اخبار اداری و استخدامی

ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت قوای سه‌گانه

شورای نگهبان به طرح شفافیت قوای سه‌گانه ایراد گرفت/ برخی ایرادات و ابهامات

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها در جلسات شورای نگهبان بررسی و برای رفع ایرادات به مجلس بازگردانده می‌شود.

به گزارش شناسنامه قانون؛ هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود، اظهار داشت: طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها در جلسات شورای نگهبان بررسی شد و بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، نسبت به برخی از مواد آن ایرادات و ابهاماتی وجود داشت و این طرح برای رفع این اصلاحات، به مجلس بازگردانده می‌شود.

طحان‌نطیف تاکید کرد: ابهامات و اشکالات شورای نگهبان درباره اصل طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی و سایر نهادها نیست، بلکه درباره جزئیات و نحوه اجرای این مصوبه مجلس است.

وی گفت: اگر اصلاح صورت نگیرد در اجرا با مشکل روبه رو می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: شورای نگهبان براساس وظیفه خودش این مصوبه را با شرع مقدس و قانون اساسی تطبیق می‌دهد. امیدواریم اشکالات و ابهامات کمک کند تا شاهد تصویب و اجرای یک قانون قوی باشیم.

* برخی از ابهامات و اشکالات شورای نگهبان به طرح شفافیت قوای سه گانه

وی درباره برخی از ابهامات و اشکالات شورای نگهبان به طرح شفافیت قوای سه گانه تاکید کرد: برخی از نهادهای ذکر شده در این مصوبه مثل «صندوق عشایری» وجود خارجی ندارد، احتمالا منظور «صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر» بوده است که این موارد باید اصلاح شود.

طحان نظیف گفت: اسامی برخی از دستگاه‌ها ناقص و اشتباه ذکر شده که باید اصلاح شود. همچنین طبق این مصوبه باید آرای قضایی به صورت شفاف منتشر شوند، حال اینکه طبق قانون مباحث نظم عمومی و عفت عمومی در احکام قضات مستثنی شوند.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: در بخش دیگری از این مصوبه، رای نمایندگان در امور صنفی و منطقه‌ای مجلس مستثنی از شفافیت شده است، درحالیکه باید تعریف قانونی موضوعات صنفی و منطقه‌ای مشخص شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از موضوعات صنفی و منطقه ای مربوط به نهادها و وزارتخانه‌های دیگر هم در سطح کشور وجود دارد؛ چه تفاوتی میان موضوعات صنفی و منطقه ای مجلس و سایر دستگاه‌ها وجود دارد، لذا باید این موضوع دقیق‌تر نوشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام