اخبار اداری و استخدامی

کمیسیون اجتماعی مجلس نحوه افزایش حقوق بازنشستگان را مغایر با قانون تأمین اجتماعی دانست

نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مصوبه هیات دولت مغایر با قانون تأمین اجتماعی است

سخنگوی کمیسیون اجتماعی در مجلس، با بیان اینکه نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مصوبه هیات دولت مغایر با ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی است از تاکید اعضای این کمیسیون بر ضرورت بازنگری در این مصوبه خبر داد.

مجید انصاری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستورکار امروز (یکشنبه بیست و دوم خرداد ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت که به تازگی حواشی مختلفی را به همراه داشته است چرا که آنچه در شورای عالی کار مصوب شده بود با مصوبه هیات دولت تفاوت‌هایی دارد.

نماینده ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد هستند مصوبه هیات دولت با قوانین مرتبط از جمله ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی تعارض‌هایی دارد چرا که در این ماده آمده است سازمان تامین اجتماعی مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر‌ از سالی یک بار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیأت وزیران به همان نسبت افزایش دهد.

وی تصریح کرد: دولت اعلام کرده است که تورم سال جاری حدود ۳۸ درصد است اگر قرار باشد به ماده ۹۶ توجه کنیم دولت نباید رقمی کمتر از این میزان تورم را برای افزایش حقوق مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی لحاظ کند کما اینکه در پیشنهادی که به هیات دولت نیز داده شده، این تورم رعایت شده است.

انصاری اظهار کرد: در مصوبه هیات دولت بخشی از مستمری‌بگیران از این حقی که در ماده ۹۶ به آن اشاره شده است محروم شده‌اند بنابراین ما معتقدیم باید این مصوبه مورد بازنگری قرار گیرد چرا که در آن مر قانون رعایت نشده است. ضمن اینکه ظاهرا رییس جمهور هم به آقای مخبر دستور داده‌اند که این افزایش حقوق باید با توجه به مشکلات معیشتی که بازنشستگان با آن مواجه هستند، صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: اگر دولت در مصوبه خود تجدیدنظر کرده و همان ملاکی را که در پیشنهاداولیه از طرف شورای عالی کار مطرح شده بود در آن لحاظ کند به نتیجه مطلوب دست پیدا خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونانش و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از کانون‌های مختلف بازنشستگان و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

بیشتر ببینید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام