آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

راه‌اندازی میزهای تشریح استانی (متا) برای بررسی مشکلات استان‌ها در سازمان اداری و استخدامی کشور

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور از راه‌اندازی میزهای تشریح استانی (متا) برای بررسی مشكلات استان‌ها خبر داد.

شناسنامه قانون- جلسه هم‌اندیشی مسائل استان همدان با حضور دکتر لطیفی،‌ معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌ سازمان اداری و استخدامی کشور، ‌علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی و حجت‌الاسلام امیرحسین فلاحی نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، مجمع نمایندگان و جمعی از روسای دانشگاه‌های استان همدان و معاونان سازمان اداری و استخدامی با موضوع بررسی مشکلات استان همدان در حوزه تأمین نیروی انسانی در جهت ارائه خدمات بهتر به مردم، ۶ تیرماه در سازمان اداری و استخدامی برگزار شد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از روابط‌ عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور؛ دکتر میثم لطیفی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه سازمان اداری و استخدامی کشور در سطح استان هیچ امتدادی ندارد، افزود: ما میزهای تشریح استانی (متا) را ایجاد کرده‌ایم که به بررسی مشکلات استان‌ها بپردازیم.

وی ادامه داد: به تازگی امور استان‌ها در سازمان اداری و استخدامی کشور ایجاد شده است تا موضوعات استانی شناسایی و بررسی شوند اما یکی از مسائل مهمی که در کشور وجود دارد این است که متأسفانه حکمرانی محلی در کشور مغفول واقع شده است و همیشه ستادها مورد توجه بوده‌اند. استاندار باید اختیارات لازم را داشته باشد و این درصورتی امکان‌پذیر است که حکمرانی محلی، استانی و شهرستانی در کشور برقرار شود.

میثم لطیفی با تأکید بر اینکه برخی از مشکلات موجود در استان‌ها، مشکلات امروز نیست و طی یک روز هم حل نخواهد شد، بیان کرد: عدالت بین استانی موضوعی است که باید به شدت به آن توجه شود.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه اطلاعات و دیتاها در کشور دقیق نیستند، افزود: دستگاه‌های اجرایی بیشترین مقاومت را در یکپارچگی سامانه‌هایشان دارند در حالی که یکپارچه شدن سامانه‌ها، بار مشکلات در نظام اداری کشور را کاهش می‌دهد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در پایان با تأکید بر تشکیل کارگروه متشکل از نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه و استانداری در جهت طرح مسائل و مشکلات استان‌ها گفت: هدف ما این است که با کمترین هزینه، بیشترین بهره‌وری و افزایش رضایت عمومی و ارائه خدمات به مردم را داشته باشیم.

علاءالدین رفیع‌زاده، معاون نوسازی اداری سازمان مذکور با بیان اینکه مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان استان، مشکلات صحیح و قابل قبولی است گفت: مقایسه استخدام و جذب نیرو و پست بر مبنای مقایسه با سایر استان‌ها، کارشناسانه نیست! بلکه باید مأموریت‌ها، خدمات و نوع فعالیت‌هایی که دستگاه‌ها – با درنظر گرفتن فراوانی خدمت – ارائه می‌دهند، مبنا قرار گیرد.

در همین ارتباط بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام