آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

نشست شورای مشاوران امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی در سازمان اداری و استخدامی کشور

نشست شورای مشاوران امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی در سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد.

به گزارش شناسنامه قانون، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور روز سه‌شنبه ۱۷ خردادماه در یکصد و چهل و چهارمین نشست شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران از پیشنهاد دکتر قاضی‌زاده هاشمی برای ارزیابی دستگاه‌ها در حوزه ایثار و شهادت توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در جشنواره شهید رجایی استقبال کرد.

میثم لطیفی با اشاره به اقداماتی که برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال‌های متمادی صورت گرفته است، گفت: باید دید که آیا این اقدامات منجر به گسترش فرهنگ ایثار، شهادت و گذشت در جامعه شده است و اگر این سؤال را با دقت بررسی کرده و جواب دهیم شاید در رفتار، تصمیمات و اقدامات تغییراتی انجام دهیم و با امیدواری بگوییم که سطح پذیرش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه افزایش یافته است و این سؤال را باید به عنوان یک طراز در موضع‌گیری و رفتار‌هایمان لحاظ کنیم.

معاون رئیس جمهور افزود: در جشنواره شهید رجایی بخشنامه‌ای ابلاغ شد و در ستاد مرکزی اعلام کردیم که رویکرد جشنواره در سال جاری این است همه دستگاه‌ها درگیر باشند و از پیشنهاد آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی برای ارزیابی دستگاه‌ها در حوزه ایثار و شهادت استقبال می‌کنیم. یکی از اهرم‌های تغییر رفتار در جامعه شاخص ارزیابی است که اگر هوشمندانه انتخاب شود می‌تواند رفتار جامعه را تغییر دهد و فرهنگ ایثار و شهادت نیز از این جنس است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور خطاب به مشاوران وزرا در امور ایثارگران گفت: گاهی که خدمت خانواده معظم شهدا و ایثارگران می‌رسیم انرژی و قدرت پیدا می‌کنیم.

لطیفی گفت: همه افراد مسئول باید به وظایف خود در این حوزه عمل کنند به عنوان مثال برای تبدیل وضعیت ایثارگران سه بخشنامه ابلاغ شده است. برخی از دستگاه‌ها این قانون را اجرا می‌کنند و گاهی یک دستگاه بهانه می‌آورد. برخی دستگاه برای اجرای این قانون اراده دارند و برخی دیگر از دستگاه‌ها اراده ندارند که باید این موضوع را پیگیری کرد.

معاون رئیس جمهور افزود: در مورد تبصره ۲۰ قانون بودجه، قانون کلی نوشته شد و شخصاً ۲۵ ساعت برای این بخشنامه‌ وقت گذاشتم و با نمایندگان مجلس، فراکسیون ایثارگران و کمیسیون اصل ۹۰ صحبت کردم ولیکن برآورد تعداد مشمولان و بودجه پیش بینی شده درست نبوده است.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: نرخ جایگزینی دولت حدود ۷۰ هزار نفر در هر سال است و البته طبق برنامه ششم توسعه نیز باید دولت را کوچک کنیم و در این شرایط سال گذشته حدود ۸۰ هزار نفر از ایثارگران جذب دولت شده است و علاوه بر آن ۳۴ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش و ۳۰ هزار نفر در وزارت بهداشت جذب شدند و عملکرد سال ۱۴۰۰ بسیار بیش از آن بوده است که در قانون پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در مورد تبدیل وضعیت فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد گفت: آزمون اختصاصی برای استخدام این عزیزان برگزار شد و بر اساس تکلیف قانونی همه این افراد باید جذب شوند. خدمت به خانواده شهدا دغدغه ما است اما باید تدبیر شود که این عزیزان در شغلی شایسته که توانمندی آن را دارند مشغول کار شوند. برای برخی جابجایی‌ها در مشاغل و محل خدمت مشکلاتی وجود دارد که به این منظور تفویض اختیاری به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها صورت گرفته و اگر رشته محل و شغل‌ها مشخص شود، آزمون دوم برای جذب فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد برگزار خواهد شد.

6 دیدگاه

  1. تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر شرکتی در وزارت نفت علیرغم اعلام وزیر محترم نفت در برنامه های تلویزیونی اصلا اجرا نشد. آقای قاضی زاده مگر شما سال قبل نگفتید دستگاههای متخلف رو اعلام میکنیم باید پاسخگو باشند؟
    شما بعنوان ناظر میشه بفرمایید چه کاری انجام دادید؟

  2. سلام بنده همسرم در زمان آتش بس به جبهه رفته از ناحیه دست در حین انجام ماموریت دچار شکستگی شده و در بیمارستان بستری شده و بعنوان یک مجروح نامه و مدارک دارد و سه ماه و اندی سابقه جبهه دارد . هرچه تلاش کردم بتوانم درصد کمی جانبازی بگیریم تا برای استخدام و تبدیل وضعیت فرزندم استفاده کنم قبول نمی کنند. البته ناگفته نماند همسرم اینک یک بازنشسته است . هدفم فقط جهت تبدیل وضعیت استخدامی فرزندم می باشد . لطفاً راهنمایی کنید آیا راهی هست ؟

  3. والا این ها هنوز همون تبدیل وضعیت های ایثارگران که قبلا تو سال گذشته بخشنامه و قانون بود اجرایی نکردن و حتی ما که تمام شرایط داریم و برای قبل سال ۹۹ هستیم به بهانه ای که هنوز ابلاغیه سال ۱۴۰۱ نیومده بلاتکلیف نگه داشتن بعد چطور حرف از تبدیل وضعیت های جدید میزنن

  4. سالهاست نتوانسته اید کارت ملی ایثار را برای رزمندگان صادر کرده تا رسماً جز ایثارگران محسوب شده و از خدمات نصفه و نیمه استفاده کنند. بنده خودم نزدیک بازنشستگی هستم هنوز نتوانسته ام در شرکت پیمانکاری پخش صنعت نفت انگلیسی معافیت بیمه و مالیاتم را که قانون الزام آور دارد را اعمال و انجام دهم. همکاری نمی‌کنند آقا.

  5. آقای هاشمی. شما اول رزمندگان را رسماً جز خانواده بنیاد شهید و ایثارگران محسوب کنید که هیچ کس متولی امورات ایثارگران رزمنده نیست حتی بنیاد. تا ما ضمن اثبات برادری بتوانیم تا عمرمان به سر نیامده بعدا ادعای ارث کنیم. همین. اگه تونستید این کار را انجام دهید هنر کرده آید. تا برسیم به فرزندانشان. خدا خیرت بده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام