اخبار اداری و استخدامی

آزمون سردفتری در سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود

خندانی: آزمون سردفتری در سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود

شناسنامه قانون- رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از نیازسنجی برای برگزاری آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، علی خندانی در نشست خبری روز ۵ تیرماه خود در پاسخ به سوالی درباره برگزاری آزمون سردفتری گفت: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار بر خلاف نیاز واقعی آزمون سالانه سردفتری را پیش‌بینی کرده است و متأسفانه توضیحات ما در مجلس و شورای نگهبان در این خصوص شنیده نشد. طبق آخرین نظرسنجی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از سراسر کشور، حوزه‌های ثبتی نیازی برای راه‌اندازی دفتر جدید اعلام نکرده‌اند و حتی نیمی از ورودی‌های آزمون ۹۷ درخواست تعطیلی یا انتقال دفاتر را داده‌اند زیرا درآمدهای خالص ۳ میلیون تومانی دارند.

وی اضافه کرد: ما نیازی به تأسیس یا گزینش جدید سردفتر نمی‌بینیم اما طبق قانون باید آزمون برگزار شود. به گفته خندانی، آزمون سردفتری ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد اما در حال نیازسنجی اولیه است تا بهترین استاندارد برای گزینش و جذب دفاتر انجام شود و زمان برگزاری آزمون از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام خواهد شد.

گفتنی‌ست بر اساس ماده ۳ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، «سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است هرساله از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون سردفتری و دفتریاری اقدام نماید. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالاترین امتیاز را کسب کنند، به عنوان پذیرفته شده، جهت طی مراحل مقتضی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی می‌شوند. هرگونه انتقال موضوع این ماده از جمله انتقال امتیاز موضوع ماده (۶۹) این قانون منوط به قبولی انتقال گیرنده در آزمون مذکور است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام