اخبار اداری و استخدامی

افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱

افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱

طبق اخبار قبلی، به احتمال زیاد هیأت وزیران در جلسه امروز یکشنبه با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ موافقت کند.

بر این اساس، مقرر است از ابتدای فروردین ماه سال جاری، کلیه مستمری های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولین قانون تأمین اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۰ برقرار شده است، افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه پیشنهاد این سازمان در مورد افزایش حقوق بازنشستگان طبق مواد قانون ۹۶ و۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی، هفتم اردیبهشت به دولت محترم ارسال شده است، گفت: “از ابتدای سال تاکنون این چهارمین جلسه است که در مورد مسائل بازنشستگان و با حضور اعضای کانون عالی بازنشستگان تشکیل شده است. بازنشستگان در همه جلسات مشارکت داشتند و با همفکری یکدیگر، پیشنهاد افزایش حقوق به دولت ارسال شد. این مصوبه در کمیسیون مربوطه دولت هم مطرح شده است و اعضای کمیسیون سئوالاتی را مطرح کردند و با منطق حرفه‌ای به آنها پاسخ دادیم و امیدواریم به‌زودی با تصویب آن در هیأت‌محترم دولت و ابلاغ آن به سازمان، مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را اجرا کنیم.”

پیش از این حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در این رابطه گفته بود: افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در هیات مدیره سازمان مصوب و به هیات دولت ارسال شد.

به گفته وی، آنچه در هیات مدیره سازمان به تصویب رسیده، افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ به اندازه‌ی مصوبات شورایعالی کار به اضافه‌ متناسب‌سازی است.

صادقی اضافه کرد: امیدواریم هیات دولت کار تصویب افزایش مستمری بازنشستگان را به سرعت به انجام برساند و احکام جدید صادر شود.

مطالب مرتبط:

6 دیدگاه

  1. قرار بود افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت ۱۴۰۱ پرداخت گردد متاسفانه این ماه هم مثل گذشته بدون هیچگونه افزایشی حقوق ها پرداخت شد … پس مابه التفاوت ها کی پرداخت خواهد شد

  2. سلام حقوق مستمربگیران و وکارافتاده تامین اجتماعی خیلی کم است بایداضاف بشودوسایل زندگی گران شده حقوق کم است باسختی زندگی می کنیم وسایل ارزان کند دیگرظلم نکند

  3. درود اگر قرار باشد پیمانکار های بی سواد وبدون فنون وتکنیک مربوطه زیر مجموع ادارات یاسازمانها باشد وبدون ضابطه انتخاب شوند ودر نهایت بیست وپنج تاسی درصد را پیمانکار برداشت نماید اگر نیروها در گزینش اولیه، درست انتخاب شوند ودوره های اموزشی فنی لازم را به صورت مستمر انحام وحق وحقوقشان بر مبنای توانمندی هایشان پرداخت می شد با ایجاد انگیزه هم کیفیت وهم کمیت کار ونهایتا محصول وراندمان کار بهتر میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام