اخبار اداری و استخدامی

شیوه نامه شناسایی و جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی تصویب شد

در جلسه شورای توسعه مدیریت و سرمایه‌ انسانی؛ شیوه نامه شناسایی و جذب نخبگان و استعدادهای برتر در دستگاه‌های اجرایی تصویب شد.

شناسنامه قانون- جلسه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی با حضور میثم لطیفی؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان و جمعی از اعضای شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، ۲۴ خردادماه در سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد. مهم‌ترین دستور کار این جلسه بررسی شیوه نامه شناسایی و جذب استعدادهای برتر و نخبگان به‌منظور جذب در دستگاه‌های اجرایی بود که پس از بحث و تبادل‌نظر پیرامون نتایج و مزایای آن، شیوه‌نامه مذکور مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش روابط‌ عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، دکتر لطیفی با تأکید بر اینکه شایسته است شورای نخبگان و شورای توسعه مدیریت همراه شوند، عنوان کرد: ایجاد کارگروه‌های مشترک برای شناسایی نخبگان واقعی برای تسریع در کار، ضروری است؛ ضمن اینکه موضوع نخبگان حوزوی نیز باید در آیین‌نامه شناسایی استعداد‌های برتر گنجانده شود.

وی در ادامه افزود: بهتر است آیین‌نامه شناسایی استعداد‌های برتر زمان‌دار باشد تا بتوان بعد از بازه زمانی معین، نتایج حاصل از اجرای آن را ارزیابی و در صورت نیاز بازنگری نمود.

مشاهده متن ابلاغی شیوه‌نامه جذب نخبگان

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص امکان مأموریت کارمندان رسمی و پیمانی دستگاه‌های اجرایی به دستگاه‌های اجرایی مستثنا شده در ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری نیز گفت: الگوی نظامات اداره باید از الگوی مبتنی بر شغل (career based) به الگوی مبتنی بر موقعیت (position based) تغییر یابد تا کارمند بتواند به‌راحتی در دستگاه‌ها مأمور شود؛ ما باید فرآیند جابه‌جایی کارمندان را تسهیل کرده و بر روی مدیریت دانش تمرکز داشته باشیم.

گفتنی است، ماده (۳) آیین‌نامه جذب و نگهداری سرمایه انسانی استعداد برتر و نخبه در دستگاه‌های اجرایی این‌گونه مقرر می‌دارد:

ماده ۳- بنیاد موظف است با همکاری سازمان ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه، شیوه‌نامه شناسایی صاحبان استعداد برتر دارای توانمندی‌های بالقوه و بالفعل را با در نظر گرفتن شایستگی‌های علمی، پژوهشی، فناوری و افتخارات متقاضیان، شایستگی‌های شغلی، فرهنگی، اجتماعی و سوابق کاری با جهت‌گیری ایجاد تحول در دستگاه‌های اجرایی تنظیم و به تصویب شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی موضوع ماده (۱۱۶) قانون مدیریت برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام