه سال ۱۴۰۰ تکمیل‌شده همان مصوبه سال ۱۳۹۰ است که هم نقش سازمان امور اداری و استخدامی و هم نقش سازمان برنامه و بودجه پر‌رنگ‌تر شده است؛ در مصوبه سال ۱۳۹۰ همه چیز بر گردن بنیاد ملی نخبگان گذاشته شده است و بنیاد ملی نخبگان نیز بدون کمک این دو سازمان ذکر شده،‌ قادر نبوده است تا کار مفیدی را انجام دهد.

جهانگیری تصریح کرد: در مرحله اول ثبت‌نام ۲۲۰۰ نفر ثبت‌نام کردند و تعدادی از این افراد به سازمان امور اداری و استخدامی معرفی شدند و ما منتظر بودیم که سازمان این شیوه‌نامه را ابلاغ کند و این شیوه‌نام چند روزی است که ابلاغ شده و براساس همین ابلاغیه کارگروه‌های سایر افراد را نیز تشکیل می‌دهیم که تعیین و تکلیف شده و براساس آن به سازمان امور اداری و استخدامی معرفی می‌کنیم تا مراحل دیگر آن طی شود.

مدیرکل دفتر پایش و شبکه‌سازی سرآمدان و نخبگان در بنیاد ملی نخبگان گفت:‌ احتمالاً‌ در هفته آینده مجدداً ثبت‌نام‌ها آغاز خواهد شد. هرچند در مصوبه ذکر شده است که ما تا آبان‌ماه نباید ثبت‌نام داشته باشیم اما به خاطر نامه‌نگاری متقاضیان مبنی بر باز شدن فرایند ثبت‌نام، احتمالاً ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده ثبت‌نام‌ها را خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام