اخبار اداری و استخدامی

نوبخت: اطلاعاتی در زمینه لایحه بازنشستگی پیش از موعد زنان ندارم

اطلاعاتی در زمینه لایحه بازنشستگی پیش از موعد زنان ندارم

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درمورد احتمالی تروریستی خواندن سپاه از سوی آمریکا افزود: مواضع دولت نسبت به سپاه بسیار روشن است و سپاه یک ارگان رسمی، انقلابی و ارزشی نظام است.

وی ادامه داد: یکی از مولفه های قدرت و ارکان دفاع از ملت بعد از انقلاب بوده و همچنان مورد اعتماد است و مردم هیچگاه ایثار و رشادت های سپاه در دفاع از کشور فراموش نمی کند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: جهان باید با چشم واقع بینانه سپاه و مواضع ملت را در مبارزه با تروریست ها بررسی کرده و اگر دولت آمریکا این کار را انجام دهد خود را در صف تروریست ها قرار خواهد داد.

نوبخت با بیان این که همه ما وجهان به سپاه مباهات می‌کنیم و دنیا هم باید قدردان سپاه باشد ، گفت: هر کشوری که بخواهد نسبت به سپاه این موضع را داشته باشد مشترک ا موضعی که داعش نسبت به سپاه دارد،می شود بنابراین در صف رویارویی با تروریست ها، به جمع تروریست ها می پیوندند.

وی تصریح کرد: ما همواره به وجود سپاه مباهات کرده و استمرار و حضور قدرتمند آن را، باعث قدرت ایران می دانیم.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی درباره نشست سران ترکیه، ایران و عراق با محور موضوعات منطقه ای گفت: در خصوص اتفاقاتی که در عراق و اقلیم کردستان عراق پیش آمده موضع ایران یکپارچگی کشور همسایه است و عقل حکم می کند که کشوری که درگیر تروریست ها است، یکپارچه باشد.

وی خاطرنشان کرد: دولت عراق از ما همانگونه که در دفع تروریست ها استمداد خواست و ما هم به عراق و سوریه کمک کردیم در این زمینه نیز خواستار استمداد شد و خوشبختانه موضع ما و دولت ترکیه در این زمینه یکی بوده و سفر آقای اردوغان به ایران در همین زمینه بود.

وی تصریح کرد عراق از ایران کمک خواست و این کشور نیز در حال هماهنگی اقدامات خود و کشور ترکیه بر اساس استمداد دولت عراق است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: مردم ایران با شرافت هستند ، ما نسبت به حضور داعش در پشت مرزهای اقلیم کردستان موضع مبارزه با تروریست ها را داشتیم و هنوز هم مردم این اقلیم را دوست داریم و به دنبال تاثیر سیاست های ایران بر توانایی های مردم کرد عراق نیستیم ولی با هماهنگی دولت رسمی عراق کار خود را پیش می بریم.

نوبخت همجنین گفت: تاریخ دقیقی از برگزاری چنین نشستی نمی توانم اعلام کنم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت بلیط اتوبوس ها برای سفر به مرزها در ایام اربعین به اظهار کرد: این که اتوبوسرانان بخش خصوصی هستند و مسئولیت انتقال زائرین به مرزهای بر عهده گرفته اند باید متشکر باشیم ولی چون آن ها می گویند برای برگشت خالی هستند، باید با این سخنان آنان عاقلانه و منطقی برخورد کرد بنابراین نمی توانیم با آنها بصورت تحکمی روبرو شد.

وی ادامه داد: برای سفرها در استان های خروجی کشور برنامه ها و بودجه هایی کنار گذاشته ایم و تسهیلات خاصی در نظر گرفتیم ولی دولت مانند پدری مهربان است که همه مردم را دوست دارد ولی نمی تواند با توجه به بودجه محدود خود پاسخگوی خاص همگان باشد.

رییس سازمان برنامه و بودجه درباره انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت دلار و برخورد دولت با انتشاردهندگان این اخبار کذب اظهارکرد: رییس جمهوری نسبت به فساد حساس است و به تمام دستگاه های اطلاعاتی و دولت دستور داده که باید اطلاعات فساد به وی داده شود تا بدون اغماض و خط قرمز با آن فساد مبارزه کند.

نوبخت تصریح کرد: بخشی از مبارزه با فساد نیز با قوه قضاییه است و باید این فرصت را به این قوه بدهیم و با استدلال به این مباحث ورود کرده و در راه مقابله ریشه ای با فساد کمک کنیم.

وی ادامه داد: اما دولت انتظار دارد که قوه قضاییه مستقل، کنش ها و واکنش هایش به شکلی باشد که شبهه کار سیاسی نداشته باشد تا در این صورت بر عملکرد این قوه تاثیر نگذارد و مردم از قوا متاثر و دلخور نشوند.

سخنگوی دولت اظهارکرد در شرایطی که کشورهای دیگر و آمریکا به دنبال انتقال تشنج به داخل ایران هستند، انصاف نیست که با درگیری و اختلاف، مردم را نگران کنیم و همین موضوع باعث کاهش سرمایه گذاری و تولید می شود و مردم در این شرایط به دنبال تبدیل دارای های غیرثابت خود به ثابت و سرمایه گذاران هم در سرمایه گذاری تردید می کنند.

نوبخت افزود: این موارد ضدتوسعه است و قوه قضاییه قوه ای مستقل بوده و باید استقلال داشته باشد البته سخنان من دال بر سیاسی بودن مواضع قوه قضاییه نیست بلکه به دنبال تلنگر برای توجه بیشتر قوه قضاییه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است یک خبر خبرگزاری باعث دامن زدن به تشنج در جامعه شود ولی در زمانی که تشنج و بی منطقی توسط دولت مستکبر آمریکا بر روی ملت ایران است که البته به نوعی نشان دهنده قدرت ملی ما نیز است، به دنبال تزریق ناامنی به داخل مرزها هستند، نباید به آن دامن زده شود زیرا مخالف آموزه های اسلامی است.

وی تصریح کرد سخنان افراد هم نباید به گونه ای باشد که باعث تحریک مسئولان شده زیرا اثار آن در سفره مردم دیده می شود.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره لایحه بازنشستگی پیش از موعد زنان که چندی قبل خانم ابتکار آن را مطرح کرد، گفت: اطلاعاتی در این زمینه ندارم و قطعا خانم ابتکار در این زمینه بیشتر توضیح خواهند داد.

سخنگوی دولت درباره سخنان رییس جمهوری در جمع دانشجویان درباره محدودیت های جدید ایجاد شده برای رییس دولت اصلاحات نیز اظهار کرد موضع رسمی دولت در سخنان رییس جمهوی بیان شده و در چنین شرایطی که دشمن تلاش می کند ایران را ناامن کرده و تشنج و پرخاشگری را به عنوان ضربه ای به آرامش ایران به کار برد، ایران امروز محتاج اتحاد و استحکام صفوف خود است نه اینکه همدیگر را متهم کنیم و ضربه بزنیم.

وی ادامه داد: با اتحاد می توانیم فرصت را برای دیگران ایجاد نکنیم بلکه از ورود تشنج به کشور جلوگیری کنیم.

سخنگوی دولت همچنین درباره حکم دری اصفهانی به عنوان یکی از اعضای کارشناسی تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: با عنایت به این که مباحث جاسوسی از وظایف وزارت اطلاعات است و شهادت و گزارش وزیر اطلاعات درباره اتهامات ناروایی جاسوسی که به فرزند یکی از روسای قوا را قبول کردیم و واقعا باید قبول کنیم ، این موضوع را نیز واسپاری به سیستم های اطلاعاتی و ضد جاسوسی کنیم چراکه آنها از همه موارد باخبر هستند.

نوبخت تصریح کرد:اجازه دهیم وزیراطلاعات در این زمینه گزارشی به عنوان نهاد اطلاعاتی به جامعه و ما ارائه دهد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره بررسی تعطیلات آخر هفته در هیات وزیران و دولت یادآور شد: این موضوع در هیات وزیران مطرح نیست اما شاید در یک دستگاه اجرایی بر روی آن پژوهشی انجام شده باشد که به هیات دولت ربطی ندارد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره طرح نمایندگان مجلس برای تشکیل وزارتخانه های جدید از جمله وزارت برنامه و بودجه گفت: نظر دولت همان است که به مجلس داده است. چهار اختیار در اصل 126 قانون اساسی درباره موضوع تشکیل سازمان برنامه و بودجه به عنوان اختیارات مستقیم رییس جمهوری مطرح است که موضوع برنامه و ساختار اداری کشور برعهده رییس جمهوری قرار دارد.

نوبخت ادامه داد: بحث تشکیل وزارت برنامه و بودجه نمی تواند مطرح شود چون پایه قانون اساسی ندارد و قانون اساسی صراحت دارد که این موضوع در اختیار خاص رییس جمهوری است اما نمایندگان مجلس می توانند برای نظارت بیشتر سوال کنند و بنده پاسخگو خواهم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام